Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

help wanted, noob

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • help wanted, noob

    hoi,

    ik heb onlangs een nikon 2500 camera gekocht
    niet slecht denk ik toch, voor een beginner

    nu,
    ik kan mijn fotos al op mijn pc krijgen
    maar kzit met wat vraagskes

    1. weet er iemand waar ik mn fotos het best kan laten ontwikkelen, de goeie dan, rekening houdend met het feit dat ik in knokke-heist woon maar vooral rekening houdend met beste kwaliteit en prijs !!!!!!

    2. enkele tips wat ik met die fotos op mn pc moet doen

    en hoe moet ik die fotos dan opsturen naar een labo en in welke resolutie en met welke extensie??


    mvg, skank

    alle tips en ideen zijn welkom
    Panasonic dmc fz28

  • #2
    Misschien eens een search doen op deze site via deze link: http://dc.netadmin.be/search.asp
    Je gelooft je ogen niet!
    Groeten

    Comment


    • #3
      neem es een kijkje op www.pixum.nl
      en doe es een search op "pixum" voor de commentaar
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #4
        daar brengen jullie mij niet echt mee verder

        graag wa duidelijke info of is dat hier zo moeilijk te krijgen?

        als ik zoek engine gebruik van belgiumdigital krijg ik dit


        Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e31'

        Timeout expired

        /search.asp, line



        daar ben ik niet veel mee, toch?

        zijn er dan hier geen belgen? die mij wat tips kunnen geven?
        Panasonic dmc fz28

        Comment


        • #5
          je moet de search beperken tot 1 forum anders krijg je die timeout
          typ dus "pixum" en neem 't forum "Algemeen"
          zojuist geprobeerd en werkte hoor
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #6
            http://members.lycos.nl/fatfree/printfaq.php

            Aan de onderkant van dez epagina staan ook nog links naar websites die fotoservices hebben getest.

            Waar woon je, Belgie of Nederland? Aangezien beide landen andere fotoservices hebben.
            <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

            Comment


            • #7
              Originally posted by skank
              zijn er dan hier geen belgen? die mij wat tips kunnen geven?
              Bezwaar tegen Nederlanders?

              Ik druk mijn foto's online af bij agfanet (www.picoprint.nl), en ja daar heb je het al... .nl Weet dus niet wat die gasten in Belgie voor je kunnen betekenen.

              Maar goed.
              Ik ben dik tevreden over agfa. Heb een aantal andere services geprobeerd maar deze kwam er bij mij toch het beste uit!
              Je kunt je fotos via internet versturen, en de dag daarop ophalen bij de dischtsbijzijnde dealer, of gewoon thuis laten bezorgen.

              Ik laat mijn fotos altijd op digitaal formaat (3:4) afdrukken. Wanneer je dit niet doet hebben sommige centrales de neiging om witte randen te printen of om je foto te gaan croppen.
              Verder kun je je fotos het beste op de maximale kwaliteit versturen uiteraard. Dus ook wanneer je een foto nog wat bijwerkt, let er dan op hoe je hem vervolgens opslaat (jpeg compressie).

              En een antwoord op je 2e vraag.... wat te doen met je foto's op je PC? in de eerste plaats goed ordenen natuurlijk! Zodat je ze altijd weer terug kunt vinden! Dit kun je op datum of onderwerp doen. Moet je zelf maar even kijken. Ook hier zou ik zeggen: bewaar ze gewoon in de hoogste kwaliteit. Dit zijn in principe je negativen! bewaar dus altijd je orgineel! en foto's die mislukt of echt niet mooi zijn? Meteen weggooien! doe je toch niets meer mee!

              Succes!
              OH ja, tot slot: de zoekfunctie werkt alleen als je een search forum opgeeft!
              Album: http://www.webmeester.com/

              Comment


              • #8
                Originally posted by Streetedge
                Originally posted by skank
                zijn er dan hier geen belgen? die mij wat tips kunnen geven?
                Bezwaar tegen Nederlanders?

                Ik druk mijn foto's online af bij agfanet (www.picoprint.nl), en ja daar heb je het al... .nl Weet dus niet wat die gasten in Belgie voor je kunnen betekenen.

                Maar goed.
                Ik ben dik tevreden over agfa. Heb een aantal andere services geprobeerd maar deze kwam er bij mij toch het beste uit!
                Je kunt je fotos via internet versturen, en de dag daarop ophalen bij de dischtsbijzijnde dealer, of gewoon thuis laten bezorgen.

