Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waar op letten bij communie kaartjes trekken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • waar op letten bij communie kaartjes trekken?

    hallo,

    waar moet ik op letten als ik foto's neem voor communiekaartjes?
    hebben jullie toffe ideen?

    alvast dank

  • #2
    Als ik u was zou ik niet de fout maken van teveel een mooie foto te willen maken, zo van huisje tuintje boompje, maar concentreer je op je model en neem die vrij close in beeld het gaat per slot van rekening om de communicant. Neem ook steeds de foto's op ooghoogte van het model vaak vergeten wij groten om af te dalen naar het kind niveau. Fotografeer het kind in z'n natuurlijk milieu en speel er eerst wat mee zodat het niet het gevoel krijgt te moeten poseren maar zich rustiger en ontspannen voelt, je foto's gaan er een stuk natuurlijker uitzien.
    Als je gaat foto's nemen sleur dan ook niet de hele familie mee maar hou het op één ouder zo blijft de aandacht op de reportage en voelt het kind zich veilig en is het niet te snel met andere dingen bezig. Zorg vooral dat je de locaties of poses reeds ingedachten hebt. Improviseren vraagt geduld van het kind en als er iets is wat die bengels niet hebben... Succes
    Luc "iKKe"
    http://www.jip.be/luc

    Comment


    • #3
      hallo, mijn jongste dochter doet dit jaar ook haar comunnie. Ik wil ook zelf haar comunniekaartjes maken en ben nog wat aan het experimenteren. Dit is alvast één van mijn ideetjes om een mooie herinnering te maken. Het is nog niet 100% mijn goesting maar het komt in de buurt.



      mss kunnen nog wat BDers met dergelijke foto's hun ideetjes posten zo kunnen we van elkaar nog wat inspiratie opdoen
      @mimi
      "There is no path
      You create it
      Once you set out to walk it"

      Canon 350D + canon 28-135 IS USM

      Comment


      • #4
        Hallo,
        zoals zo vele kinderen in deze tijd van 't jaar doet mijn oudste zoon ook zijn communie. De kaartjes ga ik zelf trachten te maken, dus laat de suggesties maar komen, ze zullen in dank aanvaard worden.

        Groetjes,
        Frank

        Comment


        • #5
          tjah zoals eerder vermeld, maak je foto's op hoogte van het kind, ga er desnoods bij liggen en trek vanuit kikvors als je een mooie blauwe lucht hebt, met wat schapewolkjes. een overview van de gehele persoon in black and white als background met daarop enkele kleurenfoto's (close-up) kunnen wonderen doen. blur en vignetten is een must om vloeiende overgangen te krijgen tussen verschillende foto's en om extra de aandacht te trekken op de persoon. mooi voorbeeld trouwens aan het strand. beesten er bij betrekken is leuk, maar ontzettend moeilijk, het blijven dieren he. kinderen moeten op hun gemak zijn en dat is niet altijd simpel als je een vreemde gast(in) bent. leer ze kennen, pak je tijd en rush niet (toch niet te snel)... ga vlot over van het ene naar het andere, want de verveling kan rap toeslaan.
          het is een samenspel tussen de aandacht van de kleine der bij houden zonder dat het ambetant aan het worden is voor die gastjes... blending in (niet te opvallend) en entertainen is de boodschap.
          het is zeker niet simpel...

          succes

          Comment


          • #6
            vraagje
            Wat communie is weet ik want dat heb ik in een ver verleden ook gedaan maar wat zijn comuniekaartjes daar heb ik nog nooit van gehoord ? Iets om als herinnering aan gasten te geven misschien?

            Comment


            • #7
              Op de site van Spector tonen een aantal fotografen een aantal van hun werken ivm communiekaartjes . Ideaal om een aantal ideetjes op te doen.

              Comment


              • #8
                @ marjo: idd., dat zijn foto's / kaartjes om aan de gasten te geven. In België (in de Kempen toch, in ander streken weet ik het niet) is dat een traditie, zowel bij een Eerste als bij een Plechtige Communie.

                Groetjes,
                Frank

                Comment


                • #9
                  Mimi, Ik vind jouw kaartje wel heel mooi geslaagd.

                  Comment


                  • #10
                    Mimi, Ik vind jouw kaartje wel heel mooi geslaagd.
                    Thanks Frankie, er staat er nog eentje in Fotobewerking
                    Heb ik zojuist gepost om wat raad te vragen omtrent de bewerking.
                    Groetjes.....
                    @mimi
                    "There is no path
                    You create it
                    Once you set out to walk it"

                    Canon 350D + canon 28-135 IS USM

                    Comment

                    Working...
                    X