Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 17-85 vs. 24-105 en foto-stitching tools

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 17-85 vs. 24-105 en foto-stitching tools

    Hallo allen,

    gelieve voor te antwoorden 'gebruik de zoek-functie' toch even verder te lezen, ik ken beide lenzen en zit met een meer specifiek dilemma.

    Mijn huidige lenscollectie staat onderaan dit bericht.

    Nu ga ik binnen een aantal weken een paar weken wandelen/klimmen in Oostenrijk en begin volgend jaar een paar weken rondtrekken in Chili. Ik kan/wil telkens maar één objectief meenemen.

    Tot nu toe deed ik op reis steeds beroep op de 17-85 lens, ben daar altijd tevreden over geweest. Sinds ik de 17-55 heb ben ik wat meer verwend. De 17-55 neem ik evenwel liever niet mee vanwege het kleinere bereik.

    Ik kan via een kennis evenwel aan een 24-105 geraken aan een zeer redelijke prijs. Hij probeert me warm te maken om deze lens te nemen en dan -op momenten waar de 24 niet wijd genoeg is-, verschillende foto's naast elkaar te nemen en die met een of ander 'stitch'-programma samen te voegen. Zo zou ik dan het verschil tussen de 17 en de 24 kunnen compenseren, en globaal gezien betere foto's hebben omdat ik met de superieure 24-105 kan werken.

    Nu moet ik zeggen dat ik dat idee niet ongenegen ben, maar ik ben nog niet echt bezig geweest met de stitching-tools. Ik heb de trial-versie van PTGUI gedownload en moet zeggen dat dat na wat probeerselen toch zeer degelijke resultaten oplevert.

    Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Wat raden jullie aan: de 17-85 meenemen omdat deze wijder is, of toch de 24-105 en dan voor het wijdere werk beroep doen op een stitching tool? En is dit PTGUI een degelijke tool (wegens interessant qua prijs)?

    Alvast bedankt voor feedback.
    Last edited by Jokkos; 30 mei 2007, 14:13.

  • #2
    Re: Canon 17-85 vs. 24-105 en foto-stitching tools

    nou, ik zou toch de 17-85 meepakken
    als je gaat wandelen en klimmen (meestal in vol daglicht) zal je toch altijd je diafragma wat kunnen dichtknijpen en zal de 17-85 zeker heel goede resultaten opleveren ivm de 24-105

    ik zie in jou geval niet echt de meerwaarde van een 24-105, je zal er meer nadelen aan hebben dan voordelen (gewicht,grootte,geen groothoek...)
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: Canon 17-85 vs. 24-105 en foto-stitching tools

      wel dat zijn inderdaad ook mijn bedenkingen.

      Andere meningen?

      Comment

      Working...
      X