Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Laptop Kopen ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Laptop Kopen ?

    Kan iemand mij raad geven ivm een nieuwe pc ?
    Ik bezit een Canon 5D, en fotografeer in RAW+jpg. Dat levert dusdanig grote bestanden op, dat mijn +5 jaar oude Medion dit haast niet meer aankan ( +/- 180 foto's in RAW+jpg = bijna 4Gb, en ik heb nog een USB 1.0 verbinding.
    Ik zou graag willen overstappen naar een laptop.
    Gewicht is niet belangrijk, een grote en snelle HDD wel. Ik heb overwogen om over te stappen naar een Mac Pro, maar dat wordt moeilijk met al mijn bestaande Windows-software.
    Prijs van de laptop mag in verhouding staan met het fototoestel ( zoals gezegd Canon 5D + 16-35mm f:2.8 L USM + 70-200 mm f:2.8 IS USM ); ik ben bereid om (max) € 2500-3000 uit te geven; voor die prijs zou ik toch een heel degelijk toestel moeten hebben, dacht ik.
    Kan iemand mij ook helpen met goede adressen voor aankoop van een laptop ? Ik woon in Brecht ( ten noorden van Antwerpen ) en de Nederlandse en Duitse grenzen zijn niet echt ver weg.
    Canon 5D + 16-35mmL f:2.8 + 70-200mmL IS USM f:2.8

  • #2
    Re: Welke Laptop Kopen ?

    Dit is één van de beste confihuraties die je jezelf kan aanschaffen op dit ogenblik en nog onder je budget ook, ik dacht rond de 1800€
    Een HP Pavilion Media Center dv9396ea Entertainment notebook pc
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Welke Laptop Kopen ?

      Voor veel Windows software kan je een cross-grade doen naar de Apple versie (als die beschikbaar is).

      Voor mij persoonlijk nooit nog iets anders dan een Apple. Ik ga je niet proberen overtuigen om dat ook zo te zien, maar je verliest er alleszins niks mee om je ruim te informeren en eens in een Apple winkel wat ervaring op te doen met een demomodel.
      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

      Comment


      • #4
        Re: Welke Laptop Kopen ?

        Ikzelf werk op pc, maar een van m'n zonen heeft een macbook pro en een paar G4's en G5'en. Dat ziet er zo aantrekkelijk uit dat ik overweeg om als m'n pc het begeeft ook naar een mac te gaan, zelfs al was het alleen maar al om wat slordiger met beveiliging te mogen omgaan.
        Qua software moet je inderdaad je licht eens opsteken in een apple shop, maar ik denk dat er "veel mogelijk is".

        Comment


        • #5
          Re: Welke Laptop Kopen ?

          Zelfs ik (een hard-core Windows gebruiker) ben momenteel aan het lonken naar een Macbook. Ik zou daar dan wel voornamelijk Windows op draaien via Bootcamp en zo proberen mezelf langzaam aan een beetje meer vertrouwd te laten raken in MacOS. Maar hoofdzakelijk zal ik er Windows op draaien. Qua aanbod van software is Mac natuurlijk treurig in vergelijk met het Windows aanbod.

          Deze is ook wel grappig; doch zeeeeer onzinnig: http://www.youtube.com/watch?v=cxHwu5aD41k

          Apart van de leercurve naar MacOS vind ik de Apple notebooks kwalitatief zeer goed en concurrerend geprijst (in tegensteling tot wat in dat filmpje hierboven wordt beweerd; ze moeten wel Appels met Appels vergelijken).
          Last edited by Havezet; 25 juni 2007, 22:15.

          Comment


          • #6
            Re: Welke Laptop Kopen ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
            Qua aanbod van software is Mac natuurlijk treurig in vergelijk met het Windows aanbod.

            De vraag is: heb je echt wel zo veel software nodig?
            Ik ben een tevreden Mac-gebruiker sedert 2004 en ik beperk mijn software tot het noodzakelijke. Trouwens, Mac heeft veel eigen software dat zeer stabiel is en zeer behoorlijk werkt. De prijzen van Mac-software zijn overigens laag.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Welke Laptop Kopen ?

              Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
              De vraag is: heb je echt wel zo veel software nodig?
              Ik ben een tevreden Mac-gebruiker sedert 2004 en ik beperk mijn software tot het noodzakelijke. Trouwens, Mac heeft veel eigen software dat zeer stabiel is en zeer behoorlijk werkt. De prijzen van Mac-software zijn overigens laag.
              Inderdaad, ivm MS-software is Mac-software zeer goedkoop. Verder gebruik ik op m'n Windows desktop zowieso al zoveel mogelijk opensource alternatieven, en die vind je dus ook voor je Mac. En je zou versteld staan hoeveel software er bestaat voor Mac hoor! Je moet alleen wat gerichter gaan zoeken op het net... Ik heb nu een half jaar een MacBook en heb nog geen enkel stuk software gemist. Het enige wat ik momenteel mis is wat extra ram
              Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
              Focaldesign

              Comment


              • #8
                Re: Welke Laptop Kopen ?

