Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto instellen als wallpaper

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto instellen als wallpaper

    Ik heb volgend probleempje. Regelmatig wil ik één van mijn gemaakte foto's instellen als wallpaper op mijn pc, maar ik heb telkens het gevoel dat mijn foto wat "uitgerokken" wordt.

    Wanneer ik foto's bekijk in een powerpoint voorstelling heb ik telkens boven en onder nog een deeltje zwart. Bij het instellen als wallpaper wordt de afbeelding gespreidt over het ganse scherm, waardoor de verhouding breedte/hoogte niet meer origineel is.

    Weet iemand wat ik kan doen om dit op te lossen?

    Thx!
    Nikon reflex + heel wat (jammer genoeg veel te weinig gebruikt) Nikon glas + flitsken en statiefken

  • #2
    Re: Foto instellen als wallpaper

    Hi

    Als je je foto insteld moet ergens een keuze staan waat je kan kiezen voor Gecentreerd, spreiden of naast elkaar: hier kies je voor gecentreerd
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

    Comment


    • #3
      Re: Foto instellen als wallpaper

      Dat kan zeker kloppen SeaEagle. Dit komt doordat de verhouding van de foto niet overeenkomt met die van je desktop. Dus je zal je foto wat moeten croppen om te laten passen.

      Wat je best kan doen:
      1. even resolutie van je desktop checken (in Eigenschappen van beeldscherm, tabblad "Instellingen")
      2. Dan kan je best je foto resizen (meestal verkleinen dus) zodat je foto aan 1 zijde even groot is als je desktop, en aan de andere zijde groter. Concreet: als je foto bv 3008 op 2000 pixels is, en je desktop bv 1280 op 1024: dan maak je je foto 1540 op 1024 pixels.
      3. Vervolgens nog wat van de breedte afcroppen zodat je proper een even grote foto hebt als je desktop...

      Dit is dus de uitgebreide manier Het zijn wel een paar stappen die je moet ondernemen, maar dat is de beste manier om het mooi te laten uitkomen...
      [FONT="Tahoma"]www.carlopeeters.be

      Comment


      • #4
        Re: Foto instellen als wallpaper

        Aanvullend bij de uitleg van cee37 :

        een beeldscherm heeft een verhouding van 1.25 (1280/1024 of 5/4)
        een foto heeft een verhouding 1.33333 (1600/1200 of 4/3)
        of een verhouding 1.5 (1800/1200 of 3/2)

        Bijgevolg dien je voor het beste resultaat je foto te croppen (of aan te vullen met bvb zwarte banden) zodat hij minstens dezelfde verhouding heeft als je beeldscherm.
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

        Comment


        • #5
          Re: Foto instellen als wallpaper

          Topic verplaatst naar een meer passend forumonderdeel (Fotobewerking - Algemeen).
          Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
          --------

          Comment

          Working...
          X