Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boeken over landschapsfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Boeken over landschapsfotografie

    Hallo forumgenoten,

    Ik liep afgelopen weekeinde tegen twee boekjes over het fotograferen van landschappen aan die ik even kort aan jullie wil presenteren.

    Het eerste boek heet 'Landschappen en Steden' en is geschreven door Simon Joinson. Hij gebruikt een aantal, soms half-mislukte foto's waarvan hij stap voor stap laat zien hoe die met Photoshop bijgewerkt kunnen worden.

    Helaas gaat hij daarin naar mijn smaak veel te ver (denk hallucinerende oranje zonsondergangen en surrealistische wolkenpartijen). Het boek is netjes verzorgd en informatief, maar de voorbeelden wekken bij mij eerder een aversie tegen PS dan dat ze me prikkelen om ook zoiets te proberen.

    Heel anders is het boek 'Landschappen en Tuinen Fotograferen' van Michael Busselle. Hij toont een kleine tweehonderd van zijn buitenfoto's die hij voorzien heeft van commentaar. Het zwaartepunt ligt hierbij op de compositie: hij beschrijft wat hij in een scene zag en hoe hij die vervolgens gecomponeerd en vastgelegd heeft.

    Maar ook zonder de beschrijvingen getuigen de foto's van de aandacht voor het detail en de perfecte afwerking van Busselle en ademen ze een sfeer van serene schoonheid die ik als beginnend fotograaf heel stimulerend vind. Een echte aanrader!

    Beide boeken zijn vertaald en uitgegeven door Librero (www.librero.nl) en worden in België gedistribueerd door Boeken Diogenes bvba.

    Groeten,

    Frans

  • #2
    Bedankt voor de tip .

    cypho
    Cypho
    Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

    Comment

    Working...
    X