Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM

    Gisteren kwam ik in een stad een professionele fotograaf tegen het lijf die wel echt fantastische L lensen mee had en op zijn toestel zitten had.
    Hij bevestigde me inderdaad dat de lens die ik me op termijn wil aanschaffen, zijnde de EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM een zeer goede lens is.

    Maar let op beste mensen want de prijzen verschillen enorm he. Hier in Belgie als je iet uitkijkt betaal je al gauw meer dan 1000 euro. Maar er zijn zaken in belgie waar je hem kan kopen voor 888 euro maar in nederland (rotterdam) staat ie maar aan 835 euro met 2 jaar garantie en als je niet tevreden bent gewoon omruilen tegen een andere lens.

    Die man zei me dat de lens in een heel grote winkel is Keulen nog goedkoper staat, ik ben op zoek naar de prijs.
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

  • #2
    Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM

    Ik heb hem als kitlens gekocht bij mijn 30D en ik kan het je bevestigen: deze lens is dubbel en dik zijn geld waard. Zou het predikaat L waardig zijn, ware het niet dat dit hem nog eens een pak duurder zou maken. Ik ben van plan het 17-55-bereik te combineren met de 10-22, eveneens van Canon en eveneens een prachtige lens.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM

      Het is geen L-lens, maar ze is wel scherper dan de 17-40 die ik daarvoor had.

      Voor de laagste prijs zal je inderdaad wat moeten rondkijken. In nederland heb je meestal maar 1 jaar garantie, in Belgie zijn ze verplicht om twee jaar te geven.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM

        Wij kopen bijna ALLES in NL.....van computers tot noem maar op. En in NL is er overlal 2 jaar garantie.
        Meer nog, de zaak waar wij gaan....en je koopt er lens x...en na 2 weken had je toch liever lens Y gekocht...dan kan je die gewoon inruilen, kosteloos.
        Das pas service.

        Maar waar het hem hier om gaat is dat er mensen soms 2de hands dingen aanbieden hier op dit forum die bijna nieuwprijs zijn. Kijk als je NIET goed rondkijkt en je koopt een toestel of lens in een of andere stad in je buurt, dan betaal je je meestal blauw.
        Als je een beetje uitkijkt kan je voor een toestel dat ergens meer dan 1000 euro kost makkelijk onder de 800 euro gaan en das toch 200 euro verschil. Dan nog iedentiek verschil op de lens en je zit al gauw aan 400 euro dat je goedkoper uit bent.
        Deze week nog een diskussiegehad met een jongen. Hij wou een Canon 30D. In zijn stad/dorp kost ie 1100 euro....en je kan hem reeds krijgen voor 850 euro als je een beetje goed rondkijkt, Dan hadden we nog een lens erbij geteld en die kerel deed meer dan 400 euro profijt...das 16.000 oude belgische franken he.
        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM

          Hallo Stefaand,

          Ook ik overweeg de aanschaf van een Canon 17-55 mm f 2.8 IS en heb bij de door jou genoemde inruilservice een tweeledig gevoel: enerzijds fijn dat je hem binnen 2 weken mag retourneren, anderzijds geeft het idee dat ik bij hetzelfde bedrijf misschien een gedurende 2 (of meer .......) weken gebruikt en "afgekeurd" exemplaar ontvang, een iets minder goed gevoel

          Maar het blijft een prachtige lens, die 17-55 mm van Canon

          Groeten,

          Humphrey

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM

            zoeken via kelkoo.de of nl of be

            vind je hem aan 666.99 euro maar let op dat is HONGKONG daar komt dus invoertax bij.



            zoekmachine duitse zaken



            dit is de goedkooptste

            Kamera express.nl verkoopt hem aan 835 euro, dat is goedkoop.

