Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon prijsadvies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon prijsadvies

    Hello,

    IK kan viavia aan een Nikon 80-200 AF-D draaizoom geraken. Lens is 3 jaar oud en toont redelijk wat gebruikssporen.

    Vraagprijs is 550euro.

    Vinden jullie dit een aanvaardbare prijs?

  • #2
    Re: Nikon prijsadvies

    als er geen krassen op het glas zijn en hij is mechanisch nog perfect in orde, dan is dat een hele mooie prijs hoor, ik heb er al heel wat duurdere gezien
    meestal de gangbare prijs voor die lenzen is rond de 600-800 euro afhankelijk van de staat.
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Nikon prijsadvies

      Mooie prijs als hij natuurlijk perfect werkt!
      Nikon

      Comment


      • #4
        Re: Nikon prijsadvies

        Of moet ik gaan voor een Sigma 70-200 2.8 voor 700euro bij www.topfoto.be?

        Dan heb ik een nieuwe voor 150 meer...

        Comment


        • #5
          Re: Nikon prijsadvies

          de nikon gaat je ongetwijfeld beter kwaliteit leveren. maar hij gaat waarschijnlijk iets trager qua AF zijn
          5DmkIII en wat glas

          Comment


          • #6
            Re: Nikon prijsadvies

            Ik ben momenteel ook aan het uitkijken voor soortgelijke lens... doch ga nog eventjes wachten tot de Tamron lens er is.... zie hier

            Grt,
            JanMetDePet
            Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

            Comment


            • #7
              Re: Nikon prijsadvies

              Wat is de richtprijs van deze tamron?

              Comment


              • #8
                Re: Nikon prijsadvies

                Als ik dat eens wist ! Volgens mij moet zich dat ergens rond de prijs van de Sigma positioneren...misschien iets minder.
                Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon prijsadvies

                  En waarom verkies jij de tamron boven de sigma?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon prijsadvies

                    Oorspronkelijk geplaatst door kleine Bekijk bericht
                    En waarom verkies jij de tamron boven de sigma?
                    Wel ... heb goede ervaringen met Tamron, namelijk met de 28 -75 2.8 waar ik zeeeeer tevreden van ben.

                    Grt,
                    JanMetDePet
                    Holga 120N / Brownie Box / Canon T70 / Pin01 / Nikon D300

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon prijsadvies

                      Persoonlijk zou ik voor de Nikon gaan... als je ontevreden bent doe je die voor dezelde prijs van de hand. Als je de sigma/tamron koopt en je bent ontevreden, speel je direct een pak euro's kwijt. Niet dat de sigma/tamron geen goede lenzen zijn, maar als je begint te twijfelen ga je vroeg of laat toch nog voor de nikon gaan!
                      Nikon

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon prijsadvies

                        Ik zou zien voor welk soort fotografie je hem zou willen gebruiken.
                        Als je sportfotografie wil is een snelle focus toch belangrijk en zou ik voor de sigma gaan. Anders voor de nikon want is een superlens, zelf gehad maar ingeruild wegens te weinig mm voor natuurfotografie.

                        mvg

                        Willem
                        Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon prijsadvies

                          @ollibollie :En hoe zijn jouw ervaringen met de Sigma ?
                          fotosite

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon prijsadvies

                            Ik heb nérgens gezegd dat ik ervaring heb met die bepaalde sigma, dus je moet me geen woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb!

                            Ik begrijp je punt en waar je naar toe wilt. Ik heb gewoon de persoonlijke ervaring gehad meerdere malen niet tevreden te zijn met third party lenzen, en uiteindelijk te kiezen voor nikon materiaal. Met als gevolg dat je uiteindelijk wel wat geld verliest als je de optelsom maakt.

                            Wat mijn punt dus was en waar ik naar toe wilde: als je denkt dat je écht kritisch zult zijn, én dat je het type persoon bent dat ergens toch een voorliefde voor merkmateriaal heeft, dan moet je het direct kopen.

                            Let's be clear on this one Je zal mij niet horen zeggen dat sigma/tamron/tokina geen goed materiaal kunnen maken. Zo hypocriet ben ik ook niet
                            Nikon

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon prijsadvies

                              Oorspronkelijk geplaatst door Olliebollie Bekijk bericht
                              Ik heb nérgens gezegd dat ik ervaring heb met die bepaalde sigma, dus je moet me geen woorden in de mond leggen die ik niet gezegd heb!

                              Ik begrijp je punt en waar je naar toe wilt. Ik heb gewoon de persoonlijke ervaring gehad meerdere malen niet tevreden te zijn met third party lenzen, en uiteindelijk te kiezen voor nikon materiaal. Met als gevolg dat je uiteindelijk wel wat geld verliest als je de optelsom maakt.

                              Wat mijn punt dus was en waar ik naar toe wilde: als je denkt dat je écht kritisch zult zijn, én dat je het type persoon bent dat ergens toch een voorliefde voor merkmateriaal heeft, dan moet je het direct kopen.

                              Let's be clear on this one Je zal mij niet horen zeggen dat sigma/tamron/tokina geen goed materiaal kunnen maken. Zo hypocriet ben ik ook niet
                              't Was maar een vraag hé.
                              meestal wordt hier advies gegeven afgaande op eigen bevindingen, allé zo zou het toch moeten
                              fotosite

                              Comment

                              Working...
                              X