Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon C 5700 en accuverbruik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon C 5700 en accuverbruik

    Ik heb net een Nikon C 5700 gekocht en moet deze camera nog helemaal ontdekken voor wat betreft de gebruiksmogelijkheden. Ik zal dus in het begin veel met het LCD scherm werken. Omdat ik op korte termijn op vakantie ga en toch niet ineens wil stranden zonder voeding, vraag ik mij af hoeveel accu´s ik nodig heb. Zelf overweeg ik om twee accu´s te kopen en een autolader, maar weet dus absoluut niet of dit voldoende is. Wie heeft er ervaringen mee opgedaan en kan mij verder helpen?
    Nikon CP 5700 / 2 x Apacer 256 Mb / blijf oefenen.

  • #2
    hallo Sased
    Ik heb voor mijn 5700 1 extra batterij.
    Bij normaal gebruik kan je toch gemakkelijk een 100 tal fotos per batterij trekken.
    2 batterijen is dus 200 foto's gemakkelijk.
    Ideaal natuurlijk is de battery pack.
    Sinds ik die ook heb maak ik mij helemaal geen zorgen meer
    Jo(han)
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

    Comment


    • #3
      Originally posted by Jo
      hallo Sased
      Ik heb voor mijn 5700 1 extra batterij.
      Bij normaal gebruik kan je toch gemakkelijk een 100 tal fotos per batterij trekken.
      2 batterijen is dus 200 foto's gemakkelijk.
      Ideaal natuurlijk is de battery pack.
      Sinds ik die ook heb maak ik mij helemaal geen zorgen meer
      Jo(han)
      <font face="Arial">Bedankt voor je antwoord Jo. Wat ik mij evenwel afvraag is of een batterypack de camera niet veel zwaarder wordt. Hoe ervaar je dat?</font id="Arial">
      Nikon CP 5700 / 2 x Apacer 256 Mb / blijf oefenen.

      Comment


      • #4
        Hallo sased,

        Of je nu het LCD-scherm gebruikt of de EVF (zoeker), dat maakt niet zo'n groot verschil - het zijn beiden elektronische scherpjes.
        Je moet rekenen op een 100-150 foto's per batterij.
        Afhankelijk van het aantal batterijen kan je dus een beetje uitrekenen hoeveel je er nodig gaat hebben.
        Ze zijn wel snel terug opgeladen (2-tal uren).

        Jaja
        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

        Comment


        • #5
          ik heb een reserve-batterij
          en tot nu toe nog niet in de problemen gekomen
          ze laden inderdaad vlug op

          ik geef toch de voorkeur aan de EVF zenne (zeker handiger bij fel zonlicht)
          gebruik de lcd enkel voor moeilijkere posities en om een foto na te kijken
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #6
            gewicht van de battery pack is 150 gr + het gewicht van 6 AA batterijen.
            Het maakt de camera inderdaad zwaarder maar hierdoor ligt hij ook een stuk vaster in de hand.
            mvrgr

            Jo(han)
            Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

            Comment


            • #7
              Toch nog aan toevoegen dat indien je met een eerder beperkt budget zit, ik eerst zou opteren voor de aanschaf van een image tank + een xtra -Li-Ion battery ipv de battery pack en geen image tank.

              omdat:

              1/ Tijdens een vakantie neem je al vlug vele honderden foto's, dus moet je die Memory Card wel even kunnen "dumpen" en hiervoor is een image tank als alternatief van een "portable" schitterend.
              ( je vind hier op het forum verscheidene topics betreffende deze image tank. Velen onder ons hebben dit item aangeschaft in Australie bij PIN )

              2/ bij de aankoopprijs van een battery pack dien je ook nog mee te rekenen de aanschaf van je oplaadbare batterijen ( 12 in mijn geval ) + de aanschaf van een snellader. ( zie topics over GP )

              Jo(han)

              Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

              Comment


              • #8
                Zeg Jo, heb je die batterypack hier in België gekocht? Lijkt me toch nog al een prijzig geval hé? Ik heb 2 batterijtjes, en je kan er idd al een héél eind mee. Als je echter constant aan het zoemen en prutsen bent (zoals ik, in mijn boeiende ontdekkingstocht in de fotografie... ) ben je soms toch verrast dat het licht uitgaat... Hoelang gaan zo een 6 accutjes mee? Ik heb er nog liggen van 1800mAh.
                Nikon CP5700

                Comment


                • #9
                  Wat mij betrefd was ik ook van plan een barrerijpack to kopen, maar heb in de plaats een derde extra batterij gekocht en nu kan ik voldoende fotograferen +/- 350 foto's
                  ik heb wel een batterijpackje in elkaar geknutseld voor ingeval van maar heb deze nog nooit gebruikt
                  NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

                  Comment


                  • #10
                    Na lang aarzelen toch besloten geen Batterypack te kopen, maar twee extra accu's. Uit prijsvergelijking constateer ik dat voor de EN-EL1 voor een merkloos type vanaf 27,90 euro te verkrijgen is voor (www.topfoto-online.de) en 41,70 euro bij (www.jacob-computer.de). Dit betreft evenwel allebeide 720 mAh accu's terwijl de standaard Nikon battery 650 mAh. Weet iemand wat het verschil in mAh uitmaakt in praktijk?

                    Tevens nog een vraag. Ik overweeg ook nog een autolader te kopen, maar vraag mij af of ik mij daarvoor dien te beperken tot de standaard "dure" Nikon MH-53C of er goede alternatieven zijn?
                    Nikon CP 5700 / 2 x Apacer 256 Mb / blijf oefenen.

                    Comment

                    Working...
                    X