Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

UV filters CANON gebruikers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • UV filters CANON gebruikers

    Nu kocht ik altijd B+W, zag ik dat Canon er zelf ook had. In alle jaren nog nooit gezien.

    Heeft iemand ééntje en hoe vergelijken ze met B+W?

    dank bij voorbaat

  • #2
    Re: UV filters CANON gebruikers

    Ik heb er eentje van Canon staan op mijn 70-200 F4 IS en moet zeggen dat ik ook al eens mijn BW van mijn tamron 17-50 erop heb gezet.. Ikzelf merk er geen verschil op.

    Comment


    • #3
      Re: UV filters CANON gebruikers

      UV filters op digitale camera's zouden volgens verschillende bronnen
      weinig zin hebben.
      Kijk eens naar: http://dpfwiw.com/filters.htm#uv

      Waaruit:
      In practice, these theoretical UV filter benefits simply don't show up on the digital side. Under nearly all conditions and for nearly all cameras, UV filters are a waste of money and a potential source of flare for digital photographers.
      Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

      Comment


      • #4
        Re: UV filters CANON gebruikers

        Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
        UV filters op digitale camera's zouden volgens verschillende bronnen
        weinig zin hebben.
        Kijk eens naar: http://dpfwiw.com/filters.htm#uv

        Waaruit:
        In practice, these theoretical UV filter benefits simply don't show up on the digital side. Under nearly all conditions and for nearly all cameras, UV filters are a waste of money and a potential source of flare for digital photographers.
        Als men goeie beschermfilters zou uitbrengen, zou ik niet eens aan UV-filters denken, maar die zijn er niet. Ik wil 't glas van mijn lenzen toch graag wat beschermd houden hoor.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: UV filters CANON gebruikers

          Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
          Als men goeie beschermfilters zou uitbrengen, zou ik niet eens aan UV-filters denken, maar die zijn er niet. Ik wil 't glas van mijn lenzen toch graag wat beschermd houden hoor.
          Daarom zet ik steeds mijn zonnekap op; ook bij regenweer; en verder
          voorzichtig zijn. Tevens kunnen uv filters flare veroorzaken en als het
          geen al te goede uv filters zijn zelfs scherpteproblemen.
          Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

          Comment


          • #6
            Re: UV filters CANON gebruikers

            Oorspronkelijk geplaatst door dyafani Bekijk bericht
            Daarom zet ik steeds mijn zonnekap op; ook bij regenweer; en verder
            voorzichtig zijn. Tevens kunnen uv filters flare veroorzaken en als het
            geen al te goede uv filters zijn zelfs scherpteproblemen.
            Op mijn 17-35 is de zonnekap heel ondiep. No risks. Liever een nieuwe filter dan een nieuwe lens. Als ik kans op flare heb met een bepaalde foto, kan ik altijd de filter er eens afhalen.
            ______
            www.vue.photo

            Comment


            • #7
              Re: UV filters CANON gebruikers

              Ik gebruik UV-Filters enkel maar om mijn lenzen te beschermen. Ik gebruik B&W filters omdat ook mijn andere filters van dit merk zijn.

              grts,
              Geert
              www.photopower.be

              Comment

              Working...
              X