Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doopviering: fotograaf gezocht (1 juli - 11h30 - Zeveneken/Lochristi)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Doopviering: fotograaf gezocht (1 juli - 11h30 - Zeveneken/Lochristi)

    Hallo,

    Men laat mij hier weten dat ik voor het doopsel van ons zoontje ook op de foto's dien te plakken. En dat gaat moeilijk als je je achter de camera bevindt.
    Wie heeft tijd/goesting om tijdens de doopviering een aantal foto's te nemen van de belangrijkske momenten?
    Plaats: Zeveneken (Lochristi)
    Datum: Zondag 1 juli
    Tijd: 11h30


    Alvast bedankt,
    mvg,
    Kristof
    Last edited by kmeirlaen; 18 juni 2007, 18:43. Reden: -

  • #2
    Re: Doopviering: fotograaf gezocht (1 juli - 11h30 - Zeveneken/Lochristi)

    Oorspronkelijk geplaatst door kmeirlaen Bekijk bericht
    Hallo,


    Datum: Zondag 1 juni


    Kristof
    is da dan al nt voorbij?
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

    Comment


    • #3
      Re: Doopviering: fotograaf gezocht (1 juli - 11h30 - Zeveneken/Lochristi)

      Oorspronkelijk geplaatst door mutse Bekijk bericht
      is da dan al nt voorbij?
      aangepas

      Comment


      • #4
        Re: Doopviering: fotograaf gezocht (1 juli - 11h30 - Zeveneken/Lochristi)

        Zorg dat uw camera goed ingesteld staat en...
        Vraag een aanwezige om een reeks foto´s te maken.


        Prettige doopviering !
        ...zonder camera maak je de beste foto's...

        Comment


        • #5
          Re: Doopviering: fotograaf gezocht (1 juli - 11h30 - Zeveneken/Lochristi)

          Oorspronkelijk geplaatst door robert. Bekijk bericht
          Zorg dat uw camera goed ingesteld staat en...
          Vraag een aanwezige om een reeks foto´s te maken.
          hehe, ja, dat is een optie
          Maar je moet ze eens zien kijken als ze een D2X met SB800 in hun pollen krijgen...

          - "er komt niets op het scherm, hoe zet je dat aan!!??'
          - "kijk door het gaatje"
          - "wat een stom ding, die toont niet eens de foto op het schermpje"
          - "jawel hoor, nadat je hem gemaakt hebt!"
          - "pff, zo'n zwaar ding, heb je niets kleiners"
          - "hier, een D70"
          - "en komt hier de foto op?"
          - "ja hoor, nadat je hem gemaakt hebt!"
          - "en moet ik ook door het gaatje kijken om te zien welke foto ik maak?"
          -

          We zien wel, heb al een paar reacties gekregen, maar kandidaten mogen zich nog steeds aanmelden.

          mvg,
          Kristof

          Comment


          • #6
            Re: Doopviering: fotograaf gezocht (1 juli - 11h30 - Zeveneken/Lochristi)

            Oorspronkelijk geplaatst door kmeirlaen Bekijk bericht
            hehe, ja, dat is een optie
            Maar je moet ze eens zien kijken als ze een D2X met SB800 in hun pollen krijgen...

            - "er komt niets op het scherm, hoe zet je dat aan!!??'
            - "kijk door het gaatje"
            - "wat een stom ding, die toont niet eens de foto op het schermpje"
            - "jawel hoor, nadat je hem gemaakt hebt!"
            - "pff, zo'n zwaar ding, heb je niets kleiners"
            - "hier, een D70"
            - "en komt hier de foto op?"
            - "ja hoor, nadat je hem gemaakt hebt!"
            - "en moet ik ook door het gaatje kijken om te zien welke foto ik maak?"
            -

            We zien wel, heb al een paar reacties gekregen, maar kandidaten mogen zich nog steeds aanmelden.

            mvg,
            Kristof

            haha, zalig waar...
            het prototype reactie van iemand die niets van dslrs kent en het dan meteen maar 'stom' vindt. Heb ik ook al enkele keren meegemaakt
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Doopviering: fotograaf gezocht (1 juli - 11h30 - Zeveneken/Lochristi)

              iedereen met een beetje simpel verstand kan fotograferen.

              stel de camera vantevoren in,zodat de Fotograaf slechts het knopje in hoeft te drukken. (iedereen kan op een knop drukken)
              Maar wat misschien nóg belangrijker is...ga de Fotograaf niet uitleggen welke functies de camera allemaal heeft,dit maakt hem/haar alleen maar onzeker.

