Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat is er eigenlijk leuk aan fotograferen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat is er eigenlijk leuk aan fotograferen?

    Of wat vind jij leuk aan het maken van foto's . Na u


    Groeten,
    Ronald
    http://fotografie.jouwweb.nl/

  • #2
    Wat ik mooi vind aan fotos aan het maken van fotos is het overbrengen van visuele gedachten van de fotograaf naar iedereen die het onderwerp boeiend vind.

    Dit is eigelijk iemand die zijn kijk op bepaalde dingen overbrengt naar anderen en er zijn personen die dat zeer goed kunnen.

    Vandaar dat opvattingen van bepaalde fotos zo ver uit elkaar liggen, de ene vind hem mooi de ander weer niet En we spreken hier niet over stomme details die trouwens kunnen verbeterd worden maar dat weet de fotograaf ook wel Maar iedereen heeft niet altijd de gelegenheid om er een hele studie over te maken.

    Ik persoonlijk vind het is voor vele een hobby, en voor mij ook
    Als je proffesioneel werkt zijn er andere eisen en moet je presteren ,is iets hééééééél anders (kan ook je hobby zijn als werk ) dat is dus de ideale combinatie




    Comment


    • #3
      het creëeren, visualiseren en misschien zelfs herscheppen van een werkelijkheid -de werkelijkheid?- zoals ze gezien wordt door de fotograaf...
      mvg,
      Bert
      D90 - Tokina 12-24/F4 - ...

      Comment


      • #4
        't vastleggen van wat je zelf ziet, zodat je aan anderen kan tonen wat je dus gezien hebt
        en telkens afwachten of je opname wel degelijk weergeeft wat je dus met je eigen ogen gezien hebt
        of de werkelijkheid zó manipuleren dat anderen een totaal ander zicht krijgen
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Voor mij is het uiteindelijke resultaat niet eens zo belangrijk. Ik vind het leuk om waar ik ook ben, m'n toestel bij me te hebben en op zoek (jacht)te gaan naar: tja, iets opvallends, moois of iets wat anders is dan het gewone.

          Daarna lekker de foto's bekijken en de "goede" er uithalen en bijwerken zoals croppen, contrast ed. De rest gooi ik weg. Verder vind ik een website zoals dit leuk om wat te laten zien.

          Wat ik ook leuk vind is anderen hun foto's bekijken en zien of het beter kan. Ik zie veel foto's die met een beetje bewerken veel beter kunnen worden, in mijn ogen dan he

          Dus in het kort is de aanloop naar het uiteindelijke resultaat het leukste. En je komt nog eens op plekken waar je normaal niet zo snel naartoe gaat
          Groeten,
          Ronald
          http://fotografie.jouwweb.nl/

          Comment


          • #6
            Nou best diepzinnige antwoorden allemaal, ligt bij mij vrees ik heel simpel. Zoals dirtyharry al zegt: vastleggen wat je ziet om het aan anderen te tonen. En dan erbij door de foto een herinnering hebben aan iets/iemand/een moment. Misschien typisch iets voor de snapshotter/ster die ik ben

            Comment


            • #7
              Nou, volgens mij: zolang je geen statief, extra belichting, ingewikkelde camara instellingen ed gebruikt, of op je buik gaan liggen, is iedereen een snapshotter/ster.



              Originally posted by marjo
              Nou best diepzinnige antwoorden allemaal, ligt bij mij vrees ik heel simpel. Zoals dirtyharry al zegt: vastleggen wat je ziet om het aan anderen te tonen. En dan erbij door de foto een herinnering hebben aan iets/iemand/een moment. Misschien typisch iets voor de snapshotter/ster die ik ben
              Groeten,
              Ronald
              http://fotografie.jouwweb.nl/

              Comment


              • #8
                Het valt me trouwens op dat als je een open vraag stelt (zoals deze) of uitnodiging tot discussie ergens over er momenteel weinig animo voor is ! Maar ja misschien is iedereen heeeele mooie foto s aan t maken en ja ik weet dat er mensen rondlopen die het alleen serieus over foto s willen hebben en niet van gelul of grapjes houden en dat respecteer ik ook maar toch....

