Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

richting roemenië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • richting roemenië

    binnen enkele dagen vertrek ik naar Roemenië
    Daarna zien we wel. voor 10 dagen of zo...

    ik neem mee.
    manfrotto statief.
    canon 400D
    canon L IS USM 28-300mm
    canon EFS 17-55mm IS USM
    Sigma 150mm macro
    Tamron 18-200mm
    canon 580EX flitser..

    ik zou nog een canon 10-22mm willen kopen of wisselen tegen die canon EFS 17-55mm IS USM + Tamron 18-200mm (licht beschadigd) zou ik een nieuwe kopen? of zou ik een andere lens kopen? of zou ik doen wat ik kan met deze lenzen?
    http://www.busimatch.com

  • #2
    Re: richting roemenië

    vergeet geen rugzak he

    nu, ik denk dat je met de 17mm wel groothoek genoeg hebt voor in roemenie tenzij je echt een fan bent van supergroothoekpanorama's.

    de tamron zou ik zelfs overwegen om thuis te laten... wordt grotendeels overlapt door de 28-300 en helemaal als je de 17-55 erbij telt.

    ga je naar de bergen of naar de zwarte zee? Predael (bergen) is heel erg mooi, maar ja, de zwarte zee is ook aan te raden ben op beiden geweest...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

    Comment


    • #3
      Re: richting roemenië

      ja hoor, laat die tamron 18-200 maar thuis

      Comment


      • #4
        Re: richting roemenië

        Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
        vergeet geen rugzak he

        nu, ik denk dat je met de 17mm wel groothoek genoeg hebt voor in roemenie tenzij je echt een fan bent van supergroothoekpanorama's.

        de tamron zou ik zelfs overwegen om thuis te laten... wordt grotendeels overlapt door de 28-300 en helemaal als je de 17-55 erbij telt.

        ga je naar de bergen of naar de zwarte zee? Predael (bergen) is heel erg mooi, maar ja, de zwarte zee is ook aan te raden ben op beiden geweest...
        Ik vertrek donderdag en wil elke dag 1 grootstad doen tot ik in roemenië ben.
        Maar het is daar warm naar het schijnt, ik zou mijn hond meedoen, maar het is daar volgens velen veel te warm. pfff...

        Groetjes Didier
        http://www.busimatch.com

        Comment


        • #5
          Re: richting roemenië

          Oorspronkelijk geplaatst door dvcgraphics Bekijk bericht
          Ik vertrek donderdag en wil elke dag 1 grootstad doen tot ik in roemenië ben.
          Maar het is daar warm naar het schijnt, ik zou mijn hond meedoen, maar het is daar volgens velen veel te warm. pfff...
          Groetjes Didier
          naar het schijnt? er vallen daar slachtoffers door de hitte... doe je hond een plezier en laat die thuis hoor...

          Kijk hier maar eens : http://www.bbc.co.uk/weather/5day.shtml?world=0062

          constant temperaturen tussen de 35 en 40 graden... dan is het ook niet zo evident om met je volgepakte rugzak de bergen in te trekken (hoewel het daar frisser is dan in het binnenland)

          Welke steden wil je allemaal doen? ga je met de trein of met de auto of hoe ga je?

          Kijk gerust eens op wat oude foto's van mijn bezoekje aan de roemeense bergen.

          spreek me echter effe niet van de kwaliteit van die foto's kwamen van een Powershot s1 is als ik me niet vergis was toen ook nog niet zo bezig met fotografie.
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: richting roemenië

            Oorspronkelijk geplaatst door dvcgraphics Bekijk bericht
            binnen enkele dagen vertrek ik naar Roemenië
            Daarna zien we wel. voor 10 dagen of zo...

            ik neem mee.
            manfrotto statief.
            canon 400D
            canon L IS USM 28-300mm
            canon EFS 17-55mm IS USM
            Sigma 150mm macro
            Tamron 18-200mm
            canon 580EX flitser..

            ik zou nog een canon 10-22mm willen kopen of wisselen tegen die canon EFS 17-55mm IS USM + Tamron 18-200mm (licht beschadigd) zou ik een nieuwe kopen? of zou ik een andere lens kopen? of zou ik doen wat ik kan met deze lenzen?
            Pfff, een grootstad met dergelijke marchandies? Ik zou het NIET doen, je bent slaaf van je gerief. gewicht, risico van diefstal..

