PDA

Volledige versie bekijken : ......Uw camera in het jaar 2019.

robert.
13 juni 2007, 19:23
Hoe zal uw camera er in het jaar 2019 uit zien ?
meer megapixels ? of zullen camera´s dan revolutionair anders zijn dan de huidige ?
Brand maar los...

Matthias
13 juni 2007, 19:32
nen 1DmkIII voor 150 euro:D

parakiet
13 juni 2007, 19:33
camera? lol waar spreekt gij nu over.. int jaar 2000 mss maar toch nie nu in 2019?

Joris818
13 juni 2007, 19:39
nen 1DmkIII voor 150 euro:D

Met een AF die in het volledig duister zonder AF-assist op 0,00000001 seconde scherpstelt (van het ene uiterste tot het andere).
Die 25MP's heeft in een formaat dat slechts 0,5MB per foto in beslag neemt en wegschrijft in 0,005 TB/Seconde op een "standaard" SD-kaartje van 5TB.

De batterij van dit beesje gaat 3 jaar mee (brandstofcel zonder uitstoot) en je kan er perfect je caravan op aansluiten (de batterij kan dan wel een weekje minder lang zonder opladen, maar soit).

Er zit geen lcd'tje meer op maar een wifi verbinding naar je hersens om daar je live view te hebben en natuurlijk het genomen beeld te laten zien (en de bewerkingen die je hersens dan kiezen uit te voeren).

En dan spreek ik nog niet over de bijgeleverde lens (een 8-800mm F2.0) !

Dit gehele pakket komt natuurlijk in een stijlvolle en compacte vorm en lijkt op een kleine ixus van dit moment (2007 dus).

Of is dit wishfull thinking?:clown:

Owja, verkoopprijs: 85€ (hier komt wel nog eens 50% BTW bij).

Wivo
13 juni 2007, 19:44
Een flits bestaat niet meer, want ISO 30000 is volledig ruisvrij.

Gr's, Wim

Wim Meeus
13 juni 2007, 19:57
Door supergeleiding zal de ruis naar 0 gereduceerd worden. De flits zal vervangen worden door een cartridge met vloeibare stikstof (niet zelf navulbaar). Nadeel: camera wordt berekoud en condensatie van vochtige lucht zorgt voor ijspegels op de sensor na een continue shoot van 1u:rolleyes:
De camera zal steeds moeten ontdooien en het water afgepurgeerd worden
via een automatische drain.

Ik wordt knettergek denk ik....:clown:

Sharkdog
13 juni 2007, 20:00
Ik hoop niet dat de TS hier enig serieus antwoord gaat verwachten... :D

Waarom vraag je je dit eigenlijk af? Zijn de camera's momenteel nog niet goed of leuk genoeg?

Matthias
13 juni 2007, 20:19
Waarom vraag je je dit eigenlijk af? Zijn de camera's momenteel nog niet goed of leuk genoeg?

neen;)

Matthias
13 juni 2007, 20:20
van mij mag hij maar 10mp hebben, zolang hij maar koffie kan zetten en je hem op je rug kan binden om hem als jetpack te gebruiken (kan je tijdens je vlucht naar spanje nog genieten van een lekker kopje koffie, want als je in slaap valt, dan wordt hij niet meer aangedreven door je hersengolven en zou je neerstorten)
dit natuurlijk tenzij de anti-zwaartekracht module niet uitvalt, want dan zit je ergens op de zuidpool wanneer je wakker wordt...

robert.
13 juni 2007, 20:33
Het woord "fototoestel" en "Dslr" zal niemand meer uitspreken.
We bezitten dan immers een Personal MediaMonster die filmt en fotografeert,en zelf de beelden bewerkt en opslaat op een ....eh Monstercard...(een soort creditcard). Adobe is dan inmiddels alweer 4 jaar failliet,omdat niemand meer Photoshop gebruikt. Belgiumdigital zal verder gaan onder een andere naam Bemo (?) ,een virtueel huis waar de een de donkere kamer in duikt, en de ander de zolder beklimt om zn oude "Dslr"weer eens terug te zien.