                Ik ben momenteel ook aan het sparen voor een nieuwe laptop. Met het bedrag dat je vooropstelt zou ik niet twijfelen.

                Neem een 15" MAcbook Pro, stop er evt 4GB RAM in en koop er een Cinema Display van 23" bij. Dan ben je mobiel en heb je thuis een zeer goed en groot scherm.

                Mijn vriendin heeft een maand geleden een MacBook gekocht. Ja ze zijn wat duurder, maar het gebruiksgemak en de afwerkingskwaliteit rechtvaardigen dit. En als ik van de bouwkwaliteit mag uit gaan, zal dit toestel meer dan 5 jaar mee gaan zonder problemen (*klopt hout af*).
                ...Canon EOS D...
                .:Mijn website in opbouw:.

                Comment


                • #9
                  Re: Welke Laptop Kopen ?

                  Het probleem met de meeste out-of-the-box laptops - ook de duurdere - is dat de harde schijven de standaard snelheid van 5400 rpm hebben.

                  Ik was destijds ook op zoek naar een laptop met een snelle harde schijf en een redelijk performante videokaart en ben uiteindelijk bij Tones.be beland waar je je laptop zelf kan configureren. Daarenboven heb je bij Tones nog eens het voordeel dat de dienst na verkoop goed is en dat de prijzen best wel laag zijn.

                  Nu moet ik in alle eerlijkheid wel zeggen dat ik intussen ook naar een Mac ben overgestapt... ik had echter geen software die alleen op pc's draaien.

                  Hopelijk heb je hier iets aan.
                  450D en wat prullen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke Laptop Kopen ?

                    Dat is de manier waarop ik werk. Ik ben zo'n 3 maanden een "switcher" en heb het me nog geen moment beklaagt. Je moet eens kijken op de apple site naar de voorstelling van hun nieuwe os. Deze komt binnekort uit. Je kan dan zonder enige extra software gewoon xp en vista soft installeren. Nu kan dit ook al mits extra soft.

                    Ik gebruik nu macbookpro, 23" cinema display en lightroom. super!
                    Nikon - Hasselblad H4D - profoto
                    www.andyvandeneynde.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke Laptop Kopen ?

                      Ik heb sinds enkele weken ook de overstap gedaan van Vista naar Mac...

                      Heb een MacBookPro 15inch en 4Gb ram... Ik heb nog nooit zo snel gewerkt op een pc.
                      Kwestie programma's ... je vindt voor alles wel een vervanger die meestal eigenlijk beter werkt.

                      Maar welke laptop je nu zou nemen?

                      Als het een Apple zou zijn... de MBP 15 met een goed scherm voor thuis.
                      Als het een Windows machine zou moeten zijn. Die Hp die hierboven staat is niet slecht, maar wel zwaar (ruim 1kg zwaarder dan de MBP).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke Laptop Kopen ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door andyvde Bekijk bericht
                        Je kan dan zonder enige extra software gewoon xp en vista soft installeren. Nu kan dit ook al mits extra soft.
                        Bootcamp is al een tijdje beschikbaar: http://www.apple.com/macosx/bootcamp/

                        Het enige verschil is dat het er in Leopard standaard in zit en je 't nu nog afzonderlijk moet downloaden. (Ah ja, officeel is Bootcamp nu nog wel een beta, maar toch al voldoende lang beschikbaar om geen noemenswaardige problemen mee te ondervinden.)
                        Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke Laptop Kopen ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door vicberger Bekijk bericht
                          Bootcamp is al een tijdje beschikbaar: http://www.apple.com/macosx/bootcamp/

                          Het enige verschil is dat het er in Leopard standaard in zit en je 't nu nog afzonderlijk moet downloaden. (Ah ja, officeel is Bootcamp nu nog wel een beta, maar toch al voldoende lang beschikbaar om geen noemenswaardige problemen mee te ondervinden.)
                          En als alternatieven heb je nog VMWare en Parallels. En CodeWeaver CrossOver is ook wel handig voor sommige software.
                          Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                          Focaldesign

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke Laptop Kopen ?

                            Let wel als je Bootcamp gebruikt dat de computer allerlei Microsoft-virussen kan binnenhalen.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke Laptop Kopen ?

                              Macbook Pro , zeker weten ! toch in de hogere prijsklasse . Ik zou opteren voor een 15" want 17" is gewoonweg te groot wil je hem ergens mee naartoe nemen . Hij is razendsnel zeker nu hij intel core 2 duo werkt , in PS tot 2x sneller .

                              Koop een mac en je zult het je zeker niet beklagen, vista is brol en MacOSX blijft innoveren (Kijk naar de release van leopard) . Kwa vormgeving is hij de perfectie. geen plastieken brol zoals de meeste laptops van tegenwoordig. Hij is tot in de puntjes afgewerkt .

                              Kortom de macbook Pro is de beste keuze ,zeker als je het gaat zoeken in de hogere prijsklasse .

                              Ja je hoort het ik ben ook al helemaal in de ban van Apple.
                              Mvg,
                              Marijn

                              My Flickr

                              Comment

                              Working...
                              X