Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Most fotographers prefer film..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Most fotographers prefer film..

    Wie had het ooit kunnen denken.
    LINK naar het artikel
    Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

  • #2
    Re: Most fotographers prefer film..

    Oorspronkelijk geplaatst door Adri H Bekijk bericht
    Wie had het ooit kunnen denken.
    LINK naar het artikel
    Ja, dit is ook zo. Elk fotoassignment dat ik krijg gaat op film. No brainer.

    -M-
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Most fotographers prefer film..

      dezer dagen koop je tegen redelijke prijzen:
      scanner
      6*6 fototoestel
      enkele casettes

      die 'scans' kunnen niet op tegen een betaalbaar toestel

      een TC heb je al voor ong 1500 a 2000 euro. als je die grote negatieven gaat inscannen



      voor 35mm zou'k geen film meer gebruiken tenzij voor zwartwit.. maar dan nog
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: Most fotographers prefer film..

        zelfs op 35mm...

        er gaat niks boven de lekkere tonen van een echte barietafdruk...
        some toys 4 big boys
        http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

        Comment


        • #5
          Re: Most fotographers prefer film..

          't Zal een eeuwige discussie blijven, denk ik.
          Film is te lang op deze planeet geweest om helemaal te verdwijnen.
          Idem voor CD's versus LP's.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Most fotographers prefer film..

            Oorspronkelijk geplaatst door Huggy Bekijk bericht
            zelfs op 35mm...

            er gaat niks boven de lekkere tonen van een echte barietafdruk...
            Ik heb in Leuven afdrukken op "digitaal" barietpapier gezien, kan je niet van het andere onderscheiden... Ok, het waren foto's van S. Van Fleteren, dus 35 mm negatieven, maar digitaal geprint.

            grtz

            Comment


            • #7
              Re: Most fotographers prefer film..

              Ik was onlangs in een kleine fotowinkel, die man zei dat hij voor een paar fotografiestudenten toestellen met film moest bestellen maar dat die niet meer gemaakt worden, daar schrok ik wel van... Is 't echt zo dat toestellen met film niet meer in productie zijn? (Behalve dan misschien wegwerptoestelletjes en zo)

              Comment


              • #8
                Re: Most fotographers prefer film..

                Oorspronkelijk geplaatst door vanslycken Bekijk bericht
                Ik was onlangs in een kleine fotowinkel, die man zei dat hij voor een paar fotografiestudenten toestellen met film moest bestellen maar dat die niet meer gemaakt worden, daar schrok ik wel van... Is 't echt zo dat toestellen met film niet meer in productie zijn? (Behalve dan misschien wegwerptoestelletjes en zo)
                Een tijd geleden (een of twee jaar) heeft Nikon aangekondigd dat ze geen analoge kleinbeeld SLR's meer gingen maken behalve de F6 en nog een ander type.
                klik
                Fotolog -DevLog

                Comment


                • #9
                  Re: Most fotographers prefer film..

                  Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                  't Zal een eeuwige discussie blijven, denk ik.
                  Film is te lang op deze planeet geweest om helemaal te verdwijnen.
                  Idem voor CD's versus LP's.
                  En geintegreerde versterkers versus lampenversterkers.
                  En VHS versus DVD.
                  En echt eten versus spacefood-tubes.

                  'n Mens moet iets hebben om over te klagen hee.
                  Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                  MySite - All your base are belong to us - What you say

                  Comment


                  • #10
                    Re: Most fotographers prefer film..

                    Awel, ik begrijp dat kompleet. Ik wacht af wat mijn nieuwe lens gaat geven deze vakantie. Als dat even slecht is als vorig jaar dan ga ik terug naar film. Misschien zelfs MF.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Most fotographers prefer film..

                      "Investigation conducted by Kodak". Als het resultaat anders was geweest hadden ze het niet eens gepubliceerd.

                      Wat zou het resultaat zijn, als het was uitgevoerd door Sandisk....

