Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dslr op de motor (tanktas)..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dslr op de motor (tanktas)..

    In hoeverre is het mogelijk om een dslr mee te nemen op de motor, en dan in het bijzonder in de tanktas..
    Ik zou deze onderaan voorzien van een dikke schuimrubber of mouse en daar het toestel op.
    Wat ik me nu echter afvraag is of de schokken geen problemen gaan geven voor de spiegel en dergelijke?
    Canon EOS 5R - Leica Q - Leica M262

  • #2
    Re: Dslr op de motor (tanktas)..

    ik neem vaak een DSLR mee op de moto .. indien goed ingepakt zie ik geen probleem .. ik stop hem meestal in de koffer, maar de tanktas als je regelmatig wilt stoppen om te fotograferen wat je ziet is id handiger

    Comment


    • #3
      Re: Dslr op de motor (tanktas)..

      Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
      ik neem vaak een DSLR mee op de moto .. indien goed ingepakt zie ik geen probleem .. ik stop hem meestal in de koffer, maar de tanktas als je regelmatig wilt stoppen om te fotograferen wat je ziet is id handiger
      ...mag inderdaad geen probleem geven mits aan de onderkant een goede schokabsorberend voorziening. En natuurlijk "on-road" blijven Gr,
      M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

      Comment


      • #4
        Re: Dslr op de motor (tanktas)..

        Mijn EOS 1000 heeft vroeger minstens 100.000km in de koffer van mijn GSX 600F gezeten, en die is nooit defekt geweest. Daarna heb ik een tijdje met een compactje in de koffer rondgereden (die Nikon Coolpix 880 is wel een keer stuk geweest), en na die Coolpix had ik altijd een 300D bij (die heeft zo'n 60.000km mogen meerijden met een Bandit 1200S).

        Zorg ervoor dat er geen onderdelen (lenzen, flitsers en dergelijke) tegen elkaar kunnen schuren, stop alles in een degelijke fototas, en als je de boel in een koffer steekt, zorg er dan ook voor dat de fototas niet de hele tijd van de ene naar de andere kant kan schuiven.
        Op mijn Bandit had ik kleine zijkoffers waarin de fototas goed vast zat, dat was heel handig (onderin kon ik de regenkledij nog wegsteken). (Voor de langere reizen gebruikte ik drie grote koffers omdat ik dan meer bagageruimte nodig had.)

        Met een zware fototas in de topkoffer van de Bandit moest ik wel rustig vetrekken als ik het voorwiel aan de grond wou houden.
        De zware spullen zitten best in de tanktas, of in een zijkoffer, dan heb je er het minste last mee.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Dslr op de motor (tanktas)..

          Ik gebruik de camera-brooddoos-voor-motorrijders
          Zie: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=155180

          Er zit geen patent op, namaken mag
          www.bigducksix.be

          Comment


          • #6
            Re: Dslr op de motor (tanktas)..

            Ik heb een gelijkaardig ontwerp gebruikt als de niet gepatenteerde brooddoos na hem hier op het forum gezien te hebben. Heeft 1420km zwarte woud perfect overleefd, en nog beter, de camera erin perfect beschermd. Volledig waterdicht wat wel nodig was gezien de volledige dag regen die we gehad hebben (met bakken uit de lucht viel het).

            bij deze ook mijn dank voor de bedenker van dit juweeltje
            -----------------------
            www.maartensomers.be
            -----------------------

            Comment


            • #7
              Re: Dslr op de motor (tanktas)..

              en toch oppassen met die magneten van die tanktas
              Is niet de eerste die verstelt staat

              Risto
              Een veel te zwaar rugzakske met een toestelletje wat glas en een flitske,... Maar vooral veel te weinig tijd.

              Comment


              • #8
                Re: Dslr op de motor (tanktas)..

                das waar
                ik heb een topsaddlery (soort bagster), komen geen magneten bij te pas
                -----------------------
                www.maartensomers.be
                -----------------------

                Comment

                Working...
                X