Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compact Flash ULTRA

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compact Flash ULTRA

    Hey,

    Binnenkort koop ik 2de, (infeite 3de, maar dat bijgeleverde
    van 32Mb tel ik niet mee ) compactflash cardje,
    ik heb een Powershot G3, dat Type I en II ondersteund..

    maar welk is nu juist het verschil, tussen Type I en II en die
    nieuwe "Ultra" CF cardjes?

    THanks alvast voor de hulp
    Mvg

    De Smet Lars
    Mvg,

    De Smet Lars
    http://www.queertastic.be
    Canon G3

  • #2
    Originally posted by DeSmetLars
    Hey,

    Binnenkort koop ik 2de, (infeite 3de, maar dat bijgeleverde
    van 32Mb tel ik niet mee ) compactflash cardje,
    ik heb een Powershot G3, dat Type I en II ondersteund..

    maar welk is nu juist het verschil, tussen Type I en II en die
    nieuwe "Ultra" CF cardjes?

    THanks alvast voor de hulp
    Mvg

    De Smet Lars
    Type I is 3.3 mm dik
    Type II is 5 mm dik en werdt vooral vroeger, toen chips nogniet zo klein konden worden gemaakt gebruilkt voor "proffesionele kaarten" met "veel" opslagcapaciteit, inmiddels zijn alle Compactflash kaarten type I met als uitzondering de IBM microdrive, die is 5 mm dik en is in feite een kleine harde schijf en is beschikbaar in capciteiten van 340 en 1000 MB.

    Ultra CF kaarten zijn niet nieuw, ze bestaan al een hele tijd en is gewoon een productlijn van Sandisk, de gewone CF kaarten van Sandisk zijn vrij langzaam, de Ultra kaarten zijn veel duurder en iets sneller. Als je een snelle kaart wilt ben je veel beter qaf met Ridata of Transcend, deze kaarten zijn vele malen sneller en goedkoper dan de Sandisk Ultra.
    <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

    Comment


    • #3
      In een andere topic stond:

      De Dane-Elec kaarten zijn niet geschikt voor de Canon S, EOS, G series. Gelijke problemen komen voor bij Nikon en Minolta
      Dit komt door de gebruikte Flash en controller. Canon raadt daarom het grbruik van Toshiba XtraSpeed kaarten aan. Verkrijgbaar in 32, 64, 128, 256 en 512 MB. Daarom verkopen steeds meer Action shops Toshiba kaarten. Zit ook standaard tegenwoordig bij elke Canon camera.

      Ik heb zelf de Toshiba CF kaart en die werkt goed.
      Canon 450D + EFS 18-55mm IS + EFS 55-250mm IS + 420EX + Canon G3

      Comment


      • #4
        Toch wel wat opmerkingen op wat hier reeds gepost is.

        Ik heb geen idee of de danelec kaarten voldoen aan de CF standaard maar indien ze daaraan voldoen zou er geen probleem mogen zijn.

        Het kan natuurlijk zijn dat ze geen al te goeie controllers kopen en dat deze dus niet erg compatibel zijn maar ik zou daar toch niet zomaar van uitgaan omdat 1 iemand eens een probleem heeft. Maar het kan want ik werk niet voor Dane-Elec en meer kan ik dus niet weten.

        Maar euh waarom men beweert dat Canon de toshiba kaarten aanraadt? Canon zegt zelf dat alle kaarten die voldoen aan de CF standaard compatibel zijn en dat zij enkel garanties kunnen bieden voor Canon CF kaarten omdat dit de enige is waar ze zelf van weten wat er in zit. Logisch. Maar ze raden echt niet specifiek een ander merk dan het hunne aan.

        Hun eigen kaarten kunnen goed door Toshiba gemaakt worden (die hun kaarten weer door iemand anders laat assembleren (en dat weet ik wel) maar dat zegt echt niet dat ze enkel Toshiba kaarten toelaten of iets dergelijks. Alle CF-standaard kaarten zijn goed voor in hun toestellen.