                      Kodak vecht nog steeds tegen zijn totale ondergang sinds de opgang van digitale fotografie..

                      Er is toch geen weg meer terug, en natuurlijk zijn er altijd nog wat nostalgische personen die aan oudere technieken hechten omdat ze het zo goed onder de knie hebben.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Most fotographers prefer film..

                        Je reinste BS...

                        Dat heeft niets met kwaliteit te maken, maar enkel met nostalgie...
                        Niks mis mee hoor, ik draai ook enkel met vinyl ipv cd's/mp3's

                        Er zou slecht enkele kleine uitzonderingen zijn waar film beter is dan digitaal...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Most fotographers prefer film..

                          Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                          Je reinste BS...

                          Dat heeft niets met kwaliteit te maken, maar enkel met nostalgie...
                          Niks mis mee hoor, ik draai ook enkel met vinyl ipv cd's/mp3's

                          Er zou slecht enkele kleine uitzonderingen zijn waar film beter is dan digitaal...
                          'k dacht het nie...


                          je moest eens weten hoeveel grote (en dan heb ik het nie over de fotograaf op de hoek ) mode- en productshoots er nog op vlakfilm gebeuren... je zou ervan versteld staan...

                          goed voorbeeld hiervan is Marc Lagrange... werkt voor de grotere realisaties nog steeds op vlakfilm...

                          Ook in de huwelijksfotografie gebeurt er nog veel op film... Heb pas nog van een van "de beteren in België" gehoord dat ie overweegt om volledig terug op film over te schakelen... kwestie dat dat rendabeler is... kwaliteit en exclusiviteit wordt voor betaald was zijn mening... en hij zou wel eens gelijk kunnen hebben voor bepaalde doelgroepen.... (niet voor journalisten dus!)

                          Dus "nostalgie" heeft er weinig mee te maken
                          some toys 4 big boys
                          http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                          Comment


                          • #14
                            Re: Most fotographers prefer film..

                            Deze discussie komt mij eigenlijk stilaan de strot uit.

                            Wat is beter : een Unimog 1300L of een Porsche RS-Turbo ?
                            Eenmaal in de sahara heeft dat met nostalgie niks meer te maken

                            Wat is beter : een Sony Cybershotje of een Canon 1Ds met een Bigma ?
                            Een speleoloog mag antwoorden

                            Wat is beter : 5 Nikons D70 of 1 Nikon D2 ?
                            Zeg maar ...

                            PaulM

                            Comment


                            • #15
                              Re: Most fotographers prefer film..

                              Heb zelf terug een Praktica BMS in huis gehaald, hetzelfde toestel als waarmee ik op 14 jarige leeftijd begonnen ben. Terug met filmpjes, Fuji Neopan 1600, Velvia 100F, Kodak T-max 400...

                              Kwestie van de koe bij de horens te vatten en voor mezelf uitmaken wat de betere kwaliteit oplevert. Scannen door de winkel laat ik niet doen; een kameraad heeft een Coolscan en die scant mijn negatieven in. We zullen zien wat het wordt.

                              In ieder geval is met film omgaan veel meer nadenken, en vooral .. dingen missen. En de workflow vraagt ook veel meer tijd. Dus of het rendabeler is.. 't hangt ervan af wat je verkoopt: mooie foto's of het imago van een "prof die film gebruikt".

                              Enkele maanden geleden een student over de vloer gehad die vertelde dat in hun opleiding alles nog op film moest. En dat kost een pak geld voor een student fotografie. Ik begrijp dat je dat allemaal eens moet gedaan hebben, zo'n film op een spoel draaien in het pikdonker, en trapafdrukjes maken om een belichtingstijd te kiezen, maar alles?

                              Ik zou dit soort van "artikels" ook met een korreltje zout nemen hoor. Ferme korrel. Kodak is toevallig niet meer bij de top inzake digitale pro-bodies.. en ze verkopen nog wel film! ha toevallig!

                              Dave
                              pixelpusher

                              Comment

                              Working...
                              X