Compumax
13 juni 2007, 20:39
12 jaar...tegen dan zijn de dinosaurussen terug ?!#@ :toxic::clown:

leen
13 juni 2007, 21:01
Misschien kan je dan ook met de dslr telefoneren :green:

Matthias
13 juni 2007, 21:06
misschien kan je tegen dan al HD video's opnemen met je dslr

dleemans
13 juni 2007, 21:06
Met een AF die in het volledig duister zonder AF-assist op 0,00000001 seconde scherpstelt (van het ene uiterste tot het andere).
Die 25MP's heeft in een formaat dat slechts 0,5MB per foto in beslag neemt en wegschrijft in 0,005 TB/Seconde op een "standaard" SD-kaartje van 5TB.

De batterij van dit beesje gaat 3 jaar mee (brandstofcel zonder uitstoot) en je kan er perfect je caravan op aansluiten (de batterij kan dan wel een weekje minder lang zonder opladen, maar soit).

Er zit geen lcd'tje meer op maar een wifi verbinding naar je hersens om daar je live view te hebben en natuurlijk het genomen beeld te laten zien (en de bewerkingen die je hersens dan kiezen uit te voeren).

En dan spreek ik nog niet over de bijgeleverde lens (een 8-800mm F2.0) !

Dit gehele pakket komt natuurlijk in een stijlvolle en compacte vorm en lijkt op een kleine ixus van dit moment (2007 dus).

Of is dit wishfull thinking?:clown:

Owja, verkoopprijs: 85€ (hier komt wel nog eens 50% BTW bij).

Een Ixuske met een diafragmaopening van 400mm (800/2) :p:p

Matthias
13 juni 2007, 21:07
Een Ixuske met een diafragmaopening van 400mm (800/2) :p:p

groot ixuske:p

danielsl
13 juni 2007, 21:09
Ik zal het niet gauw zeggen,

maar je dingt toch wel naar de hoofdprijs voor het meest onzinnige topic van deze maand:rolleyes:

Matthias
13 juni 2007, 21:15
ik gok dat de TS een student is?
dan is het te begrijpen tijdens de examens...
ik zit hier af en toe ook maar tegen de sterren op te zeveren om toch niet naar mijn boeken te kijken

TedereTijger
13 juni 2007, 21:15
Deze spreken me wel aan:

Cannon 0D (http://www.astropix.com/wp/2007/04/01/cannon-0d-zero-d-dslr/)
Canon Rebel Ye 11 (http://yourphotoarchive.com/ye11.htm)
Nikon D90 (http://yourphotoarchive.com/laugh.htm)
Sony eliminates noise (http://yourphotoarchive.com/sony.htm)

:D

Wim.Vanmaele
13 juni 2007, 21:42
Glas ? wat is dat ?
Neen de lens wordt gevormd door ionisering en verdichting van lucht, en dus zal een 200M zoom slechts een tubuslengte hebben van 4 mm
Een beeld ? wat is dat voor iet ?
Neen 3d met eventueel een vierde dimensie erbij.
knoppekes , wat is dat voor iets ?
Volledig stemgestuurd.... of denkend gestuurd
2 kg ? jongens,
één of andere puk of ... ik zou zeggen in een bril, maar hopelijk bestaat ook dat ding dan niet meer, maar, misschien 2029

Matthias
13 juni 2007, 21:46
Glas ? wat is dat ?
Neen de lens wordt gevormd door ionisering en verdichting van lucht, en dus zal een 200M zoom slechts een tubuslengte hebben van 4 mm
Een beeld ? wat is dat voor iet ?
Neen 3d met eventueel een vierde dimensie erbij.
knoppekes , wat is dat voor iets ?
Volledig stemgestuurd.... of denkend gestuurd
2 kg ? jongens,
één of andere puk of ... ik zou zeggen in een bril, maar hopelijk bestaat ook dat ding dan niet meer, maar, misschien 2029

kijkt naar de serie Battlestar galactica, daar zijn de foto en videocamera's van de pers een soort stokske of lijken ze op ne goeiekope Trust spycam

GeertB
13 juni 2007, 21:56
Ik denk toch dat we goed zullen lachen als we deze commentaren over 12 jaar nog eens herlezen.

Ik heb hier nog een boekske liggen (van uit de jaren 70) dat er - echt gemeend - van uit ging dat de auto's in het jaar 2000 geen wielen meer zouden hebben en ons volledig op automatische piloot naar onze bestemming zouden rijden :green::D

guRuh
13 juni 2007, 21:58
Ik denk toch dat we goed zullen lachen als we deze commentaren over 12 jaar nog eens herlezen.

