Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Douane kosten bij E-bay aankoop?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Douane kosten bij E-bay aankoop?

    Waarschijnlijk een beetje een premature vraag: Hoe zit het met douane of andere importkosten indien men een lens op E-bay koopt die vanuit Amerika moet verzonden worden?

    En als er douanekosten zijn, hoeveel bedragen die dan?

  • #2
    Re: Douane kosten bij E-bay aankoop?

    Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
    Waarschijnlijk een beetje een premature vraag: Hoe zit het met douane of andere importkosten indien men een lens op E-bay koopt die vanuit Amerika moet verzonden worden?

    En als er douanekosten zijn, hoeveel bedragen die dan?
    is het 2hands ?
    laat door de verkoper op de groene klever noteren '' second hand "" bv 15dollar..

    nieuwe spullen zijn de amerikanen niet zo fier om een lagere prijs er op te zetten
    btw 21%
    importtaks 6%
    + kosten verwerking ???

    Comment


    • #3
      Re: Douane kosten bij E-bay aankoop?

      Je hebt zowiezo al 21% BTW + invoertaks Ik heb rond de 30 % betaald aan FedEX

      Comment


      • #4
        Re: Douane kosten bij E-bay aankoop?

        Laat er Gift op zetten. En laat de factuur apart verstuurd worden. op cadeau's moet je geen taksen betalen

        Anders is het jazzaddict zijn berekening .

        Comment


        • #5
          Re: Douane kosten bij E-bay aankoop?

          Oorspronkelijk geplaatst door Xius Bekijk bericht
          Laat er Gift op zetten. En laat de factuur apart verstuurd worden. op cadeau's moet je geen taksen betalen

          Anders is het jazzaddict zijn berekening .
          Ben er niet zo zeker van...heb nl onlangs een echt cadeau ontvangen uit de usa. Stond erop en de waarde erbij van € 30. Komt het hier aan moet ik 9.90 douanekosten betalen?!?

          Comment


          • #6
            Re: Douane kosten bij E-bay aankoop?

            Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
            is het 2hands ?
            laat door de verkoper op de groene klever noteren '' second hand "" bv 15dollar..

            nieuwe spullen zijn de amerikanen niet zo fier om een lagere prijs er op te zetten
            btw 21%
            importtaks 6%
            + kosten verwerking ???
            Het is tweedehands. Maar waarschijnlijk zal het weer wel niks worden. Zoveel geluk heb ik meestal niet op E-bay.

            Wat bedoel je met "kosten verwerking"?

            Oorspronkelijk geplaatst door Aned Bekijk bericht
            Ben er niet zo zeker van...heb nl onlangs een echt cadeau ontvangen uit de usa. Stond erop en de waarde erbij van € 30. Komt het hier aan moet ik 9.90 douanekosten betalen?!?
            Zou het kunnen dat die 9,90 Euro vaste kosten zijn? Zoniet dan ga ik snel mijn bod terug intrekken denk ik .

            Comment


            • #7
              Re: Douane kosten bij E-bay aankoop?

              Het antwoord van Fabbe is correct (althans wat lenzen betreft, want voor verschillende produkten gelden verschillende tarieven: lenzen is dus 6%).

              En van "gift" trekt men zich geen moer aan.
              Bij de douane weet men ook al lang dat de Sint in Hong Kong woont (of China, Australië, Japan, US, Canada en dergelijk meer) en dat die op al zijn pakjes "gift" zet op vraag van de klant .

              Eventuele extra kost bovenop btw en importheffing is een paar euro voor de administratieve afhandeling door de pakjesdienst. Hangt dus af van welke koerier- of postdienst gebruikt wordt.
              Last edited by K-2; 7 juni 2007, 13:19.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: Douane kosten bij E-bay aankoop?

                Allemaal ontzettend bedankt voor de hulp.

                Ik heb de vekoper een mailtje gestuurd met de volgende vraag:
                "Hi, Are you willing to mark the lens as a lower value for shipping so I can avoid import duty/VAT to Belgium?"

                Dit is zijn antwoord: "I can try to do your asking. But, you have to know the coverage of Express mail is $100. Therefore, To prevent wrong delivery, you have to give me the exact address, which you can receive directly the item.
                Thank you for asking."

                Een antwoord dat ik eerlijk gezegd niet goed begrijp. Maar dat dacht de verkoper misschien ook over mijn vraag

                Iemand enig idee wat de verkoper me tracht duidelijk te maken?

                Comment


                • #9
                  Re: Douane kosten bij E-bay aankoop?

                  Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
                  Allemaal ontzettend bedankt voor de hulp.

                  Ik heb de vekoper een mailtje gestuurd met de volgende vraag:
                  "Hi, Are you willing to mark the lens as a lower value for shipping so I can avoid import duty/VAT to Belgium?"

