Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera's op concerten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera's op concerten

    Ik dacht het meestal verboden is om te fotograferen op concerten. Hoe doen jullie dat? Camera binnensmokkelen? Of hebben jullie allemaal een perskaart?
    Alpha male no more.
    Canon 650D en 1100D met 18-200 mm zoom, 100 mm macro, 10-22 groothoek.
    FB: Joska Joska.

  • #2
    Re: camera's op concerten

    Ik denk dat je wat geluk moet hebben.

    Verleden jaar concert van Santana(sportpaleis) bijgewoond, uitgebreide controle bij binnengaan, ( had alleen maar Canon powershot A610) bij, mocht dan toch door

    Bij aanvang concert (eerste 1/2 u en zonder flash) al direct zever met een steward , en dat terwijl overal naar hartelust geflasht werd
    "fotograferen met lens is verboden meneer" tja , moest het zonder lens gaan zo veel makkelijker zijn

    Dan maar even braaf geweest en later gewoon voortgedaan
    Maar met een D200 + 70 > 200 - 2.8 kan je 't wel schudden denk ik
    Ik bezit natuurlijk géén perskaart.
    Was dit nu wegens ( Amerikaanse ster) of commercieel géén idee
    Maar als gewone fan mag je alleen maar foto's kopen....
    Staat trouwens duidelijk op de toegangskaart ( geen opname, video of fotoapp.)

    Greetz
    Leo

    Comment


    • #3
      Re: camera's op concerten

      Via iemand die je kent toegang vragen in het sportpaleis. Dan kan je via de vip entrance binnen. En loop je gewoon overal waar je wil. bij wijze van spreken.

      Comment


      • #4
        Re: camera's op concerten

        Het blijft denk ik altijd lastig als je niet door een opdrachtgever wordt gestuurd. En soms wordt er inderdaad overdreven moeilijk gedaan door de organisaties. Ach zo zit dat wereldje in elkaar. In discussie gaan met crew werkt meestal ook niet...die krijgen er een kick van als ze mensen mogen zeggen dat ze vanalles niet mogen en gaan op die manier het baasje en de held uithangen.

        Er zijn natuurlijk genoeg redenen te bedenken om het fotograferen tijdens concerten tegen te gaan. Het flitsende fotopubliek is mateloos irritant, ook voor bijvoorbeeld tv-registraties. Maar sowieso onderscheidt dat naar mijn mening de snapshotters van de serieuze fotografen. Je moet niet flitsen als je concertfoto's wilt maken want je haalt de hele sfeer weg

        Maargoed...lief vragen scheelt wel. Alleen vaak, uitzonderingen buiten beschouwing gelaten, wil de crew die eromheen hangt niet eens met je in discussie. Willen lekker het baasje uithangen...achja beschouw ze dan maar als onprofessioneel.
        Marcel Otterspeer, student fotografie, <website>
        Canon EOS 1D Mark III EOS 30VQD+grip Speedlite580EX Speedlite420EX EF17-40L EF 24-105L IS USM EF100-400L IS USM EF28-135 IS USM EF50 f1.4

        Comment


        • #5
          Re: camera's op concerten

          Eventjes verplaatst van Camera's naar Algemeen omdat het hier beter op zijn plaatst staat
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment

          Working...
          X