Ik heb hier nog een boekske liggen (van uit de jaren 70) dat er - echt gemeend - van uit ging dat de auto's in het jaar 2000 geen wielen meer zouden hebben en ons volledig op automatische piloot naar onze bestemming zouden rijden :green::D

Wat ik wou zeggen dus... :)

Doe er mij 1 januari 2019 aan denken deze thread te diggen uit het archief, iemand? :)

Matthias
13 juni 2007, 22:07
ik denk da jullie het iets te serieus nemen:p

nen DSLR gaat der binnen 12 jaar nie veel anders uitzien als nu hoor, enkel wa beter op vlak van ruis,meer pixels, DR, etc...

whoami
13 juni 2007, 22:20
Een flits bestaat niet meer, want ISO 30000 is volledig ruisvrij.

Gr's, Wim

Zelfs moest dit zo zijn; ISO kweetniehoeveel en ruisvrij, dan nog zullen er flitsen blijven bestaan. :)
Je kan nl. heel creatief zijn met flitsen.

Swiers
13 juni 2007, 23:47
sowieso een sony ericsson gsm met nen mark III erin :p

en glas wordt vervangen door software :). Elk foton wordt apart gerenderd binnen de sluitertijd enzo... :p

Binnenuit
14 juni 2007, 00:13
Heel simpel: weer analoog met de oude vertrouwde film want dan is men eindelijk tot de ontdekking gekomen dat de beelden uit 2007 niet meer met de dan huidige digitaleprogramma's en hardware zijn te openen.

StijnL
14 juni 2007, 08:26
Je camera'tje in je mobiele telefoon/pda/... trekt een hoge resolutiefoto en houdt ook de afstand bij van elke pixel tot het onderwerp. Dof stel je nadien af met schuivertjes (hoe ver, hoe diep). Twee, drie dofs op verschillende plaatsen zorgen voor een aantal artistieke foto's in de galerijen.

bouk
14 juni 2007, 08:53
hoop wel dat met een druk op de knop, je opname meteen op je PC staat, dus als je thuis komt na een shoot, alles al op je PC.
niks meer overzetten dus.
grt,bouk.

flipperkast
14 juni 2007, 10:43
een resolutie die zo hoog is dat blade runner toestanden mogelijk zijn:
op een foto zover kunnen inzoomen op een waterdruppel of andere reflectie in een kamer en zo zien wat er zich achter de hoek bevond

enorme opslagcapaciteit, zodat je gewoon een soort videocamera rond je nek hangt en die neemt alles op en 's avonds kan je heel je dag overlopen

big brother chips die in elke fotocamera zijn ingebouwd en alle fotos naar de censuurdienst doorsturen of de camera zelfs beletten van fotos te nemen van bepaalde onderwerpen

TedereTijger
14 juni 2007, 11:09
'n Camera die je brain-waves oppikt en direkt de correcte "nabewerkingen" op de raw uitvoert zodat je fotos er direkt uit zien zoals je wil.

Xius
14 juni 2007, 11:48
sim pel...

http://www.meulemangifts.nl/easyshopmaker/tn_e3_32.jpg

Al vind ik het alternatief va bouk wel handig... Alles via een persoonlijke internet.

Maar dan gewoon via ons oog foto's trekken. Tegen dan zijn er ook al voorzetstukken (nee geen bril) voor je ogen zodat je scherper ziet als een havik. En tegen 2046 komt er een genetische doorbraak waardoor je zelf het dna van een havik kunt inspuiten in je ogen waardoor je evengoed ziet.

Voor alles na mei 2046 laat mijn glazen bol mij in de steek... Want dat moet nog geheim blijven.

on_vier
14 juni 2007, 12:42
Als zo blijft verder stortregenen dan zal het wel een onderwatercamera worden.

loloboy
14 juni 2007, 12:51
Bwa...
Chipke in het hoofd of arm die al je herinneringen draadloos kan laten zien op eender welk toestel dat er bestaat. Als je met iemand communiceert (I-net, GSM,...) dan ziet deze jouw gedachten bij hem thuis en veranderd zijn digitale wand volgens jouw gedachtengang.
Als je dan wil dat je vrouw een kont heeft als J-Lo dan zullen anderen ze ook zo te zien krijgen. :eek: Wel opletten met je "foto'"s als de partner in de buurt is!

