Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Degelijke lens of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Degelijke lens of niet?

    Ik ben een tijdje aan't uitkijken naar een Sigma 170-500 mm F5 - 6,3 APO ASFERISCH DG. Is dit een goeie lens voor een canon?
    Mijn vorige Sigma heb ik weggedaan omdat hij regelmatig error99 veroorzaakte. Deze is qua prijs wel interessant,
    maar als ik hem weer snel moet wegdoen omdat hij niet 100% functioneert vind ik het weggegooid geld.
    Heeft iemand ervaring met deze combinatