Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto konijnenberg perikelen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto konijnenberg perikelen...

    Vandaag belde ik met Konijnenberg, in verband met een bestelling die op 21 juni geplaatst is en op 22 juni betaald, maar waarvan ik nog steeds niets ontvangen heb...
    In de eerste instantie kreeg ik een mail dat enkele van de inktcartridges niet voorhanden was dus dat men ging wachten tot de bestelling compleet was...
    intussen hield ik zelf de website in het oog en zag op een gegeven moment dat die inkt weer voorradig was, een week later... nog steeds niets... dus bel ik vandaag naar konijnenberg

    Eerst krijg ik een zekere Mark (sales) aan de lijn die me zegt dat ik daar voor in nederland moet zijn, dat ze hier in belgie daar nieks van weten, op mijn aanvraag probeert hij me vervolgens door te schakelen maar de verbinding verbreekt.

    ik bel terug, vervolgens krijg ik een zekere Fred (sales) aan de lijn, ik doe mijn uitleg nog eens, die wil me niet helpen, zegt dat ik maar naar nederland moet bellen, ik dring aan en hij begint zowaar te schelden en gooit de telefoon dicht.

    heb net nog eens terug gebeld... Mark terug, die me nu beloofd heeft (zoals het de eerste keer al zou moeten gelopen zijn) om zelf naar nederland te bellen en te horen wat er aan de hand is, en me feedback te geven.

    ben benieuwd... hoe het nu verder afloopt...

    zelden zo brutaal te woord gestaan geweest...

    heeft iemand een idee aan wie ik dit kan escaleren? wie daar verantwoordelijk is voor die salesploeg?

    koen
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

  • #2
    Re: Foto konijnenberg perikelen...

    Hun reactie is inderdaad misschien wel niet de beste reactie als het op klantvriendelijkheid aankomt. Maar ik denk dat ze daar dagelijks mensen hebben die hun bellen dat hun aankoop niet wordt opgestuurd of zo.
    Daar kunnen ze in Konijnenberg België niks aan doen want alles komt toch uit Nederland als je via het net bestelt? Eigenlijk hebben deze twee zaken weinig met elkaar te maken hoor. Ze kunnen er in Turnhout ook niet veel aan doen als daar in Nederland een paar fouten begaan.

    Ik heb ook al eens een paar maand moeten wachten op een bestelling omdat die niet op voorraad was hoor en heb ook de fout gemaakt om een paar keer naar Turnhout te bellen, ik werd toen ook doorverbonden en was toen gewezen op het feit dat als iets in Turnhout op voorrraad is dat je dan toch moet wachten tot het in Nederland op voorraad is.
    Website http://www.kristofpattyn.be

    a lotta canonstuff

    Comment


    • #3
      Re: Foto konijnenberg perikelen...

      uiteindelijk ga je d'r als klant van uit, dat je in een belgische winkel koopt, op een belgische website, en het is aan de winkel om zich te organiseren...

      ze hebben het daar duidelijk moeilijk mee en de klant is de dupe...

      maar de reactie van die Fred was allesbehalve...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Foto konijnenberg perikelen...

        Goeiedag,

        Iets bestellen, OK.
        Maar voorafbetaling? Nooit doen zou ik zeggen.
        Ik bestelde ook bij Konijn, ik betaalde bij afhaling, ondanks de vraag om voorafbetaling.
        Persoonlijk vind ik de klant zo maar afschepen, van de kast naar de muur zetten en afsnauwen NIET KUNNEN.
        Ik zou het dus absoluut niet dulden.
        Volgens mij kan je best de directie van Konijn asap op de hoogte brengen van deze onbeleefdheid van zijn personeel.
        Bij niet reageren van uit Nederland, plaats je best deze 'reklame' online!

        mvg,

        Roland

        Comment


        • #5
          Re: Foto konijnenberg perikelen...

          Ja daar heb je gelijk in, dat is niet echt duidelijk dat de webwinkel in Nederland is, en die reactie is natuurlijk allesbehalve. Maar ik heb daar al een paar keer gezien hoe druk het daar is de laatste tijd. En hoeveel keer ze worden opgebeld terwijl er klanten staan te wachten (uren soms). Meestal hoor ik dan dezelfde meestal vriendelijke antwoorden, nee dat is niet op voorraad u kan vertrouwen op de voorraadmeter op de site. En dan iedere maal de uitleg over de webwinkel. Het zijn ook maar mensen hee. Ze waren laatst bezig dat het er echt te druk wordt vooral in het weekend. Als je er zelf langs gaat zijn ze echt wel vriendelijk hoor. In de mediamarkt hebben ze mij nog geen kopje koffie aangeboden terwijl ik nog even dacht over mijn aankoop. De volgende zin heb ik ook nog nooit gehoord in een fotozaak, 'Ga maar gerust even naar buiten om deze lens te testen hoor, we zien je straks wel terug'. Dit was de eerste keer dat ik als onbekende in die winkel binnenkwam, dus er is wel een redelijk vertrouwen toch.
          Website http://www.kristofpattyn.be

          a lotta canonstuff

          Comment


          • #6
            Re: Foto konijnenberg perikelen...

            Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
            Maar ik denk dat ze daar dagelijks mensen hebben die hun bellen dat hun aankoop niet wordt opgestuurd of zo.
            Daar kunnen ze in Konijnenberg België niks aan doen want alles komt toch uit Nederland als je via het net bestelt? Eigenlijk hebben deze twee zaken weinig met elkaar te maken hoor. Ze kunnen er in Turnhout ook niet veel aan doen als daar in Nederland een paar fouten begaan.
            Als je vanuit België een bestelling plaatst op de (zogezegde) Belgische site van een Belgische vestiging dan is het niet aan u als klant uit te maken hoe hun interne regeling is.
            Je bestelt in België, je informeert in België en de rest is hun zaak.
            Trouwens worden er ook heel wat zendingen vanuit de Belgische vestiging gedaan hoor. Of dit voor alles het geval is weet ik niet.
            En dat ze daar dagelijks telefoontjes krijgen kan best zijn, ze verkopen ook dagelijks een heel pak.

            Maar een mail sturen naar Nederland of België kost niet meer ... en dat kan de TS ook nog eens proberen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Foto konijnenberg perikelen...

              Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
              De volgende zin heb ik ook nog nooit gehoord in een fotozaak, 'Ga maar gerust even naar buiten om deze lens te testen hoor, we zien je straks wel terug'. Dit was de eerste keer dat ik als onbekende in die winkel binnenkwam, dus er is wel een redelijk vertrouwen toch.
              Elke lens of toestel dat ik ooit kocht heb ik eerst geprobeerd ... buiten zonder dat er iemand bij stond en dit in verschillende zaken.
              Het verschil is alleen dat je hier gefilmd wordt en ze alle bewijzen hebben dat je er met "iets" naar buiten ging.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Foto konijnenberg perikelen...

                Ik heb daar dit jaar toch al voor ettelijke duizenden euro's gekocht.

                Fred is voor mij de bekwaamste persoon die daar rondloopt, die me steeds vakkundig de nodige adviezen gaf. Deze reactie verbaast me toch wel.

                Hun telefonische service kan inderdaad beter. Vaak wordt je doorgeschakeld naar Nederland die je doorgaans niet kunnen verder helpen.

                Ik vrees dat ze een beetje het slachtoffer aan het worden zijn van hun eigen succes en ze groeipijnen ervaren.
                BD0808BE

                Comment


                • #9
                  Re: Foto konijnenberg perikelen...

                  Oorspronkelijk geplaatst door *wim* Bekijk bericht
                  Ik vrees dat ze een beetje het slachtoffer aan het worden zijn van hun eigen succes en ze groeipijnen ervaren.
                  Van groeipijnen moet je leren, en dat doen ze niet!! Ze hebben veel, maar zijn niet echt goedkoop, ik koop hier in Antwerpen en Edegem aan dezelfde prijzen, en ik moet tenminste geen uren wachten. (en krijg ook geen etxra aangerekend voor creditkaarten en zo)
                  Ze doen zich heel profi voor, maar uiteindelijk missen ze de klantvriendelijkheid. Uiteraard maken ze hun eigen rekening, maar dat doen wij ook, en op termijn zul je zien, het voordeel van de dozenschuivers zal minderen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto konijnenberg perikelen...

                    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                    heeft iemand een idee aan wie ik dit kan escaleren? wie daar verantwoordelijk is voor die salesploeg? koen
                    Wat ik begrepen heb is "ene zekere Mark" degene die daar de bedrijfsleider is.
                    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto konijnenberg perikelen...

                      Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
                      Wat ik begrepen heb is "ene zekere Mark" degene die daar de bedrijfsleider is.
                      Nope,

                      De bedrijfsleider is Ricardo.
                      BD0808BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto konijnenberg perikelen...

                        Wat zijn perikelen ? Ik postte het al eens elders...