Flotootje
14 juni 2007, 13:35
Als zo blijft verder stortregenen dan zal het wel een onderwatercamera worden.

:D:D:D:(:(:(

Johaninho
14 juni 2007, 15:24
Wat ik wou zeggen dus... :)

Doe er mij 1 januari 2019 aan denken deze thread te diggen uit het archief, iemand? :)

plaats een reminder in uwe gsm op die datum...
Ohnee dat gaat niet... tegen dan zijn de gsm wss ook voorbij gestreefd.

Fieldmarshall
14 juni 2007, 15:41
In 2019? Dan zijn de Eos 400D en Nikon D80 nog gewoon op de markt :clown:

mutse
14 juni 2007, 16:28
tegen dan kunde zoomen met je ogen en foto's nemen door te knipperen, enkel zo'n mijnwerkershelmopzetten zodat je snachts noch licht hebt.

Rudi_S60
14 juni 2007, 16:50
Bwa...
Chipke in het hoofd of arm die al je herinneringen draadloos kan laten zien op eender welk toestel dat er bestaat. Als je met iemand communiceert (I-net, GSM,...) dan ziet deze jouw gedachten bij hem thuis en veranderd zijn digitale wand volgens jouw gedachtengang.

Waarom op een digitale wand? Rechtstreeks in de hersenen!
Dit alles betekent wel het einde van de fotografie zoals we die nu kennen :eek:
Worden die spullen eindelijk spotgoedkoop :G

Wim.Vanmaele
14 juni 2007, 18:43
Misschien leuk om weten, maar, zeven jaar gelden was BD er nog niet, en ik werd als kapitalist, gek, zot ... verklaard omdat ik het waagde een digitaal fototoestel te kopen met max 3MB om de plechtige communie van de dochter te versieren ...
Ik had geluk, het 64 Mb-CF-kaarjte was betaalbaar tegen 9000 Bfr.
Als je de evolutie ziet, kan het best gebeuren dat we inderdaad verschieten ...

Joost
14 juni 2007, 19:05
2019... de vloeistoflens is inmiddels gemeengoed, maar fotocameras zijn er niet meer. Die zijn helemaal vervangen door video, in framerates van ruim 200fps aan variabele resoluties (er is meer resolutie op plaatsen waar meer detail in het beeld gewenst is). Belichting tenslotte wordt tijdens de opname bepaald en bijgestuurd op basis van wat er in beeld is. Ach, het is zo simpel... voorspel maar eens wat er over 2 jaar gebeurt - da's heel wat moeilijker :D

sebastiaan roes
14 juni 2007, 19:41
alle lenzen in één , ik dacht aan een 2-1500 f 0.99 en in het pikkedonker , van een uil in de nacht zonder flits nog aan sluiertijden van 1/2000 werken doordat je anders overbelicht op je iso-waarde die er niet toe doet , je heb nooit ruis , nooit meer bewegingsonscherpte , geheugenkaartjes bestaan niet meer want alles das je trekt wordt direct doorgeseind naar je privéserver , waar je ook zit op de wereld
en op de beelden die je maakt kan je zonder moeite 200keer inzoomen , t zijn dan geen megapixels , maar terapixels !!

o ja , de vorige lijnen waren zever , k heb ook examens en ben de topicstarter dankbaar dat hij mij een kans geeft om mijn wilde hersenspinsels aan iets anders dan chemie te doen denken

Joris818
14 juni 2007, 19:59
o ja , de vorige lijnen waren zever , k heb ook examens en ben de topicstarter dankbaar dat hij mij een kans geeft om mijn wilde hersenspinsels aan iets anders dan chemie te doen denken

En ik ben de starter dankbaar dat ik dit gezever nog even mag lezen, haha :p
Heerlijke thread !

