Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

On-off

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • On-off

    Ha, ik zie dat dit topic terug open is. Kan ik mijn vraag stellen.

    Wat doen jullie wanneer je, ik zeg maar wat, een namiddag de stad in trekken om te gaan fotograferen. Zet je dan de camera continu op ON of zet je hem telkens op OFF wanneer je een foto genomen hebt?

    Vraag me dit af omdat ik vaak te laat ben wanneer ik een goed onderwerp spot en ten tweede of dit een invloed heeft op het verbruik van de batterij bijvoorbeeld. (ben nogal zuinig van aard )


    ciao, gauloise

  • #2
    Re: On-off

    Off wat is dat voor iets, 'k heb een d-70 die zit soms 3 weken in mijn tas, waarna ik soms zie dat die nog aan staat , en zelfs dan is die batterij nog niet plat
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Re: On-off

      Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      Off wat is dat voor iets, 'k heb een d-70 die zit soms 3 weken in mijn tas, waarna ik soms zie dat die nog aan staat , en zelfs dan is die batterij nog niet plat
      Blij dat te horen, ik heb dat ook regelmatig voor .
      Dat moeten straffe batterijen zijn die nikon's.
      het kan dus ( bij nikon ) geen kwaad om het toestel tijdens een fotowandeling op te laten staan.

      Comment


      • #4
        Re: On-off

        Wel bij vertrek staat ie direct "on".
        Ben ik klaar met fotograferen > Off.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: On-off

          Blij dat te horen jongens want ik vond het altijd vervelend dat ding on en off te moeten zetten bij het 'gaan shooten'. Heb inderdaad ook voor gehad dat mijn Nikon een nacht was blijven aanstaan en ik dacht dat ik nu wel een platte batterij zou voor hebben, maar neen dus.

          Vanaf nu met een gerust hart erop uit en doen zoals jullie: bij vertrek ON en bij thuiskomst OFF!

          Thanks guys!



          ciao, gauloise

          Comment


          • #6
            Re: On-off

            Oorspronkelijk geplaatst door Gauloise Bekijk bericht
            Blij dat te horen jongens want ik vond het altijd vervelend dat ding on en off te moeten zetten bij het 'gaan shooten'. Heb inderdaad ook voor gehad dat mijn Nikon een nacht was blijven aanstaan en ik dacht dat ik nu wel een platte batterij zou voor hebben, maar neen dus.

            Vanaf nu met een gerust hart erop uit en doen zoals jullie: bij vertrek ON en bij thuiskomst OFF!

            Thanks guys!



            ciao, gauloise
            Howla...momumentje he....
            Mijn batterijen zijn wel volledig geladen voor ik vertrek...
            Dat doe ik 's avonds, de dag vooraf dus.
            Ook de reservebatterijen.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: On-off

              Hier is het ook al een paar keer gebeurd dat ik de camera na een paar dagen uit de fototas haal, en dat ik zie dat het schakelaartje nog op "ON" staat.

              Als ik dan lichtjes op de ontspanknp druk, kan ik direkt beginnen fotograferen.

              Mijn 300D heeft ooit een paar weken "aan" gestaan, en toen kon ik nog even veel foto's maken met dezelfde akku. Het stroomverbruik in die slaapstand is dus bijzonder klein.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: On-off

                geen probleem om je camera een hele dag aan te laten staan, ik doe dat ook altijd en soms gebeurt het ook al eens dat die een paar dagen op " on " in mijn tas zitten, zal trouwens misschien ook al een stuk minder sletig zijn voor je on/off knop

                vriendelijke groeten, dimidub
                ik ben een nikon-mens met sigma-neigingen
                http://www.flickr.com/photos/dimidub/

                Comment


                • #9
                  Re: On-off

                  Mijne Canon heeft in zijn menu een optie 'automatisch uitschakelen' waar je een aantal minuten kan kiezen.
                  Wel zorgen dat dit niet uitgeschakeld is natuurlijk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: On-off

                    Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien Bekijk bericht
                    Mijne Canon heeft in zijn menu een optie 'automatisch uitschakelen' waar je een aantal minuten kan kiezen.
                    Wel zorgen dat dit niet uitgeschakeld is natuurlijk.
                    yep, maak daar hier ook gebruik van.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: On-off

                      Neen, mijn probleem was dus: ik dacht, iedereen waarschuwt altijd zo vaak voor platte batterijen en zo en uit de camera halen bij lang niet gebruiken enzovoort enzoverder dat ik dacht toen ik mijn Nikon kocht; nu ga ik zuinig omspringen met die batterij.

                      Ik trok de stad (or whatever) in en telkens ik wat zag; camera op ON. Fotootje genomen, camera op OFF maar zo heb ik dus vaak leuke scènes gemist (hoewel Nikon supersnel schietensklaar is) maar ik vond het ook o zo vervelend, dat telkens aan en uitschakelen. Dat was de oorsprong van mijn hele vraag maar aan de talrijke reacties (waarvoor dank) te beoordelen hoef ik mij daar in de toekomst geen zorgen meer over te maken.


                      ciao, gauloise

                      ps: dat van dat automatisch uitschakelen na zoveel minuten lijkt me natuurlijk ook heel handig maar 'k geloof niet dat Nikon dat heeft...

                      Comment


                      • #12
                        Re: On-off

                        Moet je wachten om de batterij op te laden tot ze volledig plat is ( ik heb altijd een reservebatterij bij) of mag je dat ook als ze eerst half leeg is .

                        Comment


                        • #13
                          Re: On-off

                          Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                          Moet je wachten om de batterij op te laden tot ze volledig plat is ( ik heb altijd een reservebatterij bij) of mag je dat ook als ze eerst half leeg is .
                          Een lithium-ion akku mag je telkens bijladen, die kan er eigenlijk niet zo goed tegen dat je ze te ver ontlaadt. Met een nikkel-Cadmium of nikkel-metaalhydride is het net andersom, maar die kunnen er tegenwoordig wel beter tegen dat je ze bijlaadt zonder ze volledig te ontladen (af en toe moet je ze wel eens leeg maken).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: On-off

                            Ook dit past in het topic. Interessant om weten. Een reservebatterij heb ik me nog niet aangeschaft maar is wellicht interessant.


                            ciao


                            ps: soms vraag ik me weleens af waar jullie al die technische info halen, voel ik me nog een echte bleu op dat gebied

                            Comment


                            • #15
                              Re: On-off

                              Oorspronkelijk geplaatst door Gauloise Bekijk bericht
                              soms vraag ik me weleens af waar jullie al die technische info halen, voel ik me nog een echte bleu op dat gebied
                              Als je hier al een paar jaar "rondhangt", dan leer je dat allemaal wel.

                              Ik heb zelf bijna alles wat ik weet over fotografie op Belgiumdigital geleerd. Toen ik 3,5 jaar geleden een 300d kocht, kende ik zelfs bijna niets over de basisbegrippen (sluitertijd, diafragma, iso) van fotografie.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment

                              Working...
                              X