Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Temperatuur, vocht omstandigheden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Temperatuur, vocht omstandigheden

    Ik heb een vraagje voor jullie.
    De omstandigheden waar een digitale spiegelreflex tegenkan, wat zijn dat nu precies?
    Omdat, als ik een spiegelreflex ga aanschaffen gaat die regelmatig mee naar de vijver gaan (ik ben een fanatiek visser) mee in de tent koude nachten dauwvolle morgens e.d. (in de nodige beschermende tas natuurlijk).
    Oftwel kan ik hem in mijn citroen berlingo leggen als deze niet goed tegen de vocht kan, maar dan is het weer een probleem van temperatuur, daar wordt het natuurlijk wel tamelijk warm in als die auto daar de hele dag staat..

    Graag jullie raad hieromtrent,

    mvg
    Nikon D60 + 18-55mm Tokina 12-24mm DX II

  • #2
    Re: Temperatuur, vocht omstandigheden

    Ik zou me niet al te veel zorgen maken, ik heb een Nikon D70 meegenomen naar Namibie (hoge temperaturen overdag in de woestein, s'nachts vriezen) en Vietnam (+30 graden en vochtig in Hanoi) zonder problemen. Bij mijn laatste trip in Indonesie (warm vochtig) heb ik ook geen problemen gehad. Heb een gewone backpack gebruikt voor de eerste trip en een lowepro backpack voor de twee laatste. Je kan wel wat silicagel in je cameratas steken als je schrik hebt voor vocht. Ik kan mij uiteraard niet uitspreken over andere cameras maar ik vermoed dat men dezelfde ervaringen heeft

    Marc

    Comment


    • #3
      Re: Temperatuur, vocht omstandigheden

      Geen probleem. Mijn D70 gaat ook mee op al m'n vistrips, in bootjes,warme, koude en vochtige omstandigheden... Daar heb ik nog geen problemen mee ondervonden.
      Zorg wel voor een goede tas of koffer!

      Michel

      Comment


      • #4
        Re: Temperatuur, vocht omstandigheden

        verplaatst naar geschikter forum
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment

        Working...
        X