Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto Konijnenberg - niet echt tevreden

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto Konijnenberg - niet echt tevreden

    Hoi,

    Na lang afwachten en overwegen had ik besloten bij foto Konijnenberg een bestelling te doen. Mede door de positieve reacties wat je o.a. hier op het forum kan lezen.

    Op 22/07 doe ik mijn bestelling en betaling voor een product wat voorradig is (groen vrachtwagentje). Eind vorige week nog geen nieuws en/of mijn bestelling ontvangen.

    Vrijdag een mail naar Konijnenberg: geen antwoord
    Zaterdag nog een mail: geen antwoord
    Vandaag terug een mail: geen antwoord .. maar wel een bericht dat mijn bestelling vandaag verstuurd is

    Wat betreft de vooropgestelde leveringstermijn ben ik ontevreden en ook wat betreft communicatie. Op hun website staat duidelijk vermeld;

    Onze afdeling verzending zorgt ervoor dat uw bestelling binnen 24 uur, mits product voorradig is, op de plek van bestemming is. Dit alles goed verpakt en verzekerd verstuurd.
    Foto Konijnenberg streeft er naar om alle emailcorrespondentie binnen 24 uur te beantwoorden.
    Sorry, maar wat mij betreft nooit geen Konijnenberg meer

    Dus vandaag op dag acht nog steeds mijn bestelling niet in huis
    Misschien ben ik wat ongeduldig maar dan moet je niet op je website een leveringstermijn vermelden wat je niet kan halen en een antwoord op je mailtje(s) zouden ook al veel goed maken.


  • #2
    Re: Foto Konijnenberg - niet echt tevreden

    Welke Konijn, Belgische of Hollandse ?
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

    Comment


    • #3
      Re: Foto Konijnenberg - niet echt tevreden

      Waarom bel je niet gewoon, dit gaat nog altijd het snelste.
      BD0497BE : Nikon body + glas
      www.RudyVerrijt.info

      Comment


      • #4
        Re: Foto Konijnenberg - niet echt tevreden

        1 weekje tussen bestelling en levering lijkt me anders wel een normale termijn hoor.
        Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

        Comment


        • #5
          Re: Foto Konijnenberg - niet echt tevreden

          _____
          Last edited by Larah&Bo; 20 september 2008, 00:53.

          Comment


          • #6
            Re: Onrealistische verwachtingen?

            "Na lang afwachten en overwegen..."

            Al je dan uiteindelijk beslist en bestelt, op een zondag nota bene, dan moet het er ineens 's anderendaags al zijn ...? Doet me denken aan het grootwarenhuis; de klanten hebben er steeds alle tijd, tot ze in de rij aan de kassa staan, zuchtend en jammerend dat het niet vooruit gaat.

            Je schrijft dat je bij je bestelling de betaling gedaan hebt. Als je niet onder rembours laat leveren, is het een voorafbetaling. Hoeveel tijd denkt u dat er verloopt eer uw geld per EU-overschrijving ter bestemming is? Vraag eens bij uw bank...

            Om dat hele circuit bestelling - betaling - verzending - levering te doorlopen, reken maar een ongeveer een week; dat is mijn ervaring met allerhande online bestellingen. Als je echt iets meteen nodig hebt, dan ga je het toch gewoon zelf even halen ?

            Comment


            • #7
              Re: Foto Konijnenberg - niet echt tevreden

              Heb onlangs ook wat bij Konijn bestelt en heb naast de bevestiging ook niets gehoord. Het duurde een week voordat ik de bestelling binnen had. Vind ik een normale termijn. En dat ik (behalve de email bevestiging) niets heb gehoord van Konijn vind ik ook geen bezwaar.

              Het zou wel netter zijn om de mails te beantwoorden, maar ik kan mij wel voorstellen dat men op zaterdag (meestal de drukste dag!) weinig tot geen tijd heeft om de mail te beantwoorden. Maar dat neemt niet weg dat een vlottere reply van je mail wel netter was geweest.
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

              Comment


              • #8
                Re: Foto Konijnenberg - niet echt tevreden

                Ik had op de website van een fabrikant iets gezien als "Nieuw produkt".
                Mits K. verdeler is van dit merk eens navraag gedaan of ik dit kon bekomen niettegenstaande dit niet in hun produktlijst stond.
                Direkt een mailtje teruggekregen dat ze het eerst moesten navragen bij de fabrikant mits ze er geen info over hadden.
                Ze hebben mij kort nadien geïnformeerd dat het in princiepe drie weken kon duren maar zonder zekerheid.
                Het heeft uiteindelijk drie maand geduurd omdat het bij hen ook niet geleverd was door de fabrikant.
                Ik heb ondertussen een paar keer geïnformeerd en telkens redelijk snel een correct vriendelijk antwoord gekregen, zelfs eens héél laat en op een zondag.
                Als de bestelling binnen was kreeg ik direkt een mailtje.
                Ze hebben toch wel de moeite gedaan om dit alles in orde te brengen, ze hadden mij evengoed de boom kunnen insturen met een antwoord dat ze dit produkt niet verdeelden.
                Ik heb steeds een eerlijk antwoord gekregen zonder uitvluchten dat het aan een ander lag of dat het weer eens verloren gegaan was.
                Ik heb er maar één keer iets gekocht, dus geen grote ervaring maar ook ter plaatse een deftige uitleg gekregen en geen minuut was te veel.