                Comment


                • #9
                  HET leuke aan DIGITAAL fotograferen is dat je de foto's kan bewerken.
                  En dat is wel een enorme boeiende bezigheid... die steeds meer en meer mensen aanspreekt.
                  Het is en ware hobby aan 't worden.
                  Daar komt dan het plezier van fotograferen bij. mmmmm

                  Comment


                  • #10
                    goeie vraag, het fotografferen zelf vind ik al leuk op zich maar het leukste vind ik toch het resultaat bekijken en zoals mic zegt, soms een beetje vbewerken (al ben ik er een leek in), en als je bv iets vastgelegd hebt en je ziet het dan haarscherp en perfect in detail op je pc verschijnen geeft toch een voldoening
                    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                    Comment


                    • #11
                      Ja Mic, daar kan ik me ook menig uurtje mee onledig houden. Dat is idd een aspect wat me ook zeer aanspreekt. En daar heb je ook verschillen in, wat jij doet: dingen veranderen, toevoegen ed. Maar ook "schilderen" enzo wat Han doet.

                      PS ik kan typen en tv kijken tegelijk Mooie kopgroep!

                      Originally posted by mic
                      HET leuke aan DIGITAAL fotograferen is dat je de foto's kan bewerken.
                      En dat is wel een enorme boeiende bezigheid... die steeds meer en meer mensen aanspreekt.
                      Het is en ware hobby aan 't worden.
                      Daar komt dan het plezier van fotograferen bij. mmmmm
                      Groeten,
                      Ronald
                      http://fotografie.jouwweb.nl/

                      Comment


                      • #12
                        Voor mij is fotograferen creatief bezig zijn. Momenten met gevoel proberen vastleggen en later bij het bekijken van de foto's die gevoelens terug te proberen opwekken (verwondering, vreugde, verdriet enz...) Alleen jammer dat het zoveel tijd en werk met zich meebrengt want eens je gebeten bent door de microbe weet je niet meer van ophouden (bij mij dan toch) en dit tot grote ergernis van mijn gezin die al beginnen te steigeren zodra ze zien dat ik aanstalten maak om mijn camera gebruiksklaar te maken
                        Toch ervaar ik dat een goed gelukte foto, die je aan iemand kan laten zien en daar dan goede reacties op krijgt, veel voldoening schenkt.
                        Ook het later bewerken van een foto is voor mij een grote uitlaatklep om mijn creatieve ideeen waar te maken, voorlopig ben ik nog een beginnelingske maar door de cursussen PS en de tips hier op het forum voel ik dat ik op de goeie weg zit en dagelijks bijleer.
                        Dus, kortom, fotografie EN HET FORUM zijn een deel van mijn leven geworden
                        Was dit een antwoord op je vraag Maturin?
                        Groetjes..........
                        @mimi
                        "There is no path
                        You create it
                        Once you set out to walk it"

                        Canon 350D + canon 28-135 IS USM

                        Comment


                        • #13
                          Voor mij is fotografie het vast leggen van het dagelijks leven zoals ik het zie en beleef, ik post daarom ook niet zo vreselijk veel plaatjes hier omdat veel van mijn foto's in mijn optiek eigenlijk te allerdaagse dingen zijn die er niet direct uitspringen. Ik ben nog niet zo lang bezig met fotografie opzich maar heb in korte tijd veel geleerd door gewoon veel te klikken en op te nemen wat je in je omgeving tegen komt, maar ik heb ook nog veel bij te leren.

                          Zo nu en dan zit er dan eens een mooi plaatje bij waarvan mensen zullen zeggen "Kijk die is nou mooi." En daar doe je dan toch uiteindelijk een beetje voor, de waardering van anderen, natuurlijk is het belangrijk dat je je eigen foto's mooi vind want per slot van rekening neem jij de foto's en is het jou visie, maar erkenning en waardering zijn altijd erg plesant.

                          Het creatieve aspect van fotograferen spreekt me ook zeer aan, je kunt dingen op verschillende manieren laten zien en interpreteren. Ik vind het leuk om van een object o.i.d verschillende foto's te zien van verschillende fotograven, deze website en haar challenge zijn daar een heel leuk voorbeeld van.

                          Just my 2bits.
                          Cheerio
                          Leo

                          Comment


                          • #14
                            Yep Mimi, zeker is dit een antwoord op m'n vraag. Leo, juist de allerdaagse dingen kunnen heel boeiend zijn. Ik vind fotos van pak weg een buitenwijk van Gent ofzo interresant.

                            Leuk al die verschillende "kijken" op de hobby, merci zover!

                            Groeten,
                            Ronald
                            http://fotografie.jouwweb.nl/

                            Comment

                            Working...
                            X