Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's van monumenten WO I gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's van monumenten WO I gevraagd

    Hallo iedereen.

    Als lid van de Tiensebevrijdingsvrienden zouden we graag in 2008 een hulde willen brengen aan de mensen die zijn gesneuveld tijdens WO I.
    We zijn daarom een herdenking aan het plannen met hierbij ook een tijdelijk museum. Nu zoeken we heel veel foto's van monumenten van gesneuvelde helden uit WO I. Deze zouden worden opgehangen in een grote ruimte en gangen waar aspirant kunstenaars overal Poppy's tussen gaan plaatsen.

    Gezien we een grote ruimte krijgen en ook waarschijnlijk internationaal bezoek vraag ik via deze weg of jullie foto's van monumenten zouden willen delen met ons?
    Of dat jullie, tijdens jullie vakantie of uitstappen, 1 foto meer zouden willen maken bij het toevallig passeren van zo een monument?
    We zoeken foto's van zoveel mogelijk monumenten uit binnen en ook buitenland.

    Daarom deze vraag naar jullie toe....

    Het is niet de bedoeling om ze te publiceren of bij te houden en er mogen gerust gegevens van de eigenaar opstaan.
    Ik zal natuurlijk zelf foto's van het evenement hier tonen, maar jullie zijn natuurlijk uitgenodigd om zelf dan kunstige plaatjes te komen schieten.

    Alvast bedankt voor jullie medewerking.
    Doedelzakje
    Reageren via hier, Pim of mail

    Update: indien mogelijk graag ook wat info (locatie, land)
    Last edited by doedelzakje; 18 juli 2007, 09:36.
    Vriendelijke groeten van Pyper
    (Ik maak elke dag de mooiste foto, ik krijg ze echter nooit uit mijn toestel)

  • #2
    Re: Foto's van monumenten WO I gevraagd

    Gezien nog maar 1 persoon heeft gereageerd (via PM)...
    Is dit een ongewone vraag of wordt dit niet gedaan hier op dit forum?

    We hopen natuurlijk op heel wat reacties...
    Vriendelijke groeten van Pyper
    (Ik maak elke dag de mooiste foto, ik krijg ze echter nooit uit mijn toestel)

    Comment


    • #3
      Re: Foto's van monumenten WO I gevraagd

      Ik zal proberen om een van de komende een paar foto's te maken van het monument hier in Sint-Katelijne-Waver. Ik moet tegen volgende week toch een affiche voorzien voor de volgende herdenking.
      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

      Comment


      • #4
        Re: Foto's van monumenten WO I gevraagd

        gaat het hier over WO 1 (één) of WO 2 (twee)?

        Henri
        lidnummer: BD0435BE

        Comment


        • #5
          Re: Foto's van monumenten WO I gevraagd

          tregen wanneer ongeveer moet je de foto's hebben? En heb je toevallig een lijst met locaties, want ik moet eerlijkheidshalve bekennen niet al te veel monumenten te weten staan.

          grtz

          Comment


          • #6
            Re: Foto's van monumenten WO I gevraagd

            Wel, we zoeken foto's van monumenten over WO I (een). Het mag van overal uit de hele wereld zijn. Locaties heb ik niet. We vragen gewoon, moest je er toevallig een tegenkomen, waar dan ook, om er een foto van te maken.

            De tentoonstelling zal waarschijnlijk begin september 2008 doorgaan, dus liefst iets vroeger als het kan. De bedoeling is om zoveel mogelijk afbeeldingen te vezamelen van waar dan ook om deze op te hangen tussen duizenden poppy's.
            Alvest bedank iedereen
            Vriendelijke groeten van Pyper
            (Ik maak elke dag de mooiste foto, ik krijg ze echter nooit uit mijn toestel)

            Comment


            • #7
              Re: Foto's van monumenten WO I gevraagd

              Tiense? Mhh .. ben zelf van Landen. Zal zeker eens kijken of ik er geen heb en als ik er tegenkom, zal ik er aan denken.
              ----
              http://www.wispr.be

              Comment


              • #8
                Re: Foto's van monumenten WO I gevraagd

                Hier in Katelijne is 't allemaal specifiek 1914 — ik heb in 't verleden het halve comité al over mijn dak gehad omdat ik spullen uit 1915 had gebruikt in een ontwerp.

                Wat zijn poppy's? Klaprozen? (In dat geval snap ik de link.)
                Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's van monumenten WO I gevraagd

                  Oorspronkelijk geplaatst door doedelzakje Bekijk bericht
                  Wel, we zoeken foto's van monumenten over WO I (een). Het mag van overal uit de hele wereld zijn. Locaties heb ik niet. We vragen gewoon, moest je er toevallig een tegenkomen, waar dan ook, om er een foto van te maken.

