Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 50 1.8 of 1.4

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 50 1.8 of 1.4

    Is het de moeite om meer geld neer te tellen voor de 1.4 versie die uiteraard wel USM heeft wat de 1.8 dan niet heeft?

    Bedankt alvast
    "Three grand essentials to happiness in this life are something to do, something to love, and something to hope for."
    Ars longa, vita brevis

  • #2
    Re: canon 50 1.8 of 1.4

    Ik heb de Canon 50 f/1.4. Ik ging eerst voor de f/1.8 gaan, maar na al die positieve reacties ben ik voor de f/1.4 gegaan. Dit heeft me nog geen moment spijt bezorgt! Ze is supersnel, licht, en heeeeeel scherp! Een echte aanrader en een van mijn beste lenzen (zoniet de beste)!!
    Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
    http://www.orlik.be

    Comment


    • #3
      Re: canon 50 1.8 of 1.4

      Als je die 1.4 nodig hebt OK,alleen voor USM zou ik het niet doen
      Heb juist even getest met een 1.8 op een IIn en de autofosus is wel behoorlijk snel.Veel verschil met een USM zal er niet in zitten.Trouwens waarschijnlijk ga je later toch over gaan op misschien een 24-70 of iets dergelijks,en dan heb je toch USM.Kwaliteit van een 1.8 :is maar een plastieken ding dat echter zeer goede beeldkwaliteit geeft,maar kost ook bijna niets.Conclusie indien 1.4 nodig ok,voor de USM alleen zou ik het laten en mijn centjes (euro's) sparen voor later.

      Comment


      • #4
        Re: canon 50 1.8 of 1.4

        ik ben van de 1.8 naar de 1.4 gegaan vooral omwille van de bouwkwaliteit...
        en de 1.4 is ook wel iets sneller maar dat had ik niet meteen nodig
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: canon 50 1.8 of 1.4

          De 1.4 is ook heel wat stiller...
          Kan van belang zijn als je de aandacht niet wil trekken in een stille ruimte.

          Grts JVG
          Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

          Comment


          • #6
            Re: canon 50 1.8 of 1.4

            Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
            ik ben van de 1.8 naar de 1.4 gegaan vooral omwille van de bouwkwaliteit...
            en de 1.4 is ook wel iets sneller maar dat had ik niet meteen nodig
            zou voor mij ook een reden zijn, niet zo zeer het verschil in lichtsterkte.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: canon 50 1.8 of 1.4

              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
              Als je die 1.4 nodig hebt OK,alleen voor USM zou ik het niet doen
              Heb juist even getest met een 1.8 op een IIn en de autofosus is wel behoorlijk snel.Veel verschil met een USM zal er niet in zitten.Trouwens waarschijnlijk ga je later toch over gaan op misschien een 24-70 of iets dergelijks,en dan heb je toch USM.Kwaliteit van een 1.8 :is maar een plastieken ding dat echter zeer goede beeldkwaliteit geeft,maar kost ook bijna niets.Conclusie indien 1.4 nodig ok,voor de USM alleen zou ik het laten en mijn centjes (euro's) sparen voor later.
              Ik heb beide lenzen tegen mekaar getest en de f1.4 focust naar mijn mening beduidend sneller....

              De 50mm 1.4 is imho zijn meerprijs dubbel & dik waard...

              - Snellere AF
              - Stillere AF
              - Betere bouw
              - Mooiere bokeh
              - Betere flare control
              - veel scherper op f1.8

              De f1.4 wijde opening laat je trouwens toe om leuke narrow-DOF-experimentjes te houden (als dat je interesseert) ...
              Tweedehands zou je hem normaal gezien voor 275 euro op de kop moeten kunnen tikken...

              Comment


              • #8
                Re: canon 50 1.8 of 1.4

                als je het geld kunt missen de 1.4, anders voor 90 Euro heb je een (plastic)
                fantastic lens, scherp, best snel en lekker licht.
                Ik doe 9 van de 10 portretserie's ermee en aangezien je toch nooit op 1.4 of 1.8 fotografeerd zou ik deze stap zeker niet missen.
                Mocht je de 1.8 beu worden om een of andere reden kun je hem altijd snel verkopen en de 1.4 versie terugnemen, afschrijving is minimaal dus je valt er zeker geen buil aan.
                Mijn beste Foto moek nog trekke.

                Comment

                Working...
                X