              Geef de fotograaf daags voor de doopviering alvast de camera in handen en laat hem gewoon wat foto´s schieten vanuit diverse standpunten,en vertel de fotograaf dat u het volste vertrouwen in hem/haar hebt. De fotograaf zal dit compliment terugbetalen in foto´s die eenieder versteld doet staan.

              nogmaals,Prettige doopviering !
              ...zonder camera maak je de beste foto's...

              Comment


              • #8
                Re: Doopviering: fotograaf gezocht (1 juli - 11h30 - Zeveneken/Lochristi)

                Je gaat toch niet iemand die nooit een dslr vasthield vragen om met een D2x foto's op een doop te nemen. Die mens besterft het van de stress. Je vraagt ook niet iemand zonder rijbewijs om met je Porsche even 2 trouwers naar het gemeentehuis te brengen.

                Comment


                • #9
                  Re: Doopviering: fotograaf gezocht (1 juli - 11h30 - Zeveneken/Lochristi)

                  Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                  Je gaat toch niet iemand die nooit een dslr vasthield vragen om met een D2x foto's op een doop te nemen. Die mens besterft het van de stress. Je vraagt ook niet iemand zonder rijbewijs om met je Porsche even 2 trouwers naar het gemeentehuis te brengen.

                  Ga eens van het positieve uit.Ik wed dat er op de doopviering minstens 3 mensen zijn die een camera behoorlijk vast kunnen houden.En van de 3 zullen er 2 zijn die op de stand Auto,goede foto´s kunnen trekken. Laten we nu niet net doen alsof een paar mooie foto´s maken slechts weggelegd is voor mensen met een bovenmodale intelligentie... Geef de fotograaf vertrouwen,en de resultaten zal iedereen doen verbazen.
                  ...zonder camera maak je de beste foto's...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Doopviering: fotograaf gezocht (1 juli - 11h30 - Zeveneken/Lochristi)

                    Ik vind hetgeen Robert voorstelt, nu ook niet meteen DE oplossing.

                    Gezien de omstandigheden, wordt het reeds moeilijk om de foto's in auto te stand brengen en zal volgens mij toch enig inzicht in de instellingen vereist zijn. Vooral dat een doop toch meestal doorgaat in een minder goed verlichte kerk, waar in autostand en flitser z'n werk laten doen, toch geen superbeelden zullen van komen..

                    grtz
                    Mijn werkjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Doopviering: fotograaf gezocht (1 juli - 11h30 - Zeveneken/Lochristi)

                      Oorspronkelijk geplaatst door robert. Bekijk bericht
                      Ga eens van het positieve uit.Ik wed dat er op de doopviering minstens 3 mensen zijn die een camera behoorlijk vast kunnen houden.En van de 3 zullen er 2 zijn die op de stand Auto,goede foto´s kunnen trekken. Laten we nu niet net doen alsof een paar mooie foto´s maken slechts weggelegd is voor mensen met een bovenmodale intelligentie... Geef de fotograaf vertrouwen,en de resultaten zal iedereen doen verbazen.
                      Robert, je antwoord is naast de kwestie. Lees eerst bovenstaande posts even. Mijn reactie was met die opmerkingen in m'n achterhoofd. Dit ging over mensen die nooit een dslr vasthielden. Wel, als je zo iemand een professioneel toestel in handen geeft en hem/haar vraagt om op een doopviering (dit is meestal niet in openlucht) foto's te nemen, dan zal ik inderdaad fel verbaasd zijn als daar een paar mooie foto's tussenzitten. Tenslotte, het is niet onwaarschijnlijk dat iemand die zelf een D2h bezit, iets hogere eisen stelt aan 'een paar mooie foto's'. En het feit dat hij dit in dit forum vraagt, is toch ook een indicatie dat hij er niet voor kiest om aan de eerste de beste zijn camera te geven.

