Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze DSLR Hulp nodig

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze DSLR Hulp nodig

    Hallo,

    Ik ben van plan deze zomer een DSLR toestel aan te schaffen. ALleen weet ik nog niet goed welke ik zou nemen. Heb er enkele op het oog.

    Nikon D80
    Canon Eos 400D

    Welke is het beste? Wat zijn de grootste verschillen?

    M.V.G. Wim Luyckx
    In my bag: Canon Eos 400 D 18-55 mm & Sigma 70-300 mm APO
    Manfrotto 190 XPRO + 484 RC2 Balhoofd

  • #2
    Re: Keuze DSLR Hulp nodig

    Hallo Wim,

    Ikzelf zat uiteindelijk ook met die vraag, tot ik ze eens ben gaan vergelijken in de winkel zelf.
    Even mee getest en mijn keuze viel direct op de D80, heb toen niet meer staan twijfelen. Hij mag dan wel duurder zijn, 't bereik vd bijhorende lens was kleiner, maar toch ging ik zonder twijfel voor de Nikon.

    Maar die keuze is volgens mij zeer persoonlijk, voor 't zelfde geld ga jij dan voor de 400d.

    Mijn raad is om eens een winkel binnen te stappen en te doen zoals ik

    Greetz!
    MCD
    www.mattiaspletinckx.com
    Nikon D800 - batterygrip, Nikon F100 - batterygrip : Nikkor 28mm 2.8 AF-D, Nikkor 50mm 1.8 AF-D, Nikkor 85mm 1.8 AF-D, Nikkor 105mm 2.8 AF-S Macro, Nikkor 24-70 2.8 AF-S, Nikkor 70-200 2.8 AF-S

    Comment


    • #3
      Re: Keuze DSLR Hulp nodig

      Oorspronkelijk geplaatst door MCD Bekijk bericht
      Hallo Wim,

      Ikzelf zat uiteindelijk ook met die vraag, tot ik ze eens ben gaan vergelijken in de winkel zelf.
      Even mee getest en mijn keuze viel direct op de D80, heb toen niet meer staan twijfelen. Hij mag dan wel duurder zijn, 't bereik vd bijhorende lens was kleiner, maar toch ging ik zonder twijfel voor de Nikon.

      Maar die keuze is volgens mij zeer persoonlijk, voor 't zelfde geld ga jij dan voor de 400d.

      Mijn raad is om eens een winkel binnen te stappen en te doen zoals ik

      Greetz!
      MCD
      That's true.

      Check Mail!

      Grtz
      In my bag: Canon Eos 400 D 18-55 mm & Sigma 70-300 mm APO
      Manfrotto 190 XPRO + 484 RC2 Balhoofd

      Comment


      • #4
        Re: Keuze DSLR Hulp nodig

        Oorspronkelijk geplaatst door WimLuyckx Bekijk bericht
        Hallo,

        Ik ben van plan deze zomer een DSLR toestel aan te schaffen. ALleen weet ik nog niet goed welke ik zou nemen. Heb er enkele op het oog.

        Nikon D80
        Canon Eos 400D

        Welke is het beste? Wat zijn de grootste verschillen?

        M.V.G. Wim Luyckx
        Hier heb je ze side-by-side: http://www.dpreview.com/reviews/comp...n_d80&show=all

        "Wat is de beste?" is denk ik grotendeels afhankelijk van wat je ermee wil doen. Voor sommige situaties kan een ultra-compactje ruimschoots voldoende zijn, voor andere kan je zitten vloeken op de "tekortkomingen" van een state-of-the-art DSLR. Maw: zoiets is een vrij persoonlijke keuze.
        mvg,
        Dieter

        Comment

        Working...
        X