Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn Fuji S602 inruilen voor een E10????

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mijn Fuji S602 inruilen voor een E10????

    Ik kan een tweedehands E10 kopen. Ik heb nu een Fuji S602 die ik dan dus inruil. Hierdoor hoef ik weinig bij te betalen.

    Er zijn veel E10-ers op dit forum:

    MOet ik deze kans grijpen??

    Graag advies.

    Perry
    Nikon D70S - Sigma 18-200

  • #2
    Ik zou eerlijk gezegd nog eens diep nadenken hoor. Je gaat heel wat aan snelheid, zoom, enz. inboeten. Ik twijfel er zelfs aan of je kwaliteit gaat winnen. Ik zou er niet eens over nadenken.

    Groetjes...
    Canon 6D

    Comment


    • #3
      Ik denk dat je eens op een rijtje moet zetten wat je wil van je camera en waarom je naar een E10 zou gaan. En dan zien of dat genoeg is in vergelijking met wat je gaat verliezen door de overstap.

      Ik zou wel een E10 willen voor de viewfinder die een heel stuk beter is dan de 602 maar die viewfinder alleen is niet genoeg om het verlies van mogelijkheden en snelheid te compenseren ik zou het dus zeker niet doen. Maar jij kan andere wensen hebben dus moet je dat zelf bepalen.

      Comment


      • #4
        Wat ik vooral tegen vind vallen van de S602 is de viewfinder en de snelheid van scherpstellen. De viewfinder (EVF) geeft een behoorlijke vertraging van de werkelijkheid.

        Ik heb het vermoeden dat deze twee zaken bij de E10 beter zijn. Zeker de optische viewfinder zal een verbetering zijn.
        Nikon D70S - Sigma 18-200

        Comment


        • #5
          Met mijn weinige ervaring die ik tot nu toe heb kan ik het volgende zeggen :

          Voordelen E10
          - de AF snelheid is op zijn minst even kort, zo niet korter
          - de shutterlag van de E10 is nihil (eens gefocust)
          - manueel scherpstellen gaat VEEL beter
          - beter AF dan de S602 bij minder licht
          - VIEWFINDER is stukken beter
          - zeer goede lens

          Voordelen S602
          - lichter, kleiner
          - snellere 'burstmodes'
          - gebruik microdrive
          - filmpjes (als dat natuurlijk een rol speelt)
          - sneller shutterspeeds
          - nieuwere camera -> iets meer mogelijkheden
          - 6Xoptische zoom

          Ik heb de S602 gehad en was er niet zo tevreden over (goede camera hoor, maar een beetje persoonlijke smaak) en heb hem weg gedaan om terug naar Olympus over te stappen. Als ik de S602 moet vergelijken met z'n tegenhanger, de C2100UZ van Olympus, dan verkies ik de 'slechts' 2MP digicam van Olympus.
          Wat de E10 betreft, daar heb ik afgelopen zaterdag even mee gespeeld (en uiteindelijk gekocht), en ik moet eerlijk gezegd toegeven dat ik een beetje versteld stond van deze cam. Hij is snel in ALLES BEHALVE het wegschrijven. Wat de kwaliteit van de foto's betreft kan ik je nog geen uitsluitsel geven (heb hem pas vrijdag), maar de testfoto's die ik heb gezien zaterdag waren bevredigend tot goed. Het verschil in resolutie is te verwaarlozen, maar de scherpte, contrast en kleuren (of is dat hetzelfde ?) waren voor mij (persoonlijk) beter dan de resultaten die ik indertijd had van mijn S602.

          Conclusie, je moet voor jezelf uitmaken wat voor jou de betere cam is.
          Voor mij is het de E10, maar dat is voor mij .... Als je de kans hebt om met beide tegelijk te experimenteren, doe dat dan en neem dan een besluit.

          PS : je mag altijd bij mij komen vergelijken als je wil ...

          Comment


          • #6
            @Tom: mag ik brutaal zijn en vragen wat je betaald hebt voor de E10?

            @others: nog meer meningen? Graag!
            Nikon D70S - Sigma 18-200

            Comment


            • #7
              Perry,

              Heb je een mailtje gestuurd.

              Comment


              • #8
                De E10 ligt "in" de hand als een bl..e b...t

                Heerlijke handling.

                mvg,
                Z900
                Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                Comment


                • #9
                  Hier moet ik Z900 in bijspringen.
                  Dat ding ligt idd zeer goed in de hand.
                  Voelt idd hetzelfde aan als mijn oude 35mm SLR.

                  Comment

                  Working...
                  X