Manta
16 juni 2007, 14:28
2019:

Nikon heeft Canon opgekocht en brengt de nieuwe Nicanon D230 uit met als kitlens een NiCCan 10-500mm M f4 VRIS.

enkele kenmerken:
De sensor is een Cmos (dx format) van 23M pixels, file format is REF.
auto white balance is verslechterd! en de 3.5" LCD reflecteert in zonlicht.
de cirkel voor spotmeting is instelbaar evenals de ISO waarden (van 10 tot 10000)

:p

Franciskine
16 juni 2007, 17:05
Dit topic gaat eigenlijk meer over speculaties over toekomstige camera's dan over een bepaald type, het is wel fotogerelateerd, dus ik verplaats deze discussie naar "algemeen" . . . ;)

GroovBird
16 juni 2007, 19:29
De camera van 2019 is voorzien van een uitgebreidere vorm van "face detection", waarbij het toestel bij het nemen van een foto gelijk via het Internet nagaat of je beeld niet herkenbare personen bevat die hebben aangegeven dat ze niet willen gefotografeerd worden zonder voorafgaande digitale toestemming, en of er geen kinderen jonger dan 18 in voorkomen zonder dat de ouders daarvoor digitale toegang hebben gegeven. Ook wordt er gecontroleerd of er niet per ongeluk een auteursrechterlijk beschermd werk als een schilderij, een andere foto, een voorwerp of een gebouw in beeld staat. In een van deze gevallen wordt de foto zelfs niet meer naar je opslagmedium geschreven, en wordt er een stroomstoot van 18000V naar de ontspanknop geleid.

bouk
16 juni 2007, 19:36
De camera van 2019 is voorzien van een uitgebreidere vorm van "face detection", waarbij het toestel bij het nemen van een foto gelijk via het Internet nagaat of je beeld niet herkenbare personen bevat die hebben aangegeven dat ze niet willen gefotografeerd worden zonder voorafgaande digitale toestemming, en of er geen kinderen jonger dan 18 in voorkomen zonder dat de ouders daarvoor digitale toegang hebben gegeven. Ook wordt er gecontroleerd of er niet per ongeluk een auteursrechterlijk beschermd werk als een schilderij, een andere foto, een voorwerp of een gebouw in beeld staat. In een van deze gevallen wordt de foto zelfs niet meer naar je opslagmedium geschreven, en wordt er een stroomstoot van 18000V naar de ontspanknop geleid.

aha; het einde dus.
grt,bouk.

bolke
16 juni 2007, 19:37
Maar we nemen nog steeds dezelfde foto's. Super kleine macro's en gigantische landschappen.

Vanuit je luie stoel met minimaal 3000mm de overbuurvrouw fotograferen met 128Mpix.

KoRi
16 juni 2007, 20:07
Sensor zal te koop zijn op rolletjes ... ;)

Soeki Wan
16 juni 2007, 20:36

En dit toestel zal dan door de federale politie (rijkswacht) gebruikt worden op betogingen, optochten en risico matchen om na te gaan of er geen gezochte personen te bespeuren zijn. Indien positief zal dat individu met een lazerstraal gefixeerd worden (geparafixd : zie Merlina) en van een label voorzien waarna de 2de ploeg de personen maar moet afvoeren

GroovBird
16 juni 2007, 20:48
En dit toestel zal dan door de federale politie (rijkswacht) gebruikt worden op betogingen, optochten en risico matchen om na te gaan of er geen gezochte personen te bespeuren zijn. Indien positief zal dat individu met een lazerstraal gefixeerd worden (geparafixd : zie Merlina) en van een label voorzien waarna de 2de ploeg de personen maar moet afvoeren

De foto's die wel mogen die worden draadloos naar je datacard verstuurd, een opslagkaart ter grootte van een credit card die in je portefeuille zit. In de EXIF zit een digitale kopij van je DNA.

Dave

Leopard
17 juni 2007, 08:57
Ik moest het eigenlijk verzwijgen; omwille van de steeds strenger wordende privacy en het aantal lopende rechtszaken zal fotografie verboden worden in 2017. Alle leden van het BD forum zullen bovendien opgespoord worden en geïnterneerd. :toxic:

Dirk007
20 juni 2007, 17:39
Ze maken een link met je hersenen, waar ze alle beeldmateriaal downloaden.
Met dieptezicht, geuren en emotie....

loloboy
28 juni 2007, 11:00
En om te "manipuleren (http://link.brightcove.com/services/player/bcpid932579976?bclid=932553050)?

Leopard
28 juni 2007, 14:31
En om te "manipuleren (http://link.brightcove.com/services/player/bcpid932579976?bclid=932553050)?

't Is van Microsoft, die bestaan toch tegen 2019 al lang niet meer?

robert.
28 juni 2007, 20:30

Wow....ik zou graag mn huidige pc willen omruilen voor dát systeem.