Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Epson stylus photo 900

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Epson stylus photo 900

    Iemand ervaring met deze printer? Ik zou hem graag kopen. Heeft er iemand kritiek op deze printer ? Is er een ander merk dat voor een dezelfde prijs een betere printer aanbied ?
    greetz

  • #2
    ik heb in januari een 950 aangeschaft en ik ben er zeeeeeer tevreden over. Ik gebruik hem voornamelijk om A4 prints aan te schaffen. Dacht eerst die laatse nieuwe HP printer te kopen maar blijkbaar heb je bij een print op A4 bij hp printers altijd toch een witte rand rond die foto. En dus niet bij die epson.
    Ik vind de kleuren goed, print snel af, met mijn windows xp werd de printer dadelijk herkend zodra ik de pc opzette met de printer aangesloten op de usbpoort ...

    het enigste nadeel van deze (en alle andere) printers is natuurlijk de hoge prijs van de inkt. In de 900 zitten (dacht ik) ook 7 inktcartidges. 2 keer zwart en 5 kleuren en die gaan er vlug door als je continue A4 prints maakt op foto kwaliteit. Voordeel wel is dat de inktcartridges maar 12 euro het stuk zijn en dus goedkoper dan die van HP.

    Ik zeg dus niet dat HP slecht is... voordeel van HP is dat als er iets aan is je meestal een gerepareerde printer hebt na een week terwijl epson wel tot een maand kan duren (volgens een excell winkel) maar tja, bij normaal gebruik mag/kan er ook niet veel kapot gaan.

    Comment


    • #3
      Ik zit nu al vier jaar met een Epson Photo printer... en dit is nog altijd de absolute winnaar als je de merken vergelijkt met elkaar op gebied van foto's printen...
      We hebben eens een testje gedaan op computerclubs om dezelfde foto op hetzelfde papier af te drukken.
      Wel als je dit doet blijft er maar ééntje over, die met kop en schouders boven de anderen uitsteekt. Dus als je die Epson 900 koopt heb je zeker en vast 't beste gekocht.
      Onlangs nog de nieuwe Canon getest... Maar ik blijf bij mijn oude Epson. Tot vandaag de dag is er geen enkel merk dat Epson van zijn troon kan stoten. (Behalve natuurlijk de HP color laser, maar die kost 100 maal zoveel)
      En de inkt is idd duur, maar daar bestaan alternatieven voor.
      Je kan bv Colorjet inkt kopen, deze is spotgoedkoop en haalt dezelfde kwaliteit als het originele.

      Comment


      • #4
        Canon heeft een nieuwe i950 hé mic , met 2 picoliter-druppels, 4800dpi en nog sneller en uit de reviews mogen we opmaken dat ie unaniem als referentie geldt nu..

        om maar één review aan te halen:
        "The Canon S900/9000 is a very hard act to follow, I thought the maximum quality level for Photo Quality inkjet printers had been reached. Now just one year after the S900/9000 launch Canon supercedes it with the i950. I am sure this will become the new benchmark printer to judge all others by. Although the i950 uses the same ink cartridges as the S900/S830 etc., the results are very different. This is due to a new print head design, the i950 produces smaller ink droplets and a resolution of 4800dpi."
        uit: http://www.photo-i.co.uk/Reviews/interactive/Canon%20i950/page_1.htm

        of:
        "The i950's print quality is the equal of anything that I've ever had printed by pro color labs in my film days."
        uit: http://www.steves-digicams.com/2003_reviews/canon_i950.html

        meer: http://www.torontopics.com/digital.asp?pagename=inkjet1

        uiteraard is wat mic zegt geen zever hé , maar ik wil je enkel maar een tip geven. Het toestel is nog maar net uit en de A3-versie (i9100) komt over twee weken beschikbaar voor de consument.
        ToM.___ //Fuji s602.
        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
        It goes to 11 you know? 1 louder.

        Comment


        • #5
          maar de epson haalt die 2 pictoliterdruppeltjes ook hoor ;-)

          Comment


          • #6
            doeme, nu dacht ik dat ik mic eens goed kon jennen.

            nu goed, beide zullen hun kwaliteiten wel hebben. kwestie van wat tegengewicht te bieden. overigens heb ik zelf de canon i9100 besteld (A3+ -versie) en daar kan ik hopelijk over twee weken meer over vertellen. ik had ook nog achter epson geinformeerd, maar de handelaar was daar geen verdeler meer van wegens gebrekkige klantenservice vanwege de verdeler en teveel problemen met de apparaten... en dat hoorde ik ook bij mijn pc-boer, dus kijk daar misschien wat voor uit.
            ToM.___ //Fuji s602.
            www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
            It goes to 11 you know? 1 louder.

