Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

DOF table Nikon CP5700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • DOF table Nikon CP5700

    Sinds enkele dagen danig aan het experimenteren met de nieuwste aanwinst. Het autofocussen op macrostand lukt nog niet zo vlot. Neem een bloemknop op een takje en het duurt een tijd eer die camera doorheeft dat niet de achtergrond scherp moet staan. Misschien doe ik wel iets fout? (het macro-symbool staat wel in het geel, dat zou goed moeten zijn)

    Ook ben ik op zoek naar een DOF tabel voor de Nikon. Heeft iemand al ergens iets op het web tegengekomen?
    Vanaf welke afstand kan je spreken van "oneindig"? Ik kan me voorstellen dat autofocussen op een vliegtuig zinloos is.

    Ik heb hier al prachtige foto's gezien met knappe kaders eromheen. Zijn er goede tutorials te vinden, liefst voor Corel?
    Met de zoekfunctie op dit forum heb ik nog niet veel succes gehad. Tien keer proberen geeft negen keer een time-out error
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

  • #2
    Hallo Hombre,

    Je kan misschien eens proberen enkel het centrale autofocuspunt te selecteren.
    Standaard gebruikt de CP5700 alle autofocuspunten en dat maakt het autofocussen wat moeilijker bij macro's.

    Aan een DOF-tabel kan ik je niet helpen, maar voor onderwerpen als bv. vliegtuigen mag je gerust de focus op oneindig zetten.

    De zoekfunctie van het forum werkt het best als je de zoekactie beperkt tot 1 specifiek forum. Anders krijg je een time-out ...

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Probeer eens manueel? Ik was wat aan het experimenteren geslagen met de macro functie, en was verbaasd dat het zo gemakkelijk ging met de Nikon... In elk geval verlies je géén tijd meer door "getwijfel" van het apparaat bij het focussen...
      Nikon CP5700

      Comment


      • #4
        Bedankt Jaja voor de tip, met enkel het centraal focuspunt actief lukt het stukken beter!

        Krikke, manueel scherpstellen en uit de hand macrofoto's maken is practisch niet te doen. Op statief lukt dat prima, maar die klotewespen blijven niet stilzitten

        Nog eens bedankt gasten!
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment

        Working...
        X