Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

BD Magazine

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • BD Magazine

    Hallo beste forumleden.

    Ik eens zitten denken en dat is al heel wat hoor

    In Nederland hebben we een soort gelijke site als BD, dat heet zoom.nl
    Op deze site zitten zowel foto-noobs als professionals. Iedereen die een passie voor fotografie heeft is welkom.

    De aanpak is wel iets anders dan hier, maar het idee hetzelfde.
    Zoom.nl heeft ook elke maand een magazine. Hiervoor betaald het lid elk jaar een vast bedrag.

    Nu heb ik vernomen dat je hier ook betaald lid kunt worden, alleen weet ik niet wat de voordelen hier van zijn....?

    Mijn idee is om eventueel ook voor de betalende BD leden een magazine 1x in maand of 1x in de 2 maanden uit te brengen.

    Ik heb geen idee van de onkosten. Ik heb wel een idee wat er in het magazine zou kunnen komen te staan.

    We kunnen om te kosten te onderdrukken fotozaken uit Belgie vragen om te sponsoren.

    We kunnen elke maand/ 2maanden uit de verschillende groepen en onderwerpen van verschilldende fotografen foto's plaatsen. (enkel de gene die betaald BD-lid zijn.) Hiervoor moet naar mijn mening de fotograaf wel op de hoogte zijn en toestemming geven. (Maar zeg nou zelf, het is toch leuk als je foto in een magazine komt.)
    Door de verschillende soorten en onderwerpen te plaatsen komt er variatie en hopelijk geen vriendjespolitiek zoals op zoom.nl

    We kunnen ook informatie geven over de nieuwe ontwikkelingen.

    We kunnen tests houden over camera's en lenzen. (kwaliteit en prijs/kwaliteit)

    Elke maand/2maanden een betaald forum lid in het zonnetje zetten door zijn/haar stukje fotografie in vorm van een interview en artikel te plaatsen.

    We kunnen elke maand/2maanden een bepaald stuk fotografie uitlichten en over vertellen. (macro, motorsport, natuur, modellen-studio, modellen-outdoor, zwart/wit enz.)

    En zo zijn er nog wel wat dingen om een eigen BD magazine interssant te maken.

    Wat denken jullie hiervan en vooral ziet de BD-crew hier iets in???

  • #2
    Re: BD Magazine

    Prima initiatief

    Comment


    • #3
      Re: BD Magazine

      ZOOM.nl is een uitgave van IDG Nederland.
      IDG Nederland is een uitgever van verschillende magazines.

      BD draait dank zei de medewerking van een hele groep vrijwilligers.
      ZOOM.nl Magazine werkt met behulp van full-time, betaalde, medewerkers/redacterus/managers enz.....

      Groetjes
      Skitch
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: BD Magazine

        Het idee is wel leuk, maar om het uit te voeren met vrijwilligers is het denk ik niet haalbaar.
        Eventueel kan je wel beginnen met een online magazine in PDF (geen druk- en verspreidingskosten).
        www.katrijnmichiels.be

        Comment


        • #5
          Re: BD Magazine

          leuk idee, maar eerst maar even het boek hoor.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: BD Magazine

            Je keert de boel een beetje om... eerst was er het (commerciele) blad, later kwam daar het forum bij.

            Anyway, op DPZ heeft men een paar jaar terug ook eens geprobeerd een magazine te maken. Er is, geloof ik, 1 aflevering van geweest. Vergis je niet, er gaat veel, heel veel tijd in zitten om een beetje aardig magazine te maken!

            Comment


            • #7
              Re: BD Magazine

              Oorspronkelijk geplaatst door stouteheersbeestje Bekijk bericht
              Eventueel kan je wel beginnen met een online magazine in PDF (geen druk- en verspreidingskosten).
              Dat was ook mijn eerste gedacht. Zo kan je alleszins opbouwen zonder in 't begin veel risico en weerstand. Als dat dan blijft draaien dan kan je nog altijd zien of druk haalbaar is.

              We hebben met wat vormgevers-in-spe vroeger ook een ezine gemaakt. Dat hebben we drie nummers kunnen volhouden. En dan begon het wat te slabakken wegens te weinig bijdragen. Maar het was wel dikke fun om die eerste drie te maken.
              Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

              Comment


              • #8
                Re: BD Magazine

                Ik kan me goed voorstellen dat er veel meer bij komt kijken dan ik nu zo even noteer. Het was ook meer een peiling onder de leden.

                Misschien dat een pdf een oplossing is

                Wat denken de bestuurders van het forum er eigenlijk van?

                Comment


                • #9
                  Re: BD Magazine

                  PBase doet het op deze manier

                  Comment


                  • #10
                    Re: BD Magazine

                    BD is een 98% forumcomunity.

                    een magazine gaan verspreiden... mogelijk als we genoeg volk kunnen "aannemen"

                    effe aanwijzen dat de artikels op de site alleen al amper frequent geupdate worden
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #11
                      Re: BD Magazine

                      Zo een magazine ziet er inderdaad tof uit, maar het is niet te onderschatten om samen te stellen. Je hebt goede schrijvers nodig, en momenteel is het bij BD allemaal vrijwillig, dus dat maakt het op zich al vrij moeilijk om het principe van deadlines enz... in te brengen.

                      Momenteel werken we met een aantal mensen aan het Book of Fame en daar komt toch ook al heel wat bij kijken qua planning, design, financiële aspecten enz... voor een tijdschrift zal dit nog iets moeilijker en uitgebreider worden lijkt me.
                      Nikon D700 - Fuji S3 Pro / Nikkor 24-70 2.8 / Tokina 100 2.8 / Nikkor 50 1.8 / Sigma 70-200 2.8 / SB-600 - SB-26 /
                      Mijn foto's
                      Mijn blogje

                      Comment


                      • #12
                        Re: BD Magazine

                        Oorspronkelijk geplaatst door stouteheersbeestje Bekijk bericht
                        Het idee is wel leuk, maar om het uit te voeren met vrijwilligers is het denk ik niet haalbaar.
                        Eventueel kan je wel beginnen met een online magazine in PDF (geen druk- en verspreidingskosten).
                        Zou ik ook voor kiezen. Je hebt minder kosten, maar je kan ook beginnen met een bescheiden bijdrage en indien succes verder opbouwen.
                        Van een gedrukt blad leven er impliciete verwachtingen die veel moeilijker zijn in te lossen. Plus in een (vrij) snel evoluerende wereld als digitale fotografie moet je kort op de bal kunnen spelen. Dus beter vb een kleinere online bijdrage elke twee maand dan 2 X per jaar een echt blad waar info van 6 maanden terug in staat en dat al outdated is op het moment dat het wordt uitgebracht.

                        Comment


                        • #13
                          Re: BD Magazine

                          Je mag BD niet vergelijken met zoom.nl , de site van zoom is er eentje van het tijdschrift, maw een tijdschrift met veel betalende abonnees samengesteld op een redactie met prof's die dit uit den brode doen hé

                          Comment


                          • #14
                            Re: BD Magazine

                            leuk idee zo'n BD tijdschrift , als zou het in pdf zijn

                            zou gerust hieraan willen meewerken....
                            FF Photography.be

                            Mijn Flickr account ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: BD Magazine

                              Belgiumdigital is imo een forum. Beginnen met nevenactiviteiten kan goed zijn, maar vaak iets wat problemen veroorzaakt. Zoals eerder al gemeld, Belgiumdigital draait op vrijwilligers, daarom imo, stay with your basics en blijf gefocust op de hoofdzaak.

                              Comment

                              Working...
                              X