                        Ik heb makkelijk praten, woon op 10 minuutjes rijden van de vestiging te Turnhout, maar dan nog... In april bestelde ik een filter-kit in de hoop ze mee op reis te kunnen nemen. Enkele keren gebeld... "Ja meneer, enkel als het groene vlaggetje aan het product staat, is het voorradig, het blauwe vlaggetje wil zeggen dat het product in bestelling is..."
                        Tegen beter weten in, ik dan toch maar naar daar, één dag voor mijn vertrek, om mij één filter aan te schaffen, een UV-haze1-filter die aangeduid is met een groen vlaggetje en die niet in de kit stak.
                        Wat jammer nou... na 45 minuten aanschuiven en nog naar mijn voeten gekregen te hebben van een man, die ik echt niet had zien staan, dat hij er voor me was, krijg ik na 20 minuten zoeken te horen, dat ook deze filter niet voorradig was...
                        Dus met lege handen terug naar huis... Het vlaggetje is nog steeds even groen, de filter waarschijnlijk nog steeds niet aanwezig. Ach ja... 't zal overal wel wat zijn, en zo kan je over elke aankoop en elke winkel wel wat vertellen.
                        Het is de tweede keer dat ik er kom... De eerste keer moest ik de verkoper zelf diets maken dat mijn toestel de voorgestelde flash niet aankon, en dat ik genoeg had met een manueel instelbare flash. Je kan natuurlijk niet alles weten...
                        Veel vertrouwen boezemt me dat toch niet echt in, maar een prijsverschil van € 150 op een camera, maakt voor de meeste mensen, ook voor mij, toch wel uit, dus stap ik er waarschijnlijk nog wel eens terug op af.

                        Mvg

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto konijnenberg perikelen...

                          vervolg van de story...

                          jammer genoeg, woon ik op ca. 1uur van de winkel... heb daar de vorige keer gestaan, ging een epson R2400 photoprinter kopen, was beschikbaar op de website in turnhout, besteld online en voor alle zekerheid gebeld naar de winkel als ik er de volgende dag om mocht komen... daar toegekomen was hij er niet... foutje... terug naar huis... heb ze dan wel overtuigd dat ze me die printer dan wel zonder verzendingskosten mochten sturen. Dat beloofden ze toen, en ze gingen me zeker vanuit holland de volgende dag opbellen...
                          Na een week heb ik zelf nog eens gebeld... en finaal na veel bellen en vragen, heb ik tenslotte de printer ontvangen...

                          en nu... kreeg deze ochtend een mail:

                          Wij kunne u hellaas nog niet blij maken met uw bestelling.
                          De cartridgen zijn momenteel erg moeilijk leverbaar.
                          Onze excuses voor het ongemak.


                          dit terwijl ze wel in turnhout beschikbaar zijn...

                          heb tevens ook vandaag, want vermits de inkt daar niet beschikbaar was had ik ook dezelfde bestelling elders gedaan, de inktpatronen toegestuurd gekregen. Ook daar waren ze toen niet in voorraad, alhoewel ze daar later besteld waren, vandaag wel gekleverd, trouwens... dit was ook een ruimere bestelling, had daar (http://www.interenco.nl/) ook papier en andere zaken besteld. Dus daar hebben ze gewoon twee leveringen gedaan! Heb het papier twee dagen na bestelling toegestuurd gekregen.
                          Prima service! dit wordt m'n nieuwe online leverancier.

                          Terwijl ze dat bij konijn blijkbaar niet kunnen.

                          koen
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto konijnenberg perikelen...

                            Oorspronkelijk geplaatst door kristofpattyn Bekijk bericht
                            'Ga maar gerust even naar buiten om deze lens te testen hoor, we zien je straks wel terug'. Dit was de eerste keer dat ik als onbekende in die winkel binnenkwam, dus er is wel een redelijk vertrouwen toch.

                            Nee, gewoon een uitvlucht om van uw gezaag af te raken voor even, om dan met een andere klant bezig te kunnen zijn. (Grapje)
                            "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto konijnenberg perikelen...

                              M'n vriend heeft midden juni een statief besteld samen met nog enkele geheugenkaartjes.
                              De bestelling ging pas verzonden worden wanneer alles op voorraad was... maar rond 10 juli had hij nog steeds niets gezien van z'n bestelling...

                              Mn vriend heeft toen gebeld naar Konijnenberg en daar wisten ze niet wanneer de statief wel in voorraad ging zijn. Ze vertelden ook dat de kaartjes op die dag werden verzonden.

                              Enkele dagen later nog steeds niets ontvangen, nogmaals gebeld om te vragen als ze het geld wilden terugstorten.

                              Geld teruggestort en statief ergens anders gekocht...

                              Zo kan je blijven wachten...

                              Dit verhaal lijkt een beetje op dit van de topicstarter.... ik vraag me af waar de goeie service naar toe is van Konijnenberg???!!!!
                              flickr

                              Comment

                              Working...
                              X