Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Je naam op de foto (of niet) ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Je naam op de foto (of niet) ?

    Ik vraag me af wat de meningen zijn over je naam op een foto zetten
    Wat heeft jullie voorkeur?
    Heel klein ? Beetje groter? Op de foto zelf? Onder de foto? Naast de foto? Of helemaal niet ?
    Voor mij persoonlijk hoeft het niet maar als het op een subtiele manier wordt gedaan (bijv. eMJeke, Frerossel, Tinne en (meestal) Phille) heb ik er absoluut geen moeite mee.

  • #2
    Ik vraag me af hoe Phille dat doet.
    Is discreet gedaan zo.
    Groetjes,

    Rudi Petitjean

    NATURE GALLERY

    Comment


    • #3
      Ikzelf zet mijn naam niet meer. "Jochen van de Perre" en dan nog een copyright-teken, da's een hele boterham ...en het ontsierde IMHO de fotos.

      Daarom heb ik een logo ontworpen. Een crosshair met "J" en "P" en het copyright teken in. Maar ik ben er nog niet 100% tevreden van, dus het zal nog veranderen in de toekomst. Als ik eens tijd én zin heb om daaraan te beginnen, tenminste. Voorlopig gebruik ik het zoals het is, al is het maar een kleine verbetering t.o.v. de naam...
      http://www.theafricabug.com

      Comment


      • #4
        Voor mij heeft het geen nut, dus doe ik het niet. Soms kan het wel mooi zijn, een fraai lijstje en mooie fonts. Soms is het foeilelijk Maar ieder z'n meug denk ik maar, ik kijk er meestal wel doorheen

        © MATURIN

        Groeten,
        Ronald
        http://fotografie.jouwweb.nl/

        Comment


        • #5
          Hoi marjo, ik doe dat dus en blijf het doen
          Eerst enkel Tinne....achteraf gezien vond ik die al wat groot uitvallen
          Toen kwamen er meer camera's.......
          Dus vond ik het handig om de camera te vermelden.
          Toen zaten we nog steeds in 2002
          Ondertss 2003 en toen bedacht ik om dat ook te vermelden....
          Ik weet precies welke foto met welke camera is gemaakt en ook in welk jaar, maar weet ik dat over drie jaar nog na duizende foto's....
          Natuurlijk kan ik altijd het origineel opzoeken maar ik maak het mezelf dus nu een beetje makkelijker
          Trouwens ik vind dat wel tof, precies of ge zijt nen echte lol
          "Alive and Kicking"

          http://www.pbase.com/tinnew

          Comment


          • #6
            Ik zet meestal mijn naam op de foto + jaartal en nummer bv.
            WBrtls - Sonyke 2003 870
            Dat nummer vind ik belangrijk om de originele foto terug eenvoudig terug te vinden.
            Ik plaats dat, in een overeenkomende kleur uit de foto, soms iets kleiner soms iets groter, onderaan links of rechts, en wel op een zodanige wijze dat het niet stoort, en zeker niet opvalt.
            Soms vergeet ik dat wel eens te doen, en op de foto's voor de challenge doe ik dat natuurlijk nooit.

            Comment


            • #7
              onopvallend en klein, naam + url
              jaar vind ik evt. ook nog interessant, maar dan 'nog kleiner' dan de naam. camera enz.. vind ik overkill, dat heeft geen enkel belang voor de foto.

              nog een tip om het onopvallend te doen, de naam 'kantelen' zodanig dat ie pas leesbaar is als je je hoofd meekantelt. en steeds de hoek kiezen die het verst van het aandachtspunt (of onderwerp) is.
              ToM.___ //Fuji s602.
              www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
              It goes to 11 you know? 1 louder.

              Comment


              • #8
                ik doe het eigenlijk als een soort handtekening, ik tracht het ook niet te opvallend te maken, meestal rechtsonder, soms links, hangt een beetje af van de compositie v.d. foto.

                Ik heb er een kleine action voor gemaakt, die zet © Philippe (D100) 2003 mooi in een hoek met een schaduw van 1 pnt, 1 pnt wide en dat terug een flatten image.

                Ik wil ook geen titels, of teveel aan tekst, eigenlijk is niks het mooiste, maar ik vind wat ik doe meestal niet storend, anderen hoeven m'n mening natuurlijk niet te delen

                groetjes, Phille

                Comment


                • #9
                  Ik zet "Photo ©2003 by Pieter Gordebeke" en dan het cameramodel en enkele exposure-gegevens (ISO, aperture, shutter, brandpuntsafstand). Als de 10D er is, komt daar ook nog de lens bij.

                  Lijkt allemaal misschien een beetje veel, maar 1 ding vind ik wel belangrijk: NIETS komt in de foto.
                  De hele operatie zit in een PS-actie. Het enige wat ik dan nog moet doen, is de EXIF data aanpassen, flatten en save.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment

                  Working...
                  X