Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kwaliteitsverlies ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kwaliteitsverlies ?

    Men zegt wel eens, dat iedere keer je een foto opnieuw opslaat als JPG (in PS CS2 bijvoorbeeld) je kwaliteitsverlies hebt. Hoe komt het dan, dat een onbewerkte foto uit mijn 350D , pakweg 4 Mb is, en na bewerking, na opslaan ( met beste jpg compressie ) pakweg 8 Mb groot is.
    Ik veronderstel dat een deel informatie wordt berekend, maar is er toch daadwerkelijk een kwaliteitsverlies ?

  • #2
    Re: kwaliteitsverlies ?

    effe zoeken...
    Na een discussie zou ik graag een onduidelijkheid uit de (lees mijn) wereld krijgen. Tot hier toe vertelde men mij steeds dat telkens je een jpeg opend en terug sluit er (weinig) kwaliteit verloren gaat. Plots kwam een kennis van mij aandraven met een artikel waar dit ten stelligste onkend wordt, en beweert dat dit enkel

    Ik schiet met de D70 in RAW en JPG tezamen. De JPG kwaliteit is Basic, hier kan je niets aan veranderen. Na bewerking van deze JPG die de formaat hebben van ong. 600 kb, veranderen zij in 2.5 MB. Hoe kan dit? ik stel wel in PS de compressielevel op het maximum, maar dan denk ik haast dat hier interpolatie moet plaatsvinden
    -=- Light is the key...

    Comment


    • #3
      Re: kwaliteitsverlies ?

      Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel (Fotobewerking - Algemeen).
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

      Comment


      • #4
        Re: kwaliteitsverlies ?

        Is die onbewerkte foto ook een jpeg of is het een raw file ?

        Tom

        Comment

        Working...
        X