Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verontschuldigingen aan tom314 en jamonadp..

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verontschuldigingen aan tom314 en jamonadp..

    Verontschuldiging aan tom314, jamonadap en een ieder ander, die mij misschien een beetje te fel heeft gevonden of nog steeds vindt,

    De berichtjes op het internet die we gebruiken om te communiceren zijn kort, ja veel te kort.

    Konden we nogmaar van die brieven schrijven zoals ze in de 17de, 18de en 19de eeuw konden, van die lange met echte verfijningen, uitweidingen over meedre pagina's.
    Nee wij willen, moeten communiceren in een soort telegram stijl, met alle pro's en contra's. Lekker vlug, maar zo gemakkelijk verkeerd begrepen.

    Ik ben niet op deze site binnengedrongen om wie dan ook een lesje te lezen, om wie dan ook op zijn plaats te zetten, om wie dan ook tegen de haren in te strijken, maar...

    de misverstanden liggen voor het grijpen.


    Ik ben serieus, misschien wel te serieus, als het om .... gaat, dan wil ik communiceren over ....

    En ja ook als het om foto's gaat.

    En ik ben me zeker bewust, dat ik misschien wel wat te kort door de bocht me op deze site heb gepresenteerd.

    Ik hoop oprecht, dat we weer samen verder kunnen,

    jacques





  • #2
    Jacques,

    Het is dat je mijn alias in deze topic noemt, anders zou ik me niet direct persoonlijk aangesproken voelen. I.p.v. mijn alias zou ik dan bijv. eerder Marc verwacht hebben (doe je in zekere zin ook wel). We hebben dan wel eens een verschil van inzicht, uitleg en al die dingen meer, maar persoonlijk aangevallen of iets dergelijks nee zo heb ik me niet echt gevoeld. Toch waardeer ik het zeer dat je deze stap hebt gezet (toch wel moedig en volwassen) en wat mij betreft no hard feelings en een boel zand erover. Hoe luidt dat spreekwoord ook al weer; van een mug een oli....! Nu ja welk passend spreekwoord dan ook.

    Enne die foto van het fietsenhokje ... die post ik zo weer hoor!!!

    Toch handig die smilies!

    Jan



    Edited by - jamonadap on 08 March 2002 08:39:12
    You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

    Comment


    • #3

      Liever niet ... dankjewel. Het is welletjes geweest.
      Voor het luidop neurieën over fotografie kan ik je nl.foto van harte aanbevelen - usenet dus. Ik hoop dat het snel weer zoals vroeger wordt.
      En dat hopen velen met jou meer wil ik er niet over kwijt.

      Jan
      -----------------------
      Ayse & Jan's Travelspot :
      Travel with us to Turkey, Iran, Pakistan, Xinjiang, Thailand, Laos, Malaysia,...
      http://start.at/travelspot
      Jan
      www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

      Comment


      • #4
        foei, jacques.....10 hail mary's en tis je vergeven...
        (pls, mind the smiley's)

        Comment


        • #5
          Aan allen.
          Feedback geven in geschreven vorm is heel moeilijk. Enerzijds wil je je idee kwijt, en anderzijds moet je je soms in de huid van een ander kunnen verplaatsen om te proberen aan te voelen hoe iets gaat overkomen. Wees ook eerlijk met jezelf en tegenover de maker.

          Vrijwel iedereen gaat wel eens uit de bocht. Een slecht moment, een rake tik, en hop daar ga je.
          Dingen bijleggen achteraf is natuurlijk prachtig.
          Laten we echter proberen in de mate van het mogelijke ongelukjes te voorkomen.
          Enkele puntjes die mogelijk kunnen helpen (je ziet maar wat je ermee doet):
          - Probeer feedback constructief op te bouwen. Wat je goed vindt maar ook wat jijzelf misschien anders zou hebben willen zien.
          - Spreek over het beeld, maar maak geen oordeel over de maker.
          - Laat feedback achterwege als je niet gelooft dat je iets kan bijbrengen.
          - Tracht niet gemeende schouderklopjes te vermijden. Daar leert niemand van.
          - Heb respect voor eenieders opvattingen en smaken. Als iedereen hetzelfde zou fotograferen zou het ook niet goed meer zijn.
          - Spreek in eigen naam: ik vind dat het beter had geweest moest ... ipv ge maakt de fout van...
          - Allerbelangrijkste...als je boos bent, schrijf dan niets en wacht tot de dag nadien.

          Enfin, ik wil niemand de les spellen, en ik moet zeggen dat ikzelf tegen al deze regels al gezondigd heb...laten we maar zeggen dat ik het goed vond voor mezelf om er nog eens even bij stil te staan.
          groeten

          http://www.jos-echelpoels.smugmug.com

          Comment


          • #6
            Jos,

            Uw posting bevat wijze woorden, vooral dat stukje over "boos zijn en niets schrijven", maar wachten, heeft me al enkele keren een aanvaring doen voorkomen IRL .

            --
            Met vriendelijke groeten,
            Sven De Troch
            sven@nt-admin.com
            --
            Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

            Comment

            Working...
            X