                Met die online stockvoorraad moet je overal opletten, het kan zijn dat bij het consulteren van de website inderdaad een onderdeel voorradig is maar dat iemand anders dit koopt voordat uw bestelling verwerkt wordt.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Foto Konijnenberg - niet echt tevreden

                  Oorspronkelijk geplaatst door WVY Bekijk bericht
                  Op 22/07 doe ik mijn bestelling en betaling voor een product wat voorradig is (groen vrachtwagentje). Eind vorige week nog geen nieuws en/of mijn bestelling ontvangen.
                  Dus vandaag op dag acht nog steeds mijn bestelling niet in huis
                  Toch even met alles rekening houden hé ...

                  Op 21/07 nationale feestdag in België ... veel mensen sturen mails en plaatsen bestellingen, 22/07 is het een zondag.
                  Na het WE zal K. dus een heel pak te verwerken gehad hebben.
                  Het is dan ook nog eens verlofperiode en dit heeft ook overal nog eens een invloed op.

                  Je moet ook rekening houden met een verwerkingstijd van je betaling, mits je op een zondag betaalde wordt deze ten vroegste de maandag rond 10u00 verwerkt en ziet de begunstigde dit pas ten vroegste de dag nadien in zijn rekeninginfo. Indien naar een andere bank kan daar nog een extra dag bijkomen.
                  Dan pas kunnen zij aan de verwerking beginnen maar dan moet nog alles opgehaald worden door de transporteur en tot bij u gebracht worden.

                  Enkel onder rembours of betaling met VISA kan alles eventueel een paar dagen sneller gaan.

                  Natuurlijk sluit dit niet uit dat ook bij K. stommiteiten kunnen gebeuren.
                  Last edited by VerSeg; 31 juli 2007, 02:02.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto Konijnenberg - niet echt tevreden

                    wil je iets op dezelfde of volgende dag dan is er maar één oplossing : rij er naartoe en koop het ter plaatse.

                    Geldt voor alle winkels hoor ....
                    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
                    like.no.other

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto Konijnenberg - niet echt tevreden

                      Oorspronkelijk geplaatst door Grf Bekijk bericht
                      wil je iets op dezelfde of volgende dag dan is er maar één oplossing : rij er naartoe en koop het ter plaatse.

                      Geldt voor alle winkels hoor ....
                      niet mee eens hoor, had mijn 30D binnen 17 uur in huis.
                      Vrijdagmiddag besteld, Zaterdagochtend al in huis.
                      het kan dus wel.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto Konijnenberg - niet echt tevreden

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        niet mee eens hoor, had mijn 30D binnen 17 uur in huis.
                        Vrijdagmiddag besteld, Zaterdagochtend al in huis.
                        het kan dus wel.
                        grt,bouk.
                        Akkoord, maar dat kan je toch niet als algemeen geldende regel stellen.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto Konijnenberg - niet echt tevreden

                          Ik lees hier veel opmerkingen, suggesties ... maar geen enkel positief geluid naar de klant (mij) want deze heeft altijd ongelijk? Maar één ding zien jullie toch over het hoofd:
                          De beloftes over de leveringstermijn & het beantwoorden van mails op de website van Konijnenberg.
                          Ik heb die vermelding daar niet gezet ...

                          Ik begrijp best dat er vertraging kan optreden, dat het druk is in de winkel ..ect ... maar dan moet je tegenover je klanten geen andere dingen gaan beloven op je website. Als ik de vermelding op de site van Konijnenberg met een koreltje zout moet nemen, mag ik dat dan met de prijs, de wijze van betaling, de algemene voorwaarden ook doen? Het mes snijdt niet altijd aan twee kanten

                          Wat mij betreft, ik hou me aan mijn afspraken en Konijnberg heeft alvast een goede klant verloren

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto Konijnenberg - niet echt tevreden

                            Het zijn daar ook maar mensen. Waarschijnllijk met de vakantieperiode een beetje onderbemand.

                            Ik vind dat je de lat veel te hoog legt, je doet hier niet aan beurstrading waar elke seconde telt.
                            BD0497BE : Nikon body + glas
                            www.RudyVerrijt.info

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto Konijnenberg - niet echt tevreden

                              Oorspronkelijk geplaatst door WVY Bekijk bericht
                              Ik begrijp best dat er vertraging kan optreden, dat het druk is in de winkel ..ect ... maar dan moet je tegenover je klanten geen andere dingen gaan beloven op je website.
                              Leveringsvoorwaarden Konijnenberg:
                              4.2 Bij gebreke van levering binnen 30 dagen na ‘consumentenkoop op afstand’, is de consument gerechtigd de overeenkomst schriftelijk te ontbinden, zonder dat een der partijen gehouden zal zijn tot enige schadevergoeding, tenzij met betrekking tot levertijd en schadevergoeding anders is overeengekomen.

                              4.3 Een overeengekomen levertijd is geen fatale termijn, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. De levertijd is dan ook slechts indicatief. Bij overschrijding van de levertijd heeft u geen recht op schadevergoeding en geen recht om de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden, tenzij de overschrijding van de leveringstermijn zodanig is dat van u redelijkerwijs niet kan worden verlangd dat u de overeenkomst in stand laat en u hiervan Konijnenberg bij het aangaan van de overeenkomst in kennis hebt gesteld. U bent in dat geval gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden voor zover dat noodzakelijk is.

                              Comment

                              Working...
                              X