Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog een vraagje voor de E-10 ers

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog een vraagje voor de E-10 ers

    De E10 gebruikt zowel SM als CF. Ik weet dat het niet de snelste is, maar is er een verschil tussen de Ridata, Transend en de gewone Sandisk CF kaartjes qua snelheid te merken ?
    Normaal gezien werk ik enkel via smartmedia (in combinatie met de X-Drive), maar vroeg me enkel af of er ook bij de E10 verschillen te merken zijn.

  • #2
    Hallo Tom,

    Ik nog maar ne keer .
    In het verleden heb ik hier van verscheidene mensen gelezen dat SM iets sneller zou zijn. Nadeel aan SM is wel dat je beperkt bent in capaciteit (128Mb max denk ik)en ik vermoed dat met de komst van de XD Picture Card men de ontwikkeling van SM ( qua capaciteit) niet wezenlijk verder zal zetten.
    Wat betreft CF, er zijn 2 maatstaven van snelheid: read en write.
    Een test over snelheden van verscheidene CF kaartjes is o.a. te vinden op http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

    Ik kan niet vergelijken, maar in deze test legt Ridata een heel goede performance neer. Die Ridata CF gebruikte ik ook in mijn E10.
    Saluti,

    Pascal

    Comment


    • #3
      Morgen Pascal,

      Zoals ik je nu ondertussen een beetje ken, zal jij waarschijnlijk bij ophaling wel even een kleine 'demonstructie' kunnen geven zeker ?
      Allee, indien jij nog een Ridata bezit hee ....

      Comment


      • #4
        Hallo Tom,

        ik heb in het verleden al eens getest wat het verschil zou zijn tussen CF & Smartmedia en dit is eigenlijk te verwaarlozen.
        Zeker met de E-10 waar de beperking toch bij de camera ligt en niet bij de CF...

        Misschien wel rekening mee houden als je later overstapt naar een snellere DSLR, maar voor de E-10 zelf .... niet aan denken.

        Lees ook eens volgende topic om de CF kaartjes te herformatteren naar een sneller formaat:

        &


        Groeten,
        Nick
        Nikon D300 & een beetje glas...
        Iets kleiners als carry everywhere

        Comment

        Working...
        X