Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje

    Hoi,

    Ik moet binnenkort voor een schoolproject foto's gaan nemen in de bioscoop.
    Aangezien de belichting daar niet super is, wou ik weten waar ik precies moet op letten. Enige tips?

    Mijn toestel is een A40.

    grtz,
    Tine

  • #2
    Wil dit ook wel eens weten voor mijn concertjes die ik bezoek.
    Wel rekening houdend dat het slechts een A40 is en ik niet manueel kan zoomen enzo, ook kan je bij de a40 slechts 2 verschillende diafragma's instellen per zoom.
    Godspeed You, Black Emperor!

    Comment


    • #3
      ja, de A40 is misschien niet echt een perfect toestel er voor...
      Maar het moet toch mogelijk zijn denk ik?

      Comment


      • #4
        Het zal wel mogelijk zijn...Maar ik denk toch dat je een statief moet meenemen... wegens de moeilijke lichtomstandigheden.

        Comment


        • #5
          en op welke instellingen moet ik letten? diafragma, sluitertijd, iso..?

          Comment


          • #6
            iemand die nog wat meer tips kan geven

            Comment


            • #7
              Brand ! Brand roepen, dan gaan de lichten aan, kan je naar hartelust flitsen en foto's maken van trappen afvluchtende en buitenstormende mensen. Sorry kon 't niet laten.

              Ik weet natuurlijk niet waar het project voor staat maar je kan toch ook al gewoon aan de ingang, aan de kassa, voor en na de film enz
              foto's trekken en naar hartelust flitsen ? Je kan toch ook de dozen met films fotograferen, ticketrollen enz. ? De buitengevel, de parking, een zak popcorn, de affichen,... enz....?
              Wil je tijdens de film zelf foto's maken dan zul je zoals Mic zei zeker een statief en een lange sluitertijd nodig hebben.

              Succes ! Maar het eerste zou ik toch maar niet doen.


              P.S. Je kan natuurlijk ook voor een Sony zorgen met "Nightshotmode", kan je in den donkere trekken

              Comment


              • #8
                T'is maar dat ge't weet, maar fotograferen in een bioscoop, werkelijk foto's maken van de film die daar op dat moment speelt is verboden omdat er een copyright berust op de film. Vandaar dat er eigelijk geen fototoestellen toegelaten zijn. Dus zou ik me eerst toch maar eens gaan voorstellen aan de verantwoordelijke en netjes gaan uitleggen wat je van plan bent.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Digipics357
                  T'is maar dat ge't weet, maar fotograferen in een bioscoop, werkelijk foto's maken van de film die daar op dat moment speelt is verboden omdat er een copyright berust op de film. Vandaar dat er eigelijk geen fototoestellen toegelaten zijn. Dus zou ik me eerst toch maar eens gaan voorstellen aan de verantwoordelijke en netjes gaan uitleggen wat je van plan bent.
                  Het zou ook niet de bedoeling zijn van foto's te nemen tijdens de film.
                  Meer in de plaats waar ze de films afspelen en zo. En ik veronderstel dat er daar ook niet zoveel licht is?

                  Bedankt voor de reacties!
                  en sonyke... brand roepen zal ik toch maar niet proberen

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Sonyke


                    P.S. Je kan natuurlijk ook voor een Sony zorgen met "Nightshotmode", kan je in den donkere trekken

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by teddy-bear
                      Originally posted by Sonyke


                      P.S. Je kan natuurlijk ook voor een Sony zorgen met "Nightshotmode", kan je in den donkere trekken

                      met nen A40 moet dat toch ook lukken...hoop ek

                      Comment

                      Working...
                      X