Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto's te koop aanbieden via oypo.be

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto's te koop aanbieden via oypo.be

    Ik zal toevallig een website, www.oypo.be. blijkbaar is het mogelijk om via die site uw foto's te verkopen als afdrukken en downloads. De site zou alles regelen zodat je je van niets meer moet aantrekken.

    Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
    Niet dat ik nu geld wil verdienen, maar ik wou gewoon eens weten hoe het er aan toe gaat en of het de moeite is. Wie weet komt het ooit van pas.

  • #2
    Re: foto's te koop aanbieden via oypo.be

    Oorspronkelijk geplaatst door littlewan Bekijk bericht
    Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
    Niet dat ik nu geld wil verdienen, maar ik wou gewoon eens weten hoe het er aan toe gaat en of het de moeite is. Wie weet komt het ooit van pas.
    Oypo.be is hetzelfde ding als oypo.nl, en daar heb ik idd ervaring mee. Het systeem werkt goed en ze zijn prompt met uitbetalen. Foto's worden agedrukt via profoto.net en dat staat weer garant voor een goede kwaliteit.

    Comment


    • #3
      Re: foto's te koop aanbieden via oypo.be

      Ik ben het momenteel aan het uitproberen. Ik heb er een reeks van een feest opgezet. Ik vind dat het wel nogal duur uitvalt. Ik denk dat er al 2x btw bij komt + nog eens 20% voor oypo + je eigen verdiensten, en dan zit je nog aan een relatief hoge afdrukprijs.

      Comment


      • #4
        Re: foto's te koop aanbieden via oypo.be

        Oorspronkelijk geplaatst door littlewan Bekijk bericht
        Ik ben het momenteel aan het uitproberen. Ik heb er een reeks van een feest opgezet. Ik vind dat het wel nogal duur uitvalt. Ik denk dat er al 2x btw bij komt + nog eens 20% voor oypo + je eigen verdiensten, en dan zit je nog aan een relatief hoge afdrukprijs.
        2 x BTW? Dat zie je denk ik verkeerd. Oypo draagt al BTW voor je af, dat hoeft je zelf niet meer te doen. De afdrukken zijn er idd niet goedkoop, maar daarvoor nemen ze dan ook het hele verkoop proces voor je uit handen.

        Comment


        • #5
          Re: foto's te koop aanbieden via oypo.be

          I've set up an account there, all very simple, straight forward and seems a good service to me.

          Comment


          • #6
            Re: foto's te koop aanbieden via oypo.be

            Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
            2 x BTW? Dat zie je denk ik verkeerd. Oypo draagt al BTW voor je af, dat hoeft je zelf niet meer te doen. De afdrukken zijn er idd niet goedkoop, maar daarvoor nemen ze dan ook het hele verkoop proces voor je uit handen.
            Je betaald eens BTW bij Oypo, maar Oypo betaald ook nog eens BTW bij profotonet. profotonet is ook niet de goedkoopste en zo komt de prijs wel relatief hoog te liggen. Mij houdt het in ieder geval niet tegen. Ik ga het eens proberen en na de examens in mijn site proberen te integreren.

            Comment


            • #7
              Re: foto's te koop aanbieden via oypo.be

              maar de kans dat een foto van jou gekocht wordt lijkt me wel klein....

              Comment


              • #8
                Re: foto's te koop aanbieden via oypo.be

                Oorspronkelijk geplaatst door Tin Cup Bekijk bericht
                maar de kans dat een foto van jou gekocht wordt lijkt me wel klein....
                en waaruit besluit jij dat er geen publiek is voor mijn foto's?

                Dit zat ook niet in mijn vraag hoor. Het voordeel is dat alle rompslomp die er bij komt kijken tot een minimum gereduceerd wordt.

                Comment


                • #9
                  Re: foto's te koop aanbieden via oypo.be

                  sorry, ik heb me verkeerd uitgedrukt...

                  die jou sloeg niet op jou persoonlijk, maar eerder in het algemee

                  ik herformuleer;

                  de kans dat daar een foto van een aanbieder wordt gekocht, lijkt me klein


                  mijn excuses :-)

                  Comment


                  • #10
                    Re: foto's te koop aanbieden via oypo.be

                    Ik denk ook niet dat je deze site moet beschouwen als een stock-photography verkoop.