                  Dit is zijn antwoord: "I can try to do your asking. But, you have to know the coverage of Express mail is $100. Therefore, To prevent wrong delivery, you have to give me the exact address, which you can receive directly the item.
                  Thank you for asking."

                  Een antwoord dat ik eerlijk gezegd niet goed begrijp. Maar dat dacht de verkoper misschien ook over mijn vraag

                  Iemand enig idee wat de verkoper me tracht duidelijk te maken?
                  Als het 2ehands is zal er geen factuur bij zitten....je hebt gevraagd voor express delivery ..zeer snel maar ook duur... als ik iets koop uit de us 2hands vraag ik gewoon te versturen via de post en dat kost niet veel ..s wat langer onderweg .... er komt op de verpakking een groene sticker waarop de verkoper de inhoud en waarde schrijft.Hier schrijft hij op bv op USED LENS
                  25$ ...maar een canon 100-300 IS f2.8 gaan ze ook niet geloven aan die prijs als ze dat dooske opendoen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Douane kosten bij E-bay aankoop?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe Bekijk bericht
                    Als het 2ehands is zal er geen factuur bij zitten....je hebt gevraagd voor express delivery ..zeer snel maar ook duur... als ik iets koop uit de us 2hands vraag ik gewoon te versturen via de post en dat kost niet veel ..s wat langer onderweg .... er komt op de verpakking een groene sticker waarop de verkoper de inhoud en waarde schrijft.Hier schrijft hij op bv op USED LENS
                    25$ ...maar een canon 100-300 IS f2.8 gaan ze ook niet geloven aan die prijs als ze dat dooske opendoen.
                    "Je hebt gevraagd voor express delivery". Wel in feite heb ik dat helemaal niet gevraagd .
                    Ik zal hem dus nog maar een mailtje sturen met de vraag of hij het via de gewone post wil opsturen. Verzekerd? Of is dit een overbodige uitgave? En wat moet dat kosten?

                    Mijn Engels is redelijk goed maar ik begrijp toch niet wat hij juist bedoeld met "the coverage of Express mail is $100". Wil dit zeggen dat de verzending met Express mail 100 dollar kost? Op de aanbieding staat nochthans dat de verzending naar Belgie maar 60 dollar kost.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Douane kosten bij E-bay aankoop?

                      "The coverage is $100" slaat op de verzekerde waarde van je zending.
                      Laat je niks wijsmaken, de douane is niet van gisteren. Zeker sinds het onstaan van Ebay. Je kan geluk hebben maar meer dan waarschijnlijk zal je btw en import moeten betalen over een hogere waarde dan aangegeven.
                      Ik zou het niet doen en in de Eurozone shoppen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Douane kosten bij E-bay aankoop?

                        Hi,

                        Ik krijg zo vaak dingen van ebay, en afhankelijk hoe het bezorgd wordt (gewone post of courier) betaal ik tussen 0 en 10 euro.

                        Vele leveranciers willen trouwens geen lager bedrag aangeven.

                        DPaul
                        DPaul - A.FIAP
                        D810, nikkors and other stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: Douane kosten bij E-bay aankoop?

                          Met 'n beetje geluk heb je totaal niks te betalen. Iets minder geluk, zoals ik, moet je €10 betalen aan De Post wegens "aanbiedingskosten douane" zelfs al moet je niets betalen aan de douane. Heb je helemaal geen geluk, ook zoals ik, dan mag je alles betalen: De Post + douane.
                          Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                          MySite - All your base are belong to us - What you say

                          Comment


                          • #14
                            Re: Douane kosten bij E-bay aankoop?

                            Vorig jaar met UPS een lens uit Canada laten opsturen.

                            Ik had 89 euro betaald aan de verkoper, inclusief verzendingskost.

                            Staat die man van UPS aan m'n deur en vraagt die gezellig 42 euro gepast (wou zelfs niet teruggeven op 50!), zonder dat ik daar iets op voorhand van wist, proper...


                            blijkbaar was het 21% BTW + import tax + nog eens 14 euro voor UPS, bovenop de verzendingkost!

                            met andere woorden bijna de helft meer betaald...

                            sindsdien hou ik m'n aankopen binnen de EU, behalve als het om kleine dingetjes onder de 10$ gaat.
                            ~TDN
                            fotoblog: www.tdn9.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Douane kosten bij E-bay aankoop?

                              Oorspronkelijk geplaatst door leonbidon Bekijk bericht
                              Allemaal ontzettend bedankt voor de hulp.

                              Ik heb de vekoper een mailtje gestuurd met de volgende vraag:
                              "Hi, Are you willing to mark the lens as a lower value for shipping so I can avoid import duty/VAT to Belgium?"
                              Openlijk solliciteren naar een manier om belastingen te ontduiken, terwijl je heel goed identificeerbaar bent. Jij moet wel een groot vertrouwen hebben in het onderbemand zijn van de douane.

                              Comment

                              Working...
                              X