Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over bestandsgrootte na bewerking

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraagje over bestandsgrootte na bewerking

    Misschien een rare vraag van deze beginneling.

    Voor het eerst wat bewerkingen aan het uitproberen met paint shop pro.

    En het gaat best aardig. Ik snap alleen het volgende niet.

    Als je basis bestand bijvoorbeeld 4 mb is en je voert een simpele bewerking uit wordt je bestandsgrootte zowat gehalveerd.

    Hoe kan dit ? door extra compressie ? en levert dit nog kwaliteitsverlies op ?

    Helemaal vindt ik het raar als je het bestand gaat opslaan als psp (paint shop pro) file. Dan wordt de grootte ineens 16 MB ?

    Worden hier extra pixels ingevuld ofzo ? en/of wordt de afdrukkwaliteit dan ook verbeterd door het in psp op te slaan ?

    thx voor jullie hulp.

    Menno

  • #2
    Re: Vraagje over bestandsgrootte na bewerking

    Oorspronkelijk geplaatst door quintygirl Bekijk bericht
    Misschien een rare vraag van deze beginneling.

    Voor het eerst wat bewerkingen aan het uitproberen met paint shop pro.

    En het gaat best aardig. Ik snap alleen het volgende niet.

    Als je basis bestand bijvoorbeeld 4 mb is en je voert een simpele bewerking uit wordt je bestandsgrootte zowat gehalveerd.

    Hoe kan dit ? door extra compressie ? en levert dit nog kwaliteitsverlies op ?

    Helemaal vindt ik het raar als je het bestand gaat opslaan als psp (paint shop pro) file. Dan wordt de grootte ineens 16 MB ?

    Worden hier extra pixels ingevuld ofzo ? en/of wordt de afdrukkwaliteit dan ook verbeterd door het in psp op te slaan ?

    thx voor jullie hulp.

    Menno
    Als je basis bestand bijvoorbeeld 4 mb is en je voert een simpele bewerking uit wordt je bestandsgrootte zowat gehalveerd.

    ---Kan haast niet anders of het bestand wordt gecomprimeerd .---

    Helemaal vindt ik het raar als je het bestand gaat opslaan als psp (paint shop pro) file. Dan wordt de grootte ineens 16 MB ?

    ---Hier wordt ook extra informatie opgeslagen,bvb de bewerkingen die je uitvoerde ,verschillende lagen enz.... alle informatie blijft intact en de foto kan later nog bewerkt worden .

    grtz

    jim

    Comment


    • #3
      Re: Vraagje over bestandsgrootte na bewerking

      Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel (Fotobewerking - Algemeen).
      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
      --------

      Comment

      Working...
      X