        Ook over die ridata's of transcends die zogezegd vele malen sneller zouden zijn dat moet je vooral niet geloven das marketing. Hiermee zeg ik niet dat het trage kaarten zouden zijn maar sneller zijn ze nu ook niet. De ene keer zullen ze sneller zijn de andere niet en dat hangt gewoon af van de gebruikte componenten. En deze verschillen per productiebatch dus..... Laatste test die ik gezien heb was die 30x T trager dan de 24X S. probleem is altijd 30x wat he dat zeggen ze er niet echt bij. En meestal liggen de snelheidsverschillen maar max een 10% uit elkaar dus vele malen sneller hmmm.

        Comment


        • #5
          Originally posted by slipstream
          Ook over die ridata's of transcends die zogezegd vele malen sneller zouden zijn dat moet je vooral niet geloven das marketing. Hiermee zeg ik niet dat het trage kaarten zouden zijn maar sneller zijn ze nu ook niet. De ene keer zullen ze sneller zijn de andere niet en dat hangt gewoon af van de gebruikte componenten. En deze verschillen per productiebatch dus..... Laatste test die ik gezien heb was die 30x T trager dan de 24X S. probleem is altijd 30x wat he dat zeggen ze er niet echt bij. En meestal liggen de snelheidsverschillen maar max een 10% uit elkaar dus vele malen sneller hmmm.
          Ik heb tijdje geleden op mijn D100 testen gedaan met enkele (gewone, dus niet-Ultra) Sandisk kaartjes, samen met mijn nieuwe Ridata en Transcend kaartjes.
          Het onderling verschil tussen die Ridata en Transcend was verwaarloosbaar. Het verschil tussen die Sandisks en de Ridata/Transcend daarentegen was bijna een volle 100% !!! Inderdaad, saves op het Sandisk kaartje duurden DUBBEL zolang als op de (goedkopere) Ridata en Transcend kaartjes.
          Dat zijn pure meetresultaten en heeft niets met marketing te maken. Wat wel meer met marketing dan wat anders te maken heeft, zijn die snelheidsbeschrijvingen zoals 'Ultra', '24x', etc...
          Nogmaals, mijn testen waren wel in vgl met de gewone Sandisks. Die Ultra's zullen qua snelheid rond die Ridata/Transcend liggen, denk ik (maar zijn voor zover ik weet wel merkelijk duurder).
          Wat ook klopt in je verhaal, is dat het ook wel eens kan verschillen tussen verschillende productiebatches van klaarblijkelijk hetzelfde product. Zie ook : http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007

          Henk

          Comment


          • #6
            Originally posted by henkvw
            Ik heb tijdje geleden op mijn D100 testen gedaan met enkele (gewone, dus niet-Ultra) Sandisk kaartjes, samen met mijn nieuwe Ridata en Transcend kaartjes.
            Het onderling verschil tussen die Ridata en Transcend was verwaarloosbaar. Het verschil tussen die Sandisks en de Ridata/Transcend daarentegen was bijna een volle 100% !!! Inderdaad, saves op het Sandisk kaartje duurden DUBBEL zolang als op de (goedkopere) Ridata en Transcend kaartjes.
            Dat zijn pure meetresultaten en heeft niets met marketing te maken.
            Yep Henk maar jouw testresultaten gelden alleen voor jouw situatie bij iemand anders kan dat juist het omgekeerde zijn. En laat mij raden de oudste kaart die je daar gebruikt is de Sandisk. Meestal is het hoe ouder de controller hoe trager de kaart. Maakt niet uit van welk merk het is. Om het anders te zeggen een standaard sandisk (of wat dan ook van merk) van 2003 zal sneller zijn dan een Ultra superspeed van 2001. Dat merk je ook duidelijk in die testen van rob galbraight. Zijn nieuwste kaartje zijn meestal bij de snelste. En de enigen die echt traag zijn (met dus meer dan 10% verschil) zijn de hele oude kaartjes.

            Comment

            Working...
            X