                    Ik denk dan eerder aan bvb. huwelijksfotografie waarbij je op gemakkelijke wijze de familieleden en vrienden de mogelijkheid biedt zelf bepaalde shots te laten afdrukken zonder dat de fotograaf zich daarmee bezig moet houden.

                    Dave
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #11
                      Re: foto's te koop aanbieden via oypo.be

                      Er staat een intressant regeltje bij.Op het eind v/h jaar ontvangt U een uitreksel voor de........ " BELASTINGEN "
                      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: foto's te koop aanbieden via oypo.be

                        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                        Ik denk ook niet dat je deze site moet beschouwen als een stock-photography verkoop.

                        Ik denk dan eerder aan bvb. huwelijksfotografie waarbij je op gemakkelijke wijze de familieleden en vrienden de mogelijkheid biedt zelf bepaalde shots te laten afdrukken zonder dat de fotograaf zich daarmee bezig moet houden.

                        Dave

                        Bingo.

                        Event photographers paradise. just post and let the clients buy.

                        photobox pro offers similar, they take 10% there rather than 20%
                        I chose oypo because people could be put-off by ordering from an "overseas" company.
                        oypo is cleaner and easier to use too.

                        Comment


                        • #13
                          Re: foto's te koop aanbieden via oypo.be

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tin Cup Bekijk bericht
                          de kans dat daar een foto van een aanbieder wordt gekocht, lijkt me klein
                          Dat is een kwestie van marketing en de vraag waarvoor je oypo wilt gebruiken. Het concept is geen stock, maar evenementen. En ik kan je uit ervaring vertellen dat het daarvoor zeer geschikt is.

                          Ik fotografeer veel evenementen, in principe voor een lokaal krantje. Denk daarbij aan een kerstmarkt, de carnavalsoptocht, de onthulling van een kunstwerk dat omlijst wordt door het optreden van een of ander dansgroepje, een sporttoernooi, dat soort dingen.

                          De fotos die niet geplaatst worden komen allemaal op oypo terecht. Tijdens het evenement wordt ik zeer regelmatig gevraagd naar waar nabestellingen gedaan kunnen worden en zo'n 50% van die aanvragen resulteert ook daadwerkelijk in aankoop. Per evenement is de omzet ongeveer twee tientjes. Rijk zal ik er niet van worden, maar de rompslomp rond de verkoop als ik dat zelf zou willen doen is mij geen €20 per weekend waard.
                          Last edited by Joost; 4 juni 2007, 06:54.

                          Comment


                          • #14
                            Re: foto's te koop aanbieden via oypo.be

                            Oorspronkelijk geplaatst door littlewan Bekijk bericht
                            Je betaald eens BTW bij Oypo, maar Oypo betaald ook nog eens BTW bij profotonet.
                            Volgens mij niet. Als ik naar het staatje kijk van een enkel evenement zie ik bijvoorbeeld staan:

                            Dus, de verkoopprijs was €2. Daar ging eenmaal BTW af, daarna de kostprijs en dan houdt je €1,18 over, waarvan 20% naar Oypo gaat. Totaalopbrengst van deze foto is dan nog €0,95. Anyway, de BTW gaat over de totale omzet, inclusief de kosten van de afdruk. Ze zouden dan de bij profotonet betaalde BTW weer terug mogen vorderen van de belastingdienst. Hoe ze dat ook doen, er staat in het overzicht "kostprijs excl. BTW".

                            Overigens betaalt de koper van de foto nog eens €2,50 extra aan S&H...

                            Comment


                            • #15
                              Re: foto's te koop aanbieden via oypo.be

                              als ik hier kijk:
                              Profotonet levert de hoogste kwaliteit fotoafdrukken, fotoalbums en wanddecoratie voor de fotograaf die het beste wilt voor zijn foto's.


                              vind ik 0,32 euro inclusief BTW, voor een 10x15 afdruk.

                              De minimumprijs bij Oypo is 0,37 euro, dat is die 0,32 + 19%BTW voor Oypo. Wanneer je de minimumprijs neemt, verdiend Oypo er niets aan ( 20% van 0 = 0). Wat je er zelf dan meer voor vraagd wordt verdeeld onder jouw en oypo met een verhouding 1/5de.

                              Comment

                              Working...
                              X