                      Met intelligentie heeft dit natuurlijk niets te maken. Wie beweert dat?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Doopviering: fotograaf gezocht (1 juli - 11h30 - Zeveneken/Lochristi)

                        [QUOTE=pichayandege;1449332]Robert, je antwoord is naast de kwestie. Lees eerst bovenstaande posts even. Mijn reactie was met die opmerkingen in m'n achterhoofd. Dit ging over mensen die nooit een dslr vasthielden. Wel, als je zo iemand een professioneel toestel in handen geeft en hem/haar vraagt om op een doopviering (dit is meestal niet in openlucht) foto's te nemen, dan zal ik inderdaad fel verbaasd zijn als daar een paar mooie foto's tussenzitten. Tenslotte, het is niet onwaarschijnlijk dat iemand die zelf een D2h bezit, iets hogere eisen stelt aan 'een paar mooie foto's'. En het feit dat hij dit in dit forum vraagt, is toch ook een indicatie dat hij er niet voor kiest om aan de eerste de beste zijn camera te geven.Met intelligentie heeft dit natuurlijk niets te maken. Wie beweert dat?[/QUOTE]

                        U bent een serieus man,kwaliteitsbewust,enthousiast over de D2h en dus de aangewezen persoon om de doopviering te vereeuwigen.
                        De topicopener zal binnenkort contact met u opnemen. ( neem deze reactie niet al te serieus,im just teasing you!)
                        ...zonder camera maak je de beste foto's...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Doopviering: fotograaf gezocht (1 juli - 11h30 - Zeveneken/Lochristi)

                          Oorspronkelijk geplaatst door robert. Bekijk bericht

                          U bent een serieus man,kwaliteitsbewust,enthousiast over de D2h en dus de aangewezen persoon om de doopviering te vereeuwigen.
                          De topicopener zal binnenkort contact met u opnemen. ( neem deze reactie niet al te serieus,im just teasing you!)
                          Alleen spijtig dat kerken niet echt m'n biotoop zijn, Lochristi niet naast de deur ligt en dat ik niet direct ervaring heb met een D2x.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Doopviering: fotograaf gezocht (1 juli - 11h30 - Zeveneken/Lochristi)

                            Oorspronkelijk geplaatst door robert. Bekijk bericht
                            stel de camera vantevoren in,zodat de Fotograaf slechts het knopje in hoeft te drukken. (iedereen kan op een knop drukken)
                            crap, wat moet ik nu met die andere 30 knopjes op men body?!?!?!?
                            foto als spiegel of als venster?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Doopviering: fotograaf gezocht (1 juli - 11h30 - Zeveneken/Lochristi)

                              Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
                              crap, wat moet ik nu met die andere 30 knopjes op men body?!?!?!?
                              Mijn body heeft maar één iets dat op een knopje gelijkt... mijn navel .

                              @robert. : Nja, 't lijkt me toch best moeilijk. Voorbeeldje uit eigen kring... Mijn vrouw, hoewel ze vroeger, net als ik, met betere analoge toestellen gewerkt heeft, heeft zelfs een weerzin van foto's nemen met de FZ30. "Ik ken dat niet..." "Nee, nee doe gij da maar, dan mislukt het niet...". Raar, terwijl ze er toch al best leuke plaatjes mee schoot.

                              Sommige collega's hebben dat ook... "Amai, zo'n groot ding, en hoe werkt dat ?" En dat gaat nog maar over een FZ30 waar de foto's WEL op het scherm zichtbaar zijn.

                              Gewoon drukken... zo simpel is het niet. Er is ook nog zoomen, scherpstellen... Iedereen zal dat wel kunnen, maar ik meen dat je toch een grote kans hebt dat er mislukte of slechte foto's tussen zitten.

                              Comment

                              Working...
                              X