Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

hoe groot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • hoe groot

    hey,

    Ik heb een nikon 5700. (5 miljoen pixels). Weet iemand of het mogelijk is om de fotos van dit toestel te vergroten tot posters zodat het nog een perfecte kwaliteit is? Tot hoe groot is deze kwaliteit perfect?

    Dank u
    - Dunky -
    Nikon 5700

  • #2
    DirtyHarry heeft al een 50*70 besteld.



    groetjes,
    M.
    Can't go to sleep, clowns are going to kill me !
    Olympus E-PL2 + 14-150.

    Comment


    • #3
      dat zal veel afhangen van de manier waarop, er zijn de bekende bicubic interpolatie (photoshop) en ik gebruik recentelijk ook 'stair interpolatie) van fredmiranda.com is een stuk beter, ik heb een 50 x 70 poster laten maken van een 6,2 Mj pixel bestand met S.I. en dat ziet er echt goed uit.

      Mej jouw 5 MP kan je zeker een 45 x 30 laten maken, en A4tjes moeten vlot uit een ietwat degelijk printer rollen.

      Mvgr

      Comment


      • #4
        Een poster is toch om vanop afstand te bekijken? Wat bedoel je met perfekt??
        Ik heb een 3mp in PhotoShop naar 150% vergroot en laten afdrukken op 50x70cm ... the max!!

        Comment


        • #5
          ik heb mijn foto in PS met bicubic vergroot tot de gevraagde verhoudingen nl 50,8 op 70,5 (bij www.colormailer.be) en met 100DPI
          't resultaat is echt de max

          heb er nu weer een poster van 50*70 besteld
          deze keer heb ik moeten verkleinen want 't is een fotocollage (nu zelfs 150DPI)
          zal jullie op de hoogte houden
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #6
            Ik heb een paar weken geleden een paar foto's van mijn 1D opgestuurd naar Colormailer. Vergroot in PS. 50x70 op 200 dpi. Super resultaat !!!!
            http://www.sportfotos.be

            Comment


            • #7
              Phille, heb je wel eens S-Spline interpolatie gebrobeerd ?
              Simkin.

              portfolio: http://www.megapixel.tk

              Comment


              • #8
                dus de poster gisteren gekregen
                't is weer de max

                er is niks op aan te merken

                dus voor een 50x70 foto zit je goed bij Colormailer
                wel 25 Euro maar 't is dan ook uitstekende kwaliteit hé
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #9
                  ik heb zelfs al een keer een 768x768px (crop van 1024x768px), uitvergroot tot 90x90cm (9 x 30x30cm), 200dpi, uitgeprint op een laserprinter (9 A3's en die bijgesneden) en dat zag er vanop een afstand van 2-3m nog goed uit. Dus met een 3MP of hoger moeten kleinere formaten zeker lukken..

                  Maar verwacht niet dat je, als je met je neus ertegen hangt, even goede kwaliteit ziet als bij je 15x10..
                  ToM.___ //Fuji s602.
                  www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                  It goes to 11 you know? 1 louder.

                  Comment


                  • #10
                    En na het vergroten in PS ; saven jullie die dan als .jpg of sturen jullie hem dan door in PS of TIFF formaat ?? Want je verliest toch kwaliteit door te saven in jpg, of is dit verwaarloosbaar ?
                    Canon 300D | Canon EF-S 18-55 | SIGMA 28-300 f3.5-6.3 | Speedlight 420EX
                    Canon IXUS 800IS
                    Lidnummer: BD0152BE |
                    http://tomvandenberk.be

                    Comment


                    • #11
                      Ik denk als je in PhotoShop saved als full quality jpg (12) dat het verlies verwaarloosbaar is...!

                      Comment


                      • #12
                        saven als jpg met kleinste compressie (1% in PSP, maximale kwliteit 12 in PS)
                        en had daarmee een bestand van 8MB+
                        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                        Comment


                        • #13
                          Ik zou toch TIFF kiezen...
                          Simkin.

                          portfolio: http://www.megapixel.tk

                          Comment


                          • #14
                            ik heb mijn foto in PS met bicubic vergroot tot de gevraagde verhoudingen nl 50,8 op 70,5
                            Jimmy, bedoel je hier dat je eerst een nieuw document maakt in PS met die afmetingen voor je ze verstuurt? Ik snap het eigenlijk niet goed want voor mijn 30X45 vergroting heb ik gewoon het origineel met wat verscherping maar zonder formaataanpassing doorgestuurd.
                            Mss heb ik het verkeerd begrepen?
                            Groetjes.........
                            @mimi
                            "There is no path
                            You create it
                            Once you set out to walk it"

                            Canon 350D + canon 28-135 IS USM

                            Comment


                            • #15
                              voor de 50*70 bij Colormailer verwachten ze dat exacte formaat
                              anders krijg je vervorming (heb dat gezien bij 't converteren van 3/4 naar 5/7 de gezichten waren smaller)
                              bij Pixum moet ik niks aanpassen voor een 30*40 (3/4-verhouding) of 30*45 (2/3-verhouding)
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                              Comment

                              Working...
                              X