Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telescopen

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telescopen

    Hallo,
    Ik weet niet of dit het juiste forum is maar zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met telescopen ? Mijn 8-jarige zoon is, sinds hij op school iets over de sterren geleerd heeft, helemaal weg van ons sterrenstelsel . Daarom zou ik hem graag bij de eerst volgnede grote gebeurtenis er eentje kado willen doen.
    Ik had graag geweten naar welke specifieke zaken je moet kijken bij een aankoop.
    Bedankt bij voorbaat voor de antwoorden.
    Karl

  • #2
    Kijk eens naar http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=11815&SearchTerms=telescoop
    Die ziet er alleszins degelijk uit voor zijn prijs. 'k Weet wel niet of ie reeds verkocht is. Groetjes.
    Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

    Comment


    • #3
      KC

      Ik weet niet van waar je bent maar als je in de buurt van een volkssterrenwacht, zoals bv Hove, woont ga daar dan eens langs met je zoon en ga eens praten met de mensen daar, het zal je miskopen besparen en misschien houd je zoon er een levenslange fascinatie voor onze omgeving aan over.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        www.grootven.be

        het is te zien wat ge juist wilt doen... zijn planeten meer een must dan bijvoorbeeld sterren en nevels, dan kies je beter voor een telescoop, ben je meer in nevels of sterren, dan kies je beter voor een echte spiegelscoop (ge weet wel, zo een buis waarvan het objectief op de zijkant zit)... is stukken korter dan een telescoop maar breder (voor de lichtopbrengst).

        succes en het is inderdaad een schoone bezigheid...

        Comment


        • #5

          Hou er ook rekening mee dat je zo'n telescoop niet kan gebruiken voor "aardse" observaties. Dus vogeltjes of buurvrouwen... je ziet ze allemaal op hun kop.
          Of toch tenminste bij de Newton-telescopen (die buizen met achteraan een spiegel).

          Groeten,
          Tom

          Comment

          Working...
          X