                  De tentoonstelling zal waarschijnlijk begin september 2008 doorgaan, dus liefst iets vroeger als het kan. De bedoeling is om zoveel mogelijk afbeeldingen te vezamelen van waar dan ook om deze op te hangen tussen duizenden poppy's.
                  Alvest bedank iedereen
                  Op jullie website gaat het enkel over WO II ??

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's van monumenten WO I gevraagd

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
                    Op jullie website gaat het enkel over WO II ??
                    Ja inderdaad, de vereniging zorgt ervoor dat elk jaar de bevrijding van Tienen wordt herdacht.
                    Maar nu willen ze eens aandacht schenken aan de gesneuvelden van de Eerste wereldoorlog. Het zijn verzamelaars die niet elk weekend gaan soldaatje spelen maar echte herdenkingen inrichten.

                    En poppy's zijn inderdaad de bekende klaprozen
                    Vriendelijke groeten van Pyper
                    (Ik maak elke dag de mooiste foto, ik krijg ze echter nooit uit mijn toestel)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's van monumenten WO I gevraagd

                      Ik kan hier binnenkort wel eens wat foto's maken van het grootste amerikaanse soldaten-kerkhof van WOI in Belgie + het monument.
                      Hoe moeten die foto's ei'k aangeleverd worden ?
                      Digitaal ? Geprint ? En indien geprint ? Hoe groot ? En krijgen we die dan terug ? En hoe geraken ze bij jou ?
                      Fotolog -DevLog

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's van monumenten WO I gevraagd

                        Oorspronkelijk geplaatst door whoami Bekijk bericht
                        Ik kan hier binnenkort wel eens wat foto's maken van het grootste amerikaanse soldaten-kerkhof van WOI in Belgie + het monument.
                        Hoe moeten die foto's ei'k aangeleverd worden ?
                        Digitaal ? Geprint ? En indien geprint ? Hoe groot ? En krijgen we die dan terug ? En hoe geraken ze bij jou ?
                        Ik stel voor dat we het simpel houden. Bezorg ze me gewoon via mail of plaats ze ergans waar ik ze kan afhalen. Het is niet de bedoeling om er kwaliteitsafdrukken van te maken ( je moet dus niet bang zijn dat we ze gaan publiceren)
                        De bedoeling is om ze gewoon op een A4-tje te printen (waarschijnlijk in zwart/wit voor de sfeer) dus topkwaliteit hoeft niet echt (mag wel). Het belangrijkste is eigenlijk de bijhorende informatie: waar staat het, voor wie, enz...
                        Natuurlijk mogen jou gegevens er ook opstaan.
                        Dus nogmaals, er worden geen kwaliteits kleurafdrukken van gemaakt
                        Vriendelijke groeten van Pyper
                        (Ik maak elke dag de mooiste foto, ik krijg ze echter nooit uit mijn toestel)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's van monumenten WO I gevraagd

                          Zal ook eens zien wat ik kan doen, zodra ik met verlof ben (2e helft augustus). Ik werk bij het bedrijf dat instaat voor het onderhoud van Britse en andere militaire begraafplaatsen, en hier in Ieper zijn zeker heel wat dingen te vinden.
                          Beste groeten
                          Dirk

                          edit
                          Al zie ik nu wel op jullie website dat jullie al op bezoek geweest zijn in de streek, dus heb je misschien al het meeste fotomateriaal van hier?
                          Last edited by DIRDEB; 27 juli 2007, 19:52.
                          Always happy to learn !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto's van monumenten WO I gevraagd

                            Oorspronkelijk geplaatst door DIRDEB Bekijk bericht
                            Al zie ik nu wel op jullie website dat jullie al op bezoek geweest zijn in de streek, dus heb je misschien al het meeste fotomateriaal van hier?
                            Helaas was toen iedereen geinteresseerd in de 2de Wereldoorlog dus je bijdrage zou zeer welkom zijn
                            Vriendelijke groeten van Pyper
                            (Ik maak elke dag de mooiste foto, ik krijg ze echter nooit uit mijn toestel)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto's van monumenten WO I gevraagd

                              'k heb nog foto's van de wagen waar frans ferdinant (dienen waar het allemaal mee begonnen is) is in neergeschoten, zijn kostum met de kogelgaten in (maar die lagen onder glas, die foto's zijn niet echt denderend) en het pistool waarmee hij is neergeschoten. Allemaal getrokken in een weens museum. Kunnen jullie daar iets mee doen, of is het echt alleen de monumenten ?
                              To make your dreams come true, wake up

                              Comment

                              Working...
                              X