            Neem een 400d met de 17-55 IS, en als je meer wilt, eventueel nog de 28-300IS (anders geeft je die maar even aan mij, is mijn lievelingslens)
            Persoonlijk loop tegenwoordig in de grootsteden met een compaktcamera rond. (zelf vorige maand de westkust van de VS nog met een canon 850 rondgetoerd, de hele dlsr zooi niet meegenomen, was eigenlijk een verademing)

            Comment


            • #7
              Re: richting roemenië

              Eigenlijk is het voor mij ook te warm daar.
              Ik heb besloten om met de camionette te vertreken richting denemarken, en dan zo naar nooregen te rijden.
              Moet ik nu deze topic stoppen? of spreken we verder over Die reis?
              Eigenlijk wilde ik weten of er mensen zijn die dat al gedaan hebben.?
              het zijn allemaal kleine eilandjes.. ken je via bruggen oversteken? moet je telkens betalen?

              Didier
              http://www.busimatch.com

              Comment


              • #8
                Re: richting roemenië

                Ik zou daar toch maar voorzichtig zijn met zoveel materiaal bij, ik ken Roemenië niet maar na Albanië is dit het armste land van Europa.

                Comment


                • #9
                  Re: richting roemenië

                  tja, als je dingen wil weten over je reis naar de scandinavische landen, kan je gerust de topictitel aanpassen als je nog vragen hebt...

                  moet je op je eerste post bovenaan op Aanpassen klikken en nadien op Geavanceerd dacht ik... dan kan je vermelden wat je nieuwe bestemming is.
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: richting roemenië

                    Ik zou daar toch maar voorzichtig zijn met zoveel materiaal bij, ik ken Roemenië niet maar na Albanië is dit het armste land van Europa.

                    Comment


                    • #11
                      Re: richting roemenië

                      Oorspronkelijk geplaatst door dvcgraphics Bekijk bericht
                      Eigenlijk is het voor mij ook te warm daar.
                      Ik heb besloten om met de camionette te vertreken richting denemarken, en dan zo naar nooregen te rijden.
                      Moet ik nu deze topic stoppen? of spreken we verder over Die reis?
                      Eigenlijk wilde ik weten of er mensen zijn die dat al gedaan hebben.?
                      het zijn allemaal kleine eilandjes.. ken je via bruggen oversteken? moet je telkens betalen?

                      Didier
                      Didier, dan zul je een nieuwe topic moeten maken, overd e reis zelf, en niet over je kodak.
                      veel reisplezier
                      Rudy

                      Comment


                      • #12
                        Re: richting roemenië

                        Nou dat is wat je noemt een heel andere reis... Een vriend van me deed hetzelfde en ik wil dit ook ooit doen. Maar ik zou me meer dan 10 dagen voorzien. Terplekke zou ik bvb. terug eens willen zeekajakken voor een paar dagen. In Noorwegen is 80 km:h veelal de limiet en waag je er maar niet over. En ja de bruggen zijn tolbruggen (Denemarken-Zweden 80 euro enkel). Eigenlijk is vliegen goedkoper en sneller. Ofwel een veerboot nemen met de auto mee vanuit Kopenhagen naar Bergen (zeer duur 800 euro heen en terug)

                        Ik heb hier een reisverslag opgedoken van iemand



                        't is dat ik ook geïnteresseerd ben hierin. Zaterdag ben ik weg naar lapland, en ik denk wel dat ik mijn statief meeneem hoor...

                        Groeten
                        Website http://www.kristofpattyn.be

                        a lotta canonstuff

                        Comment

                        Working...
                        X