Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijsverschillen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijsverschillen

    Ben nu op zoek naar een snelkoppelsysteem en denk nu de goede gevonden te hebben maar als ik nu die prijsverschillen zie

    Het gaat over de HAMA 4352
    Officiele prijs op hama.de: 29.99€
    Officiele prijs op hama.be: 37.90€

    Ook al op enkele duitse sites gevonden voor minder als 20 € maar deze leveren blijkbaar enkel in duitsland of rekenen +30 € verzendkosten

    BTW: de reden dat ik deze wil is de volgende: Ik heb juist een Bilora Graphic Line Mod 2 statief gekocht en zocht een snelkoppelsysteem om op mijn monopod en schouderstatief te kunnen zetten (dus de onderkant) en als ik het juist gezien heb heeft deze HAMA juist dezelfde maat
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

  • #2
    Re: Prijsverschillen

    En is het twee keer btw in?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Prijsverschillen

      Dat mag ik toch hopen

      Bij Camerahuis.nl staat hij aan 21,00€ (btw in) +7,50€ (nl) of 15,00€ (be) verzendkosten.
      In Belgie nog niet onder de 30 € gevonden.

      Ik denk dat ik enkele nederlandse vrienden ga aanspreken
      Groetjes,
      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

      Comment


      • #4
        Re: Prijsverschillen

        Even een update voor mensen met hetzelfde probleem.

        Ik had dus een Bilora statief gekocht en zocht extra snelkoppelingen om op mijn andere statieven (monopod en schouderstatief) te zetten.

        Bij Camerahuis.nl dus de HAMA 4352 (onderkant en bovenplaat) aan 21 € en HAMA 4357 (enkel onderkant) aan 16 € gevonden.
        Nu bleek bij levering dat het plaatje van het HAMA-systeem 2 mm kleiner is dan dat op het Bilorastatief. De houder op het statief dus 2 mm kleiner gemaakt en nu past het grondplaatje van HAMA ook op het Bilorastatief en kan ik zonder problemen van statief wisselen.

        Het verkleinen van de houder was redelijk simpel. Links en rechts is gewoon vertikaal dus daar moest ik gewoon aan elke kant een plaatje van 1 mm tegen kleven. Enkel de voorkant was iets moeilijker. Het plaatje tegen het toestel is schuin afgewerkt maar de houder waar hij in past heeft enkel bovenaan een 'richel' met daaronder eigenlijk niks. Het plaatje word er dus onderin geduwd door het klemsysteem. Die richel 2 mm breder maken zag ik niet direct zitten.
        Dan heb ik het gevonden door een groter plaatje te nemen en met siliconen vast te zetten onder 45°.
        Groetjes,
        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

        Comment


        • #5
          Re: Prijsverschillen

          Duitsland -> 6%
          België -> 21% ??
          www.YourConcertShots.com

          Comment


          • #6
            Re: Prijsverschillen

            Oorspronkelijk geplaatst door rsted Bekijk bericht
            Duitsland -> 6%
            België -> 21% ??
            Ik dacht dat duitsland nu aan 19 % zat maar zelfs als je gelijk hebt zit er nog een 4 € verschil tussen de prijzen.

            In ieder geval heb ik nu nog geen 45 € betaald (met verzending binnen Nl) waar ik hier meer dan 65 € zou betaald hebben voor hetzelfde.
            Groetjes,
            FilMar, Beeldbrouwer ;-)
            * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

            Comment

            Working...
            X