                Ik laat mijn fotos altijd op digitaal formaat (3:4) afdrukken. Wanneer je dit niet doet hebben sommige centrales de neiging om witte randen te printen of om je foto te gaan croppen.
                Verder kun je je fotos het beste op de maximale kwaliteit versturen uiteraard. Dus ook wanneer je een foto nog wat bijwerkt, let er dan op hoe je hem vervolgens opslaat (jpeg compressie).
                Nou, daar heb ik tenminste wat aan!

                de bedoeling is om van die fotos die ik laat ontwikkelen, in een album te steken
                dus gebruik ik best normaal formaat zeker? dus is dit dan 10x15 ???

                digitaal formaat 3:4 is dat dan hetzelfde?

                en hoe weet ik zeker dat als ik ze opstuur, er zeker geen witte randen rondom zullen zijn?
                Panasonic dmc fz28

                Comment


                • #9
                  Originally posted by skank

                  de bedoeling is om van die fotos die ik laat ontwikkelen, in een album te steken
                  dus gebruik ik best normaal formaat zeker? dus is dit dan 10x15 ???

                  digitaal formaat 3:4 is dat dan hetzelfde?

                  en hoe weet ik zeker dat als ik ze opstuur, er zeker geen witte randen rondom zullen zijn?
                  Het formaat 10 x 15 is een 2:3 formaat, het standaard formaat bij analoge fotografie (negatieven hebben ook die lengte:breedte verhouding). Digitale foto's hebben meestal een 3X4 verhouding. Om ze op een 2 X 3 verhouding te krijgen zul je ze in een fotobewerkingsprogramma moeten bijsnijden (croppen). Pas dan weet je ook zeker dat er geen witte randen ontstaan bij het afdrukken op 10 x 15.

                  Waar je het best kunt laten afdrukken??, daar zijn meerdere discussies over gevoerd op dit forum. Ik laat het meestal bij de HEMA doen, maar weet niet of die in Belgie ook bestaat.

                  Groeten, Eric
                  Groeten, Eric

                  Nikon Coolpix 8800
                  Fuji S602 Zoom

                  Comment


                  • #10
                    hééel tevreden over deze afdrukcentrale
                    Goede prijzen, mooie afdrukken, snelle levering ( 3-tal dagen )
                    afdruk in verschillende formaten / mat en glossy
                    2:3 en 3:4 zelf te kiezen
                    Jo(han)
                    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                    Comment


                    • #11
                      Ik weet niet of er bij jullie in Knokke een Kruidvat winkel in de buurt is? Hebben anders ook wel een goede prijskwaliteit verhouding. Te bereiken en te uploaden via www.kruidvat.be en dan kiezen voor photoservice. Meestal liggen ze hier in Roeselare binnen de 3 werkdagen netjes in de winkel. Er hapert blijkbaar wel iets met hun mailsysteem van vrij dikwijls krijg ik weken later een melding dat de foto's kunnen opgehaald worden terwijl ze dan reeds lang in een albummetje zitten.

                      Groeten
                      Groeten
                      Dirk

                      Comment


                      • #12
                        dus ik moet ze zelf bijcroppen de fotos om ze op 10x15 te krijgen
                        wij hebben hier idd een kruidvat in knokke maar zit te twijfelen om ze eventueel bij hema te laten ontwikkelen omdat de kwaliteit daar beter is....
                        Panasonic dmc fz28

                        Comment


                        • #13
                          Mijn camera is een Olympus UZI 2100, de verhouding is bij mij 2/3, ik heb nog nooit moeten croppen in functie van het doorsturen naar een labo, wel om eventuele storende factoren weg te werken.

                          Groeten
                          Groeten
                          Dirk

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by skank
                            dus ik moet ze zelf bijcroppen de fotos om ze op 10x15 te krijgen
                            wij hebben hier idd een kruidvat in knokke maar zit te twijfelen om ze eventueel bij hema te laten ontwikkelen omdat de kwaliteit daar beter is....
                            Wij hebben op het werk een Nikon 2000 en die levert een 4 x 3 verhouding zoals de meeste camera's. Waarschijnlijk zul je dus inderdaad moeten croppen of later witte randen wegsnijden (tenzij je af laat drukken op fotopapier met een 4 x 3 verhouding als dat kan). Persoonlijk vond ik de foto's van de HEMA mooier dan die van het Kruidvat afgezien van tegenlicht opnamen, die kwamen aangepast of erg overbelicht terug van de HEMA i.t.t. het Kruidvat. (Iemand enig idee waarom?)

                            Groeten, Eric
                            Groeten, Eric

                            Nikon Coolpix 8800
                            Fuji S602 Zoom

                            Comment


                            • #15
                              Een prima tooltje om te croppen en zo klaar te maken om ze te laten afdrukken is Crop It. Gratis te downen op http://cropit.entrysoft.com/
                              Groeten
                              Willem

                              Comment

                              Working...
                              X