Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

    Wie mij al een beetje kent (als ook mijn misbaksels van foto's) weet dat ik de 400D heb, en weet ook dat ik loop te klooien met lensen die niet scherp stellen, foto niet goed,eeuwig en altijd bewegings onscherpte, niet scherp waar die scherp moet zijn, noem maar op. Dank zij dit forum( THX aan allen die mijn oeverloos gezeur aan horen) weet ik nu dat het niet aan de lens ligt maar aan de camera (camera is in december 2006 aangekocht) Van de fotoboer kreeg ik de leenlens van tokina, macrolens. Dus ik hup de tuin en wat denk je? WEER NIKS SCHERP !!!!! Vandaag naar fotoboer terug gegaan en alles gezegd, en ik was om te ploffen!!! Nu moet mijn toestel naar canon ( zul je altijd zien net voor de vakantie) en een nieuw exemplaar hoef ik niet te verwachten want volgens garantie bla, bla, mag de 400D, 3......(3!!!!) keer weg voor reparatie voor dat ze canon kunnen vragen voor een nieuw toestel, wist niet wat ik hoorde.....tranen stonden nader dan het lachen, pomp je daar bijna een paar duizend eurie in( in cam en accessoires) en heb ik nog niks. Daar zit ik dan geen camera en een hele hoop elende en gif..... Morgen gaat mijn camera weg terug naar canon, en god weet wanneer die terug komt.....mss hem es vragen

    Wie heeft er ook zo'n problemen met de 400d, en hoe is dat opgelost?
    Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

  • #2
    Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

    Daz balen, zeker voor de vakantie. Hopelijk krijg je hem snel terug.

    Grtz
    F.

    Comment


    • #3
      Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

      Wens je sterkte toe. Heb hetzelfde meegemaakt.
      Mijn 400D is al 3 maand binnen voor reparaties. Nu voor de derde keer.
      Volgende maand ga ik ook op vakantie, maar hoop er al niet meer op dat ik mijn toestel ga terughebben.
      Ik hoop voor jou dat je diezelfde weg niet opgaat en dat hij snel terug is en gemaakt!!

      Groetjes,
      Katrien
      Canon Eos 400D 17-85mm

      Comment


      • #4
        Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

        3!!!!!! maanden? en de derde keer?

        dan mag je zoals mijn foto boer zegt toch wel een nieuw toestel eisen. want dit mag niet. Heb je wel een vervangend toestel gekregen? En waarom is die van jou weg dan?


        In ieder geval bedankt voor de troosende woorden....
        Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

        Comment


        • #5
          Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

          Je kan misschien uitkijken naar een goedkoop tweedehands toestel als back-up (300d, 350d ?). Dan moet je tenminste niet tot je vakantie in spanning afwachten of je iets zal kunnen meenemen.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

            De 400D heeft minstens een probleem van constante onderbelichting (typisch 0,5 tot 0,67 EV) Forums wereldwijd staan bol van de klachten van ontevreden gebruikers ! Sommige Canon repair centers weten schijnbaar hoe het probleem te verhelpen andere weten van toeten noch blazen ..
            Ogenschijnlijk zijn er ganse series 400D's die een "verkeerde"? focus unit of fresnel lens hebben .. van het scherpstellingsprobleem heb ik nog niet gehoord maar klachten zijn er dagelijks meer en meer zo schijnt het wel ..
            Op dpreview wordt er sterk gesuggereerd dat Canon japan nu op de hoogte zou zijn van het probleem en dat ze een werelwijde memo voorbereiden voor hun hersteldiensten .. misschien eerst zien en dan geloven ?
            Iemand heeft mij gemaild over het onderbelichtingsprobleem en hij heeft de camera ingestuurd voor nazicht en calibratie .. na 2 weken kreeg hij ze onveranderd terug (alleen zat ze onder een wit poeder ???)
            Misschien kan iemand dit hier bevestigen .. Is Etbass Nederland de officiele reparateur voor Belgie en Nederland ?
            Op dit ogenblik weet ik ook niet op welek voet te dansen omdat ik mijn onderbelichtingsprobleem opgelost wil zien maar als de firma niet weet in welke richting ze moet zoeken is het insturen waarschijnlijk een maat voor niets !!

