Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200/4.0 is usm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70-200/4.0 is usm

    Hoi,
    Heb vandaag deze lens gekocht.
    Voordien had ik de non-is versie.
    De is is veel scherper en de is heeft me echt verbaasd.
    1/50 of zelfs 1/30 zijn geen probleem.

    Ik twijfelde eerst nog voor de 70-200/2.8 is usm te kopen.
    Veel zwaarder. En ook een paar dagen internet-lezen overtuigden me tot de 4.0.

    Gewoon effe ter info.
    Jos

  • #2
    Re: Canon 70-200/4.0 is usm

    Heb een paar maanden geleden de 2.8 gehuurd voor een dag. Deze was me ook echt verbaasd... maar kost teveel voor me momenteel... pracht van een lens. Gewicht viel best mee hoor om een ganse dag mee rond te lopen... gewoon met je hand ondersteunen terwijl je rondloopt en niet "gewoon" laten hangen... :-)

    Veel plezier ermee!
    Heb vandaag de tamron 17-50 2.8 besteld... hopelijk valt ie mee... Ik verkoos liever de 17-55 2.8 USM van canon, maar ja... moet nog verder leven met mijn vrouwke.


    Tim W.
    Canon Eos 30D - Lumix DMC-TZ5EG-S / Tamron 17-50-2.8 / Vivitar 100-400 • Imac 24inch • The right to fail is the essence of creativity ! • http://timwilmsen.blogspot.com

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70-200/4.0 is usm

      ik denk persoonlijk niet dat dat je met de IS-versie scherpere foto's zal nemen, alleen wel dat het slagingspercentage van je foto's omhoog zal gaan, doordat je minder hoge sluiter nodig hebt..

      Ik heb de niet-IS versie en zou overstap naar IS wel zien zien zitten, het gebeurt vaak dat ik niet tegen 1/200 kan werken op 200mm, dit leidt dan meteen tot afweging maken tussen scherpte of geen foto hebben..

      grtz
      Mijn werkjes

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70-200/4.0 is usm

        Oorspronkelijk geplaatst door fotodro Bekijk bericht
        ik denk persoonlijk niet dat dat je met de IS-versie scherpere foto's zal nemen, alleen wel dat het slagingspercentage van je foto's omhoog zal gaan, doordat je minder hoge sluiter nodig hebt..

        Ik heb de niet-IS versie en zou overstap naar IS wel zien zien zitten, het gebeurt vaak dat ik niet tegen 1/200 kan werken op 200mm, dit leidt dan meteen tot afweging maken tussen scherpte of geen foto hebben..

        grtz
        volgens photozone.de is de f4 IS nochtans veel scherper dan de gewone f4 en zelfs de f2.8 versie
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70-200/4.0 is usm

          Ik heb de 70-200 f2,8 L IS, die is heel erg goed, maar soms is ze echt wel zwaar om een hele dag mee te sleuren.
          Als ik genoeg geld had, dan kocht ik er nog een f4 L IS bij, voor de fotoshoots waar ik geen f2,8 nodig heb.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment

          Working...
          X