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM

              Ik heb ook die lens en ben er heel tevreden over. Het is mijn walk-around-lens waarmee je bijna alles kunt doen. De IS komt zeer dikwijls van pas bij echte lowlight. Scherpe foto's uit de hand op 1/4 tot 1/15 op de uiterste telestand zijn echt mogelijk. Op 2,8 geeft ie een heel mooi bokeh (zelfs in het groothoekbereik!) en ik kan het weten want voor het digitaal geweld was ik decennialang een die-hard Leicafanaat... Bovendien vind ik dat de lens zeer weinig concessies qua scherpte doet t.o.v. primes. Als je het meeste wilt met enkel één lens, dan is het wel deze! Hij is zijn eurokes echt meer dan waard. Samen met mijn 400D past-ie zelfs in een LowePro AW1. En neen, Canon betaalt me niet voor deze gratis reclame 2de batterij wel hard nodig want-ie slurpt nogal wat energie met zijn IS... Ook wil ik later wel graag ter aanvulling nog 's een 10-22 vinden.

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM

                Oorspronkelijk geplaatst door B&W-lover Bekijk bericht
                2de batterij wel hard nodig want-ie slurpt nogal wat energie met zijn IS...
                Ik merk niet echt veel verschil tussen IS en niet-IS lenzen.
                De akku van een 20D heeft natuurlijk wel een groter vermogen, en het display is een stuk kleiner (en verbruikt daardoor waarschijnlijk ook wat minder).

                Een IS-lens verbruikt wel wat stroom, maar heel erg veel zal dat nooit zijn.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM

                  In de combinatie 30D + 17-55 IS gaat de batterij veel langer mee dan bij mijn vroegere combinatie D60 + Sigma 24-70. Ik zou eens moeten tellen met een volle batterij maar ik denk dat ik ergens tussen de 400 en de 600 foto's trek met één batterij. Puur comfort... En de fotoweergave staat op vier seconden, in de helderste stand, waarbij de 17-55 in 9 op de 10 gevallen het dienstwapen is. Boven durf ik zelfs buiten regelmatig bij te flitsen aangezien ik nog geen aparte flitser heb.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM

                    Ik heb de 30D met 17-55 gekocht, bij KE. Ondanks dat iedereen beweert dat de cam en lens goedkoper zijn, heb ik het eens opgezocht :

                    met cashback betaalde ik
                    body 825
                    lens 720
                    samen 1545

                    prijs nu staat
                    body 925 (met de 18-55 kitlens)
                    lens 835 (goedkoopste online prijs behalve 5 euro minder in duitsland... zonder verzenden)
                    set 1645

                    dus toch 100 euro meer.

                    ik heb meteen een 2e batterij bijgekocht en beide opgeladen. Over een tijdspanne van 16 dagen dagelijks fotos gemaakt en 2 dagen intens met de camera bezig geweest, uren focussen en camera niet uitschakelen, 480 clicks, histo's, wissen, overschrijven etc. Met 1 batterij. Met 2 lenzen met IS, in de wagen focussen en 'spelen' terwijl mijn vriendin reed...

                    Klasse.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM

                      Ik heb deze lens gekocht bij Konijnenberg (Turnhout). Deze staat daar nu 902,92 euro; nog steeds een goede prijs vind ik en 2 jaar garantie. Ik ben heel tevreden met deze lens; de kwaliteit is super en ze is zeker zijn geld waard!
                      Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
                      http://www.orlik.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM

                        Hallo, kocht ze ook bij Konijn voor ongeveer 900 euro.
                        Dit weekend heb ik er mijn eerste trouwfeest mee geschoten, was niet lichtjes blij dat ik deze had bij de misdienst.

                        Ik denk dat van de meer dan 500 foto's die ik ermee nam de autofocus slechts tweemaal de mist is in gegaan.
                        Website http://www.kristofpattyn.be

                        a lotta canonstuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM

                          Bij KE.nl staat ie voor 835 euro...das toch 65 euro verschil he.
                          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM

                            Hoi

                            Ik heb deze lens 2 weken gekocht en echt een aarader ... echt TOP lens ... en maar goed dat de L er niet op staat want dat zou de prijs enkel maar in de hoogte jagen !
                            Voorbeeldfotos op www.bloggen.be/vaderabt
                            Kijk ook eens op TrappistBier Beleven : Aktief genieten van een Trappistbier

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EF-S 17-55mm F/2.8 iS USM

                              De fotos zien er prachtig uit... ik kijk er echt al naar uit om die lens ook te kopen.
                              Bedankt vader abt.
                              Stefaan
                              Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                              Comment

                              Working...
                              X