            Comment


            • #7
              Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

              Volgens de fotoboer....(arme man hij ziet mij weer komen)
              heeft mijn camera een backfocus probleem, althans dat denkt hij.
              Dat onder belichten klopt ook wel, dat heb ik al meteen gezegd.
              Morgen gaat de camera terug enzullen we zien wanneer en hoe hij terug komt....Loop momenteel VET te baale.



              daaaaag artis!!!!!
              Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

              Comment


              • #8
                Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                Ik heb mijn 400D nu bijna een maand. Mijn eerste had na 1 week een dode pixel op het LCD-scherm. Ik heb hem kunnen omruilen bij Konijnenberg. Momenteel heb ik geen problemen; de camera doet wat hij moet doen en verbaast mij bijna elke keer opnieuw wat een foto's er uit kunnen komen.
                Van onderbelichting heb ik eerlijk gezegd niet zoveel last. Heb idd af en toe eens een stop moeten overbelichten, maar is zeker geen probleem bij mij!
                Ook met de scherpte is alles zeer ok! Ik heb dan ook direct deftige lenzen aangeschaft (zie handtekening).
                Ik wens jullie allen veel sterkte toe!
                Canon Eos 80D / Canon EF-S 10-22 / Canon EF-S 17-55 f2.8 IS / Canon EF 50 f1.4 / Canon EF 70-300 IS / Lowepro Nova 5 AW / Lowepro Slingshot 3 AW
                http://www.orlik.be

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                  misschien moeten we een huilforum starten voor alle problemen met de canon hahaha.
                  Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door knofje3116 Bekijk bericht
                    misschien moeten we een huilforum starten voor alle problemen met de canon hahaha.
                    NEEN ! .. We moeten, als gebruikers, Canon onder de kont schoppen dat ze oplossingen bieden aan hun kopers die oplossingen zijn en op korte termijn ! Verdorie het gaat toch niet op dat een heel aantal 400D (en waarschijnlijk ook 30D?) gebruikers minstens 1000 euro ophoesten voor een camera die in veel gevallen enkel te gebruiken is via alchemie ? en dat hun support er rondjes rond draait zonder te weten waar te beginnen ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                      ja !!!!!!!!!!!!! wanneer gaan we?
                      lijkt me wel leuk zo, levert een blauwe kont op! zeker weten.
                      Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                        een foutje kan altijd he, dus hier ook eens goede kommentaar voor de 400D.Mijn 400D doet het perfect, ik ben er zeer tevreden over, gelukkig want ik ben overgestapt van nikkon
                        mvg
                        Canon EOS 400D -Grip - Sigma 10-20mm, Canon 70-200mm L F4 IS, Sigma 150mm f2.8 1:1 Macro, Tamron 18-250mm, kenko 1.4x DG, Tokina 80-400mm, speedlight 430EX

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                          Verplaatst naar geschikter forum . . .
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                            akkoord, het zou echt niet mogen, maar zou dit niet het resultaat zijn van dit ongelooflijke consumertoestel, specificaties moeten steeds beter, zou spectaculair mogelijk, dit moet toch ten koste van iets zijn...

                            over een 30d, waar de specificaties tov 20d niet zo fel waren, hoor ik minder klachten...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 400d Terug Naar Canon !!!!!!!

                              Als ik dergelijke dingen lees zakt de 400D nog verder weg op m'n lijstje... Ze hadden me in een winkel al verteld dat de service van Canon niets meer is, dit is toch wel het bewijs, niet?

                              Hopelijk heb je snel je toestel terug en zijn alle problemen van de baan!
                              Nikon D80

                              Comment

                              Working...
                              X