Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma HSM lenzen voor Nikon mount

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma HSM lenzen voor Nikon mount

    op eerste zicht indrukwekkende lenzen vooral de 17-70 lijkt me een handige lens
    zie http://www.dpreview.com/news/0707/07...nikondchsm.asp

  • #2
    Re: Sigma HSM lenzen voor Nikon mount

    Heel goed nieuws voor de D40(x) bezitters, zeker als de prijs en de kwaliteit nog meezit (zoals bij de 70-200).

    Mvg,
    TravelToy.
    www.christian-bailleul.be | Blog

    Comment


    • #3
      Re: Sigma HSM lenzen voor Nikon mount

      Hoe is de bouwkwaliteit van Sigma lenzen eigenlijk in het algemeen? Heb er nog nooit een in m'n handen gehad.

      Groet,
      Stefan

      Comment


      • #4
        Re: Sigma HSM lenzen voor Nikon mount

        Oorspronkelijk geplaatst door Stefan1408 Bekijk bericht
        Hoe is de bouwkwaliteit van Sigma lenzen eigenlijk in het algemeen? Heb er nog nooit een in m'n handen gehad.

        Groet,
        Stefan
        De "EX" lenzen van Sigma zijn allemaal heel degelijk gebouwd en afgewerkt.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Sigma HSM lenzen voor Nikon mount

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          De "EX" lenzen van Sigma zijn allemaal heel degelijk gebouwd en afgewerkt.
          Inderdaad, de EX-lijn is prima afgewerkt.

          Enige minpuntje is misschien dat ze na een tijdje kunnen beginnen te "vervellen" (alle, eigenlijk gewoon af te pellen )
          Maar gelukkig heb ik hier nog geen last van.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma HSM lenzen voor Nikon mount

            Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
            Heel goed nieuws voor de D40(x) bezitters, zeker als de prijs en de kwaliteit nog meezit (zoals bij de 70-200).

            Mvg,
            TravelToy.
            Is volgens mij helemaal geen toeval, Sigma bouwt gericht lenzen en volgt de markt van de grote spelers op vlak van body's heel kortbij. Als de D40 aanslaat is dat voor hen een reden om te volgen met lenzen in een zeer algemeen bereik.
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: Sigma HSM lenzen voor Nikon mount

              Oorspronkelijk geplaatst door elsan Bekijk bericht
              Is volgens mij helemaal geen toeval, Sigma bouwt gericht lenzen en volgt de markt van de grote spelers op vlak van body's heel kortbij. Als de D40 aanslaat is dat voor hen een reden om te volgen met lenzen in een zeer algemeen bereik.
              Inderdaad, ik ben er ook zeker van dat dit geen toeval is. Net zoals het succes van hun 70-200 (snel, scherp, en betaalbaar) en hun 120-300 (gewoonweg een unicum op de markt).

              Mvg,
              TravelToy.
              www.christian-bailleul.be | Blog

              Comment


              • #8
                Re: Sigma HSM lenzen voor Nikon mount

                Hallo,

                ik zag volgende lens nog niet op de sigma website staan 18-50mm F2.8 EX DC MACRO HSM for Nikon, kan dit?

                Zou wel heel interessant zijn voor mijn D40, en kan ik stoppen met sparen voor mijn D80

                Dido

                Nikon D40 18-55 / 55-200VR / 50mm 1.8

                Wat als een kriebel begon is nu niet meer weg te denken.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma HSM lenzen voor Nikon mount

                  Het is voor Sigma helemaal geen probleem om de scherpstelmotor (HSM) in de lens te bouwen, dat doen ze voor Canon-compatibele lenzen ook al een hele tijd.

                  Nu Nikon camera's (D40 en D40X) gemaakt heeft waarbij er geen scherpstelmotor meer in de camerabody zit, hebben ze gewoon geen andere keuze meer, en daarom zal je binnenkort die Sigma's kunnen kopen die compatibel zijn met alle nieuwe Nikon body's.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma HSM lenzen voor Nikon mount

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dido Bekijk bericht
                    ik zag volgende lens nog niet op de sigma website staan 18-50mm F2.8 EX DC MACRO HSM for Nikon, kan dit?
                    Ik vermoed dat het nog wat te vroeg is. Als ik me niet vergis heeft Sigma de aankondiging op 25 juli gedaan, dus ze zullen hun website nog niet hebben aangepast...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma HSM lenzen voor Nikon mount

                      Oorspronkelijk geplaatst door Stefan1408 Bekijk bericht
                      Ik vermoed dat het nog wat te vroeg is. Als ik me niet vergis heeft Sigma de aankondiging op 25 juli gedaan, dus ze zullen hun website nog niet hebben aangepast...
                      En aankondiging betekent nog niet dat ze dan ook al in de winkels ligt. Dat kan nog even duren, maar het zijn alleszins prettige vooruitzichten voor wie erop zit te wachten.

                      Mvg,
                      TravelToy.
                      www.christian-bailleul.be | Blog

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma HSM lenzen voor Nikon mount

                        Oorspronkelijk geplaatst door TravelToy Bekijk bericht
                        het zijn alleszins prettige vooruitzichten voor wie erop zit te wachten.

                        Mvg,
                        TravelToy.
                        Amaai, ge moogt gerust zijn . Had een half jaar geleden toen ik mijn D40 kocht al wel zoiets gehoopt/verwacht. Nu het zover is, is het hier toch wel even zeer prettig .

                        Boony
                        I would, if I could ...

                        Comment

                        Working...
                        X