Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke van de 2?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke van de 2?

    ik ben volop aan het sparen voor een telezoom met minimum 400mm bereik
    en had initieel de Canon 100-400mmL f/4.5-5.6 IS USM op het oog maar toen viel mijn blik op de Sigma 80-400mm F4.5-5.6 EX OS DG...

    Deze laatste is enkele 100en euros goedkoper maar de vraag is uiteraard of dit
    merkbaar is aan de kwaliteit... ze zal voornamelijk voor natuurfotografie moeten dienen op mijn 400D...
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site


  • #2
    Re: Welke van de 2?

    Wanneer is het kwaliteitsverschil beeldtechnisch doorgaans merkbaar hè.
    Zullen ongetwijfeld beide mooie beelden afleveren. Lijkt mij meer een keuze tussen "gevoel" van mechanische kwaliteit en wat budgettechnisch gezien haalbaar is. En kies je voor de Sigma, blijf je dan niet met een knipoog naar de Canon kijken Succes en veel plezier met je keuze. Gr,
    M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

    Comment


    • #3
      Re: Welke van de 2?

      Ben niet echt thuis in Canon, maar als ik tussen deze twee moest kiezen ging ik voor de Canon. Hebben beide gelijkaardig bereik en lichtsterkte maar de canon heeft USM, en daardoor wel een snellere focus. Als dit minder belangrijk is kun je natuurlijk die eurootjes besparen.

      mvg

      Willem
      Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

      Comment


      • #4
        Re: Welke van de 2?

        niet alleen heeft ie USM , ook de IS springt een heel stuk sneller in en heeft 2 IS-Modussen
        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

        Comment


        • #5
          Re: Welke van de 2?

          Voor natuurfotografie zal de AF van de Sigma wel snel genoeg zijn, voor sportfoto's zal je toch meer kans hebben op geslaagde foto's met de veel snellere AF van de Canon 100-400 L.

          Of er veel verschil zit in de beeldstabilisatie, dat weet ik niet. Waar je wel rekening mee moet houden is de schuifzoom van de Canon, niet iedereen vindt die even handig om mee te werken. Voor mij is die wel prima, want op die manier kan je veel sneller inzoomen, maar dat gaat wat minder nauwkeurig dan bij een draaizoom (het is dus meer een persoonlijke voorkeur).
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Welke van de 2?

            dan denk ik dat het toch de Canon wordt...

            die USM ben je heel erg gewend (zit ook op een andere lens die ik al heb) en iedereen die ik hoor praten over die 100-400 is zeer enthousiast.

            sportfotografie komt er misschien ook wel eens bij en dan is USM zeker een must denk ik. ik heb al eens met een schuifzoom gewerkt en vond dat best wel prettig... het feit dat je razendsnel van 100 naar 400 zoomt, is daar wel een pluspunt denk ik... afin, de knoop is dus doorgehakt. nu nog wat extra centjes en we zijn vertrokken

            bedankt allen voor de commentaar
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Welke van de 2?

              De Sigma is bovendien een pond zwaarder...
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Welke van de 2?

                en weet iemand hoe het zit met de tokina 80-400? want die is toch wel een pakgoedkoper
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: Welke van de 2?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  en weet iemand hoe het zit met de tokina 80-400? want die is toch wel een pakgoedkoper
                  Ongetwijfeld een pak minder kwaliteit ook.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke van de 2?

                    Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                    ik ben volop aan het sparen voor een telezoom met minimum 400mm bereik...
                    Vraag dréten hier eens misschien eens wat voorbeeldjes van. Dan kan je meteen bepalen of je ze al dan niet goed vindt :

                    http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=168285
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment

                    Working...
                    X