Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon lens

    Als ik nu dit volledig wil begrijpen, kan iemand me dan volgende lijn volledig ontleden:
    Nikkor AF-D 105mm F 2.0 DC 72S 72mm
    Is dit een goed objectief voor portret en meer bepaald communnie + trouwreportages mee te maken, alsook voorwerpen?
    Is wel redelijk prijzig, is waarschijnlijk dan door de lichtgevoeligheid? Hoe moet ik mij dit dan voorstellen naar gebruik toe, kan ik dan op donkere plekken (feestzaal, concertzaal) op klein diafragma dan toch nog langer zonder flits, maar vooral ook scherp foto's blijven trekken?
    NIKON D70, Tamron 18-250, SB-800,

  • #2
    Re: nikon lens

    als je wat portretten wil gaan maken, dan zou ik eerder eens kijken naar een 85mm 1.8, die is nog wat lichtsterker, én heel wat goedkoper. en 105mm is nogal veel mm's op een d70 voor portretten
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: nikon lens

      Nu moogt ge dit niet verkeerd opvatten hoor, maar als je niet weet wat deze omschrijving beduidt of hoe je die lens moet gebruiken zou ik er ook niet het geld aan geven.
      Koop je dan idd een leuke 85 1.8 voor een paar honderd euro en ga daar mee aan de slag.
      fotosite

      Comment


      • #4
        Re: nikon lens

        Bedankt voor jullie reacties! maar nu weet ik nog steeds niet waar deze afkortingen voor staan.
        Waar zit dan het grote prijsverschil in, ik dacht net dat een lichtgevoelige lens juist duurder was, of toch niet (altijd) dan?
        Wat bedoell je precies met
        105mm is nogal veel mm's op een d70 voor portretten
        Ook las ik eerder op de dag in het forum dat je beter wat meer geld geeft aan een goede lens dan aan de body, en om niet twee keer te moeten investeren dacht ik van degelijke lens aan te kopen.

        gr,
        NIKON D70, Tamron 18-250, SB-800,

        Comment


        • #6
          Re: nikon lens

          als je daar het budget voor hebt, ga dan eerder voor de Nikkor AF-D 85mm F1.4. Is een handiger telebereik, en absolute toplens... en daarenboven heel lichtsterk.
          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

          Comment


          • #7
            Re: nikon lens

            @scooke: De Nikkor AF-D 105mm F 2.0 DC lens is volgens kenners de beste portretlens omdat je door de Defocus-image Control de mate van je onscherpte kan aanpassen. Heb effe de tekst van de Nikon site geplukt.
            Nikon Defocus-image Control technology is employed in AF DC-Nikkor lenses as a creative feature for photographers. A rotating ring that adjusts the degree of spherical aberration can control the amount of foreground or background blur. This creates a rounded out-of-focus effect that is ideal for portrait photography. No other lenses in the world offer this special technique. Dus hierbij is de verklaring gegeven. Als je je het kan permiteren zeker gaan voor deze lens. Wel kiezen voor de 105 mm ipv 135 mm.
            ps; Ik veronderstel dat je wel weet dat AF staat voor autofocus, D voor distanceinfo overbrenging naar de body, 105mm voor de brandpunt en F 2.0 voor de grootste diafragmaopening. anders moet je niet aan deze lenzen beginnen.

            Comment


            • #8
              Re: nikon lens

              Oorspronkelijk geplaatst door scooke Bekijk bericht
              Bedankt voor jullie reacties! maar nu weet ik nog steeds niet waar deze afkortingen voor staan.
              Waar zit dan het grote prijsverschil in, ik dacht net dat een lichtgevoelige lens juist duurder was, of toch niet (altijd) dan?
              Wat bedoell je precies met Ook las ik eerder op de dag in het forum dat je beter wat meer geld geeft aan een goede lens dan aan de body, en om niet twee keer te moeten investeren dacht ik van degelijke lens aan te kopen.

              gr,
              omdat je toch al ver moet staan van je onderwerp om het er goed op te krijgen, zeker in een feestzaal ofzo zal je serieus wat afstand moeten nemen van je onderwerp om niet enkel een hoofd te hebben...
              5DmkIII en wat glas

              Comment

              Working...
              X