Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Raymond v/h Groenewoud Gentse Feesten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Raymond v/h Groenewoud Gentse Feesten

    Raymond van het Groenewoud was fantastisch vannacht op Sint-Jacobs.

    1.



    2.



    3.
    [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

    FotoBlog

  • #2
    Re: Raymond v/h Groenewoud Gentse Feesten

    Tweede vind ik heel goed. Ik heb gisteren ook eens een poging ondernomen om wat concertfotografie te doen maar moet nog veel leren precies.
    Het resultaat was bedroevend door het feit dat ik op goed geluk eens dit geprobeerd heb maar misschien wel voor een kleiner deel ook de lens.

    Ik heb de Tamrom 28-70 2.8 gebruikt maar vraag me af of ik niet zou moeten opteren om eventueel een 85 F1.4 of 50 F1.4 ofzo te gebruiken.
    Mag ik vragen welke lens jij gebruikt hebt en kan je eventueel de EXIF gegevens eens posten van je foto's?
    Alvast bedankt.

    Comment


    • #3
      Re: Raymond v/h Groenewoud Gentse Feesten

      1 en 2 voor mij, met 2de als uitschieter.
      1ste is een prima sfeerbeeld, ze lijken hun echt te amuseren!
      Goed vastgelegd dus!

      Comment


      • #4
        Re: Raymond v/h Groenewoud Gentse Feesten

        Eerste is schitterend
        Canikon 40D - D200, D300

        Comment


        • #5
          Re: Raymond v/h Groenewoud Gentse Feesten

          Bedankt!

          De eerste is gemaakt met de Nikkor 24-120mm vr. Ik stond ook op het podium. Dan kun je altijd leuke foto's maken

          De andere twee met de 50mm f1.8 Ik gebruik (meestal!) ISO 800 of 1600 met diafragma 2.2 en een sluitertijd tussen de 1/125 en 1/400. Altijd op de manualstand.
          [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

          FotoBlog

          Comment


          • #6
            Re: Raymond v/h Groenewoud Gentse Feesten

            Oorspronkelijk geplaatst door eranosian Bekijk bericht
            Bedankt!

            De eerste is gemaakt met de Nikkor 24-120mm vr. Ik stond ook op het podium. Dan kun je altijd leuke foto's maken

            De andere twee met de 50mm f1.8 Ik gebruik (meestal!) ISO 800 of 1600 met diafragma 2.2 en een sluitertijd tussen de 1/125 en 1/400. Altijd op de manualstand.

            Je ruis is heel goed onder controle gehouden met deze hoge ISO waarden. Ik ga eens moeten experimenteren met de extra ruisonderdrukking die ik kan instellen op mijn D200.
            Maar het zijn knappe foto's

            Comment


            • #7
              Re: Raymond v/h Groenewoud Gentse Feesten

              Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
              mijn D200.
              Ik denk dat je met je D200 meer last hebt van ruis dan ik met mijn D50. Of heb ik het verkeerd? Ruis kan ook mooi zijn hoor.
              [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

              FotoBlog

              Comment


              • #8
                Re: Raymond v/h Groenewoud Gentse Feesten

                Prachtig gelukt. Ik heb dit weekend ook geprobeerd met mijn 50mm 1.8 wat beelden te schieten op een concert, maar de belichting was allesbehalve. Ik raakte met f 2.2 en ISO 800 niet aan sluitertijden boven de 1/100 (ik ben niet naar 1600 durven gaan, maar had het beter wel gedaan: al doende leert men ).

                Comment


                • #9
                  Re: Raymond v/h Groenewoud Gentse Feesten

                  Oorspronkelijk geplaatst door eranosian Bekijk bericht
                  Ik denk dat je met je D200 meer last hebt van ruis dan ik met mijn D50. Of heb ik het verkeerd? Ruis kan ook mooi zijn hoor.
                  Ik heb zelf nog met geen D50 geschoten maar te oordelen naar wat ik hier zie kan ik enkel maar een heel sterk vermoeden hebben dat de ruis bij ISO800 heel sterk is bij de D200 maar veel minder bij een D50

                  Comment


                  • #10
                    Re: Raymond v/h Groenewoud Gentse Feesten

                    Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                    Ik heb zelf nog met geen D50 geschoten maar te oordelen naar wat ik hier zie kan ik enkel maar een heel sterk vermoeden hebben dat de ruis bij ISO800 heel sterk is bij de D200 maar veel minder bij een D50
                    Misschien eens een andere manier van instellingen/nabewerking proberen ? (ik heb twee jaar lang met ditzelfde probleem te kampen gehad, D70 - nu lijkt dit opgelost)
                    Canikon 40D - D200, D300

                    Comment


                    • #11
                      Re: Raymond v/h Groenewoud Gentse Feesten

                      Die laatste!
                      Zoooooo typisch voor Raymond die sneakers! Zeer goed gezien!
                      Nikon D70s - Nikkor 50mm 1.8 - Sigma 105mm 2.8

                      Comment

                      Working...
                      X