Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon ixus V3 of s400 ???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon ixus V3 of s400 ???

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een klein digitaal fototoestel (zakformaat), waarschijnlijk een canon ixus, maar ik twijfel nog tussen de V3 en de s400 (die volgende maand uitkomt). De 400 heeft meer megapixels en meer optische zoom t.o.v. de V3, maar kan geen filmkes meer opnemen in 640*480 video mode. Maar gebruik je die functie wel? Kan iemand mij een voorbeeld geven van een filmpke in 640*480 en 320*240 om het verschil te zien? Is een V3 niet voldoende voor niet-professioneel gebruik?

    merci,
    Kevin

  • #2
    dat filmen gebruik ik nooit, kheb een ixus v², de "kwaliteit" is ook nie echt het van het om maar te zwijgen van goed...
    niemand gebruikt dat veel denk ik.
    http://users.pandora.be/ziod
    DigiCam Shopping help...

    Comment


    • #3
      Hallo,

      Ik heb een IXUS 330, en gebruik het filmen zelden maar. Het is een leuke optie, maar veel moet je er niet van verwachten....

      KOEN
      www.pbase.com/koendehouwer
      www.pbase.com/tignes

      Comment


      • #4
        Die filmpjes die je ermee kan maken zijn van zo'n slechte kwaliteit dat je het 1 keertje gebruikt om uit te proberen en daarna nooit meer. Met mijn G3 heb ik het zelfs nog niet uitgeprobeerd, ik heb het toestel gekocht om te fotograferen niet om te filmen. Niet veel belang aan die video-functie hechten dus!

        :: http://www.dpix.be ::

        Comment


        • #5
          Inderdaad! Trouwens, als je dan toch zo graag een 4 MP toestel wil dat compact is en robuust, neem dan even de aankoop van een canon s45 in overweging, momenteel op het net goedkoper dan een ixus 400 (én meer manuele instellingen mogelijk)!
          Canon 10D - Toshiba 1G Xtraspeed - wat L-servies

          Comment


          • #6
            Ik ga absoluut voor de ixus 400: de 2x zoom van de V³ is te weinig nr mijn zin en extra megapixel is altijd leuk meegenomen. Als je graag filmpjes wil maken koop je best een videocamera!

            De nieuwe ixus ligt trouwens al een week in de winkels.

            Comment


            • #7
              Ik heb een V3 en ik moet zeggen dat ik het filmen toch wel meer gebruik dan ik eerst had gedacht...
              Het is echt een leuke extra, en het geluid is zelfs vrij goed!
              In 640*480 ( zelfs op fullscreen op een 19") is de kwaliteit soms zelfs beter dan die van filmpjes van een vriend van mij met een digitale filmcamera! (Ik heb het hier wel over buiten filmen, binnen heeft hij erg veel licht nodig)
              Wat betreft die zoom.. 2x is idd wel het minimum, 3x zou leuker zijn..
              Achja ik heb m'n V3 nog maar een paar weken, mijn volgende zal wel een Ixus 500 met 4x zoom ofzo zijn zeker?

              Comment


              • #8
                mijn fuji s602z heeft een zeer goede video-functie moest dat zijn wat je echt interesseert, hoewel je als je serieus ermee wil bezig zijn, je beter voor een videocam gaat.

                specs: 640x480px, 30 fps, onbeperkte duur (zolang de geheugenkaart strekt, in geval van 1GB microdrive: 15 minuten totale filmtijd)
                ToM.___ //Fuji s602.
                www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                It goes to 11 you know? 1 louder.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by dinge
                  Ik heb een V3 en ik moet zeggen dat ik het filmen toch wel meer gebruik dan ik eerst had gedacht...
                  Het is echt een leuke extra, en het geluid is zelfs vrij goed!
                  In 640*480 ( zelfs op fullscreen op een 19") is de kwaliteit soms zelfs beter dan die van filmpjes van een vriend van mij met een digitale filmcamera! (Ik heb het hier wel over buiten filmen, binnen heeft hij erg veel licht nodig)
                  Wat betreft die zoom.. 2x is idd wel het minimum, 3x zou leuker zijn..
                  Achja ik heb m'n V3 nog maar een paar weken, mijn volgende zal wel een Ixus 500 met 4x zoom ofzo zijn zeker?

                  Comment


                  • #10
                    ben ook een V3 gebruiker en zoals hier boven al gezegd: een fototoestel dient om foto's te trekken.

                    Als ik moest kiezen tussen filmpjes en meer zoom; dan kies ik voor de zoom.
                    http://www.lionsliedekerke.be
                    http://www.pixum.nl/members/quadrifoglio

                    Comment

                    Working...
                    X