Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nostalgie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nostalgie

    Dit is mijn levenslange (58j) verzameling fototoestellen.

    Toon eens die van jullie!

    Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
    http://users.telenet.be/patric/

  • #2
    Re: Nostalgie

    werken die nog allemaal?
    http://www.eyeflash.wordpress.com
    www.facebook.com/eyeflashphotography

    Comment


    • #3
      Re: Nostalgie

      Oorspronkelijk geplaatst door ice Bekijk bericht
      werken die nog allemaal?
      Nee hoor, ik heb ze zelfs niet allemaal meer in huis. Voor sommige oude heb ik foto's moeten zoeken op internet: http://www.pbase.com/cameras
      http://users.telenet.be/patric/

      Comment


      • #4
        Re: Nostalgie

        Mooi,

        Je bent duidelijk ook niet merkgebonden

        Comment


        • #5
          Re: Nostalgie

          Mooi he
          Mijn eerste was een "boxke" van Kodak.
          Dan een Agfa, moet eens een foto zoeken op internet.
          Pentax Asahi, Nikon F-501 (heb ik nog).
          Kodak DC4800, CoolPix 995 > verkocht.
          S2 Pro en D70 > gebruik ik nog.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Nostalgie

            FE2, F801, F90

            da zijn "men" oudjes
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: Nostalgie

              Bij mij is allemaal Pentax...

              Een MX, P50 (van m'n Pa), SFXn, *istDS en nu K10D. Tssdoor ook een 6x7.

              Wim
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

              Comment


              • #8
                Re: Nostalgie

                Bij mij ook alleen maar Pentax

                Een Espio 738, een SF-7 en nu een K10d

                Rik
                PENTAX for your precious moments

                Comment


                • #9
                  Re: Nostalgie

                  Dit toestelletje hadden mijn ouders al toen ik nog een snotter was.
                  Na het overlijden van mijn vader is het aan mij toegekomen. Ik heb er altijd wel iets mee gehad. Gewoon er naar kijken als kind vond ik zo intrigerend. Dat dingetje dat foto's kon maken. Te bedenken dat dat ding zo simplistisch in mekaar zit.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nostalgie

                    Oorspronkelijk geplaatst door peterfoto Bekijk bericht
                    Dit toestelletje hadden mijn ouders al toen ik nog een snotter was.
                    Na het overlijden van mijn vader is het aan mij toegekomen. Ik heb er altijd wel iets mee gehad. Gewoon er naar kijken als kind vond ik zo intrigerend. Dat dingetje dat foto's kon maken. Te bedenken dat dat ding zo simplistisch in mekaar zit.

                    Prachtig toestelletje!
                    http://users.telenet.be/patric/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nostalgie

                      Even nadenken : ik ben begonnen met een oud Kodak instamaticje dat ik ooit kocht voor 50 BEF (ligt hier nog ergens maar waar ?), dan iets wat ik me niet meer herinner, dan een Zenit-E (die weg is)
                      Dan ging de wereld open met een Nikomat EL, vervolgens een Nikkormat FT2, twee Nikons F2-photomic, een met een een zonder motor, twee Canon's AE-1, dan nog twee kleinere cameratjes, een Canon APS en een Pentax, en een Nikon D1.

                      Alles van na de Zenit-E werkt nog perfect en wordt nog regelmatig gebruikt, met een duidelijke voorkeur voor de Nikons, hoewel ook de FT2 nooit echt mijn favoriet was.

                      In mijn top-3 moet de EL op nr 1 omdat hij ooit mijn gezicht heeft gered tijdens het fotograferen van geisers en omdat de lichtmeter meteen een idee geeft van -hoever zit ik er van af-.
                      Op nr 2 staan de F2's omwille van de robuustheid en de 100% zoeker (ik denk dat vele DSLR-amateurs zouden achterover vallen als ze eens door een DP-1 zouden kijken )
                      Op nr 3 staat de D1

                      Van de lichtgewichtjes heb ik liefst de Pentax, de rest mag eigenlijk weg.

                      Oh ja, ik vergeet nog de Rollei 6x9, een miskoop destijds omdat de condensors van mijn vergroter het formaat niet aankonden

                      Sinds de D1 geen bodies meer gekocht, misschien moet ik bijgezet worden bij de Iguanodons in het BIVNW

                      PaulM

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nostalgie

                        Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                        Sinds de D1 geen bodies meer gekocht, misschien moet ik bijgezet worden bij de Iguanodons in het BIVNW

                        PaulM
                        En lenzen...?
                        http://users.telenet.be/patric/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nostalgie

                          Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
                          Prachtig toestelletje!
                          Wat ik er al van gevonden heb is dat het gemaakt werd door het bedrijf Fototechnica in het Italiaanse Turijn.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nostalgie

                            Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
                            En lenzen...?
                            Al mijn lichtsterke MF lenzen voldoen nog prima, dank U.

                            Dus geen vreemde autofocusproblemen bij mij, maar ik ben toch geen actiefotograaf, dus geen probleem
                            Deze zomer ga ik eens grondig de 18-200 VR van Nikon uitproberen, die ligt hier al een aantal maanden te liggen.

                            PaulM

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nostalgie

                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Al mijn lichtsterke MF lenzen voldoen nog prima, dank U.

                              Dus geen vreemde autofocusproblemen bij mij, maar ik ben toch geen actiefotograaf, dus geen probleem
                              Deze zomer ga ik eens grondig de 18-200 VR van Nikon uitproberen, die ligt hier al een aantal maanden te liggen.

                              PaulM
                              Omdat ik de D40 heb ben ik ook wel benieuwd naar de 18-200 met de leuke VR! Weet het eens te zeggen.
                              http://users.telenet.be/patric/

                              Comment

                              Working...
                              X