Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

dode pixel...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • dode pixel...

    YO,

    Ik heb een dode pixel op mijn D80, allez tis er meer een die precies verkleurt. ik zag hem door te verscherpen, en na onderzoek zit hij er blijkbaar vanaf april op.
    Hoe kan dit? Kan er zomaar ineens een pixel 'afsterven'? Ik had toen nog geen cleaning gedaan ofzo.
    Dacht eerst dat ik er eentje doodgeduwd had met mijn cleaning van eergisteren, maar dit was dus al langer...


    Glenn
    Mijn site...
    vandaelefotografie.be
    * BD0916BE *

  • #2
    Re: dode pixel...

    Als ie verkleurt denk ik eerder aan een hot-pixel.
    Bij het cleanen raak je trouwens de werkelijke sensor niet aan.
    Last edited by dg; 4 juli 2007, 15:30. Reden: i.v.m. cleanen
    David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

    Comment


    • #3
      Re: dode pixel...

      Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
      Als ie verkleurt denk ik eerder aan een hot-pixel.
      dat is het ook , maar hoe komt ie er ineens?
      zijn er dan nog op komst, is de ccd niet goed?

      Glenn
      Mijn site...
      vandaelefotografie.be
      * BD0916BE *

      Comment


      • #4
        Re: dode pixel...

        Volgens mij komt er slijt op iedere CCD ...
        Ik heb nu ook enkele hotpixels op mijn Dynax 5D, maar ze komen pas tevoorschijn
        wanneer ik met relatief lange sluitertijden werk en dit in een warme omgeving,
        of wanneer de body erg warm is door bijvoorbeeld in de volle zon te werken.
        Bij sluitertijden van één seconde of langer werkt bij mij de ruisonderdrukking, en zijn ook de hotpixels foetsie.
        Wanneer een heetlopertje werkelijk stoort (bijvoorbeeld op een vage achtergrond) is ie ook snel weggekloond hé.
        Ik lig er alleszins niet erg wakker van, we hebben immers toch nog X-miljoen goed werkende pixels ...
        Naar het schijnt zouden CMOS-sensoren wel minder gevoelig zijn voor dit fenomeen, wie weet waarom?
        Last edited by dg; 4 juli 2007, 15:28. Reden: CMOS beter ???
        David Gyselaers | fotoclub Omni-Foto Diepenbeek

        Comment


        • #5
          Re: dode pixel...

          Oorspronkelijk geplaatst door dg Bekijk bericht
          Volgens mij komt er slijt op iedere CCD ...
          Ik heb nu ook enkele hotpixels op mijn Dynax 5D, maar ze komen pas tevoorschijn
          wanneer ik met relatief lange sluitertijden werk en dit in een warme omgeving,
          of wanneer de body erg warm is door bijvoorbeeld in de volle zon te werken.
          Bij sluitertijden van één seconde of langer werkt bij mij de ruisonderdrukking, en zijn ook de hotpixels foetsie.
          Wanneer een heetlopertje werkelijk stoort (bijvoorbeeld op een vage achtergrond) is ie ook snel weggekloond hé.
          Ik lig er alleszins niet erg wakker van, we hebben immers toch nog X-miljoen goed werkende pixels ...
          Naar het schijnt zouden CMOS-sensoren wel minder gevoelig zijn voor dit fenomeen, wie weet waarom?
          thx voor de uitleg, erg is het niet idd, maar aangezien hij er ineens stond dacht ik dat er misschien ook meerdere zouden volgen....
          Mijn dcsf717 gaf ook ineens de geest...........corrupte ccd van sony.........en nikon gebruikt ook sony.............

          Glenn
          Mijn site...
          vandaelefotografie.be
          * BD0916BE *

          Comment


          • #6
            Re: dode pixel...

            Oorspronkelijk geplaatst door Mordred Bekijk bericht
            Mijn dcsf717 gaf ook ineens de geest...........corrupte ccd van sony
            Maar dat is niet zo erg ... daar krijgt ge gratis ne nieuwe voor ... alleen een beetje geloop.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: dode pixel...

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Maar dat is niet zo erg ... daar krijgt ge gratis ne nieuwe voor ... alleen een beetje geloop.
              idd, heb ik toen ook gedaan, dan verkocht en naar dslr land gegaan en nog geen second spijt van gehad

              Glenn
              Mijn site...
              vandaelefotografie.be
              * BD0916BE *

              Comment

              Working...
              X