            Comment


            • #7
              Originally posted by tom314
              doeme, nu dacht ik dat ik mic eens goed kon jennen.

              nu goed, beide zullen hun kwaliteiten wel hebben. kwestie van wat tegengewicht te bieden. overigens heb ik zelf de canon i9100 besteld (A3+ -versie) en daar kan ik hopelijk over twee weken meer over vertellen. ik had ook nog achter epson geinformeerd, maar de handelaar was daar geen verdeler meer van wegens gebrekkige klantenservice vanwege de verdeler en teveel problemen met de apparaten... en dat hoorde ik ook bij mijn pc-boer, dus kijk daar misschien wat voor uit.
              Forget it.... Ik heb dienne nieuwe Canon gezien i950 ...kan echt niet tippen aan de oudste Epson Photo 750 ... Spijtig... Maar Epson blijft op z'n troon zitten.
              Maar wat concurentie is goed zulle... Dan wordt 't alsmaar beter en beter en beter en beter...

              En lees de test in Digital Photo... Wie staat daar al jaren aan den top? juist ja, Epson... Hoe komt da?
              Enne die mannen kunnen 't weten he?
              Ik ben maar een amateurke die een simpele vergelijking van z'n fotokes doet met verschillende printers.

              Comment


              • #8
                Ik heb zelf een gewone vier kleuren printer van Epson, de 685. Prima prints maar de keuze van papier is heel belangrijk bij deze. Papier die het op m'n Epson slecht doet maakt mooie prints op een Canon.
                Groeten,
                Ronald
                http://fotografie.jouwweb.nl/

                Comment


                • #9
                  ik wil ze ook wel eens langs mekaar zien zodat ik het zelf eens kan uitmaken, want ik zie zowel tests waar de epson als eerste uitkomt als de canon (mac design annual report bv.). nuja, 'zoooo' veel verschil zal er ook niet zijn en de competitie brengt de kwaliteit steeds verder
                  ToM.___ //Fuji s602.
                  www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                  It goes to 11 you know? 1 louder.

                  Comment


                  • #10
                    ik weet het nu niet van dit model, maar ik heb ook eens een epson gehad en eerlijk gezegd nog nooit zo'n slechte printer gezien, plus dan uiteindelijk nog driver problemen bijgekregen, na dat probleem opgelost te hebben was het dan een tandwieletje die raar begon te doen, en hij verbruikte een bak inkt op de koop toe, ik heb hem dan maar op het stort gemeten
                    nu heb ik geen printer, ik print mijn foto's dan maar uit op de laserprinter op mijn werk, ultieme kwaliteit en supergoedkoop(voor mij dan toch).

                    epson heeft misschien uitstekende printers, maar omdat ik vele probs gehad heb met de mijne mogen ze hun grief houden.
                    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                    Comment


                    • #11
                      Ik ben al meer dan 4 jaar met Epson printer aan de slag , eerst een 3 tal jaar met Epson stylus photo A4 en nu een goed jaar met Epson 1290 A3+ .De A4 heb ik verkocht , en die werkt nog uitstekend .
                      En ik moet bekennen dat dit zeer goede fotoprinters zijn.
                      In mijn fotoclub werkt bijna iedereen met Epson.
                      Dus mic , ik denk dat je een beetje gelijk hebt wat betreft de beste fotoprinter , ik zeg wel Fotoprinters , want voor tekst zijn de Epsons wat aan de trage kant.

                      Erik.D
                      website fotoclub http://www.eos-wevelgem.be/

                      Comment


                      • #12
                        Erik, dat zijn alle fotoprinters denk ik. Uit de reviews van die nieuwe canons komt dat ook naar voren, maar ja, daar koop je zo'n toestellen ook niet voor (voor dat geld heb je trouwens al een zeer degelijke laserprinter)
                        ToM.___ //Fuji s602.
                        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                        It goes to 11 you know? 1 louder.

                        Comment


                        • #13
                          Mic, als je zegt dat een Canon i950 niet kan tippen aan de oudste Epson Photo 750, dan denk ik dat je die i950 maar van héél ver gezien hebt, zonder dat er een printje uitkwam. Als je zoiets zegt, dan is dit volgens mij geen objectieve informatie meer.

                          MEP
                          http://users.skynet.be/mep
                          No colors, no business!
                          “Our Inks Are Service”

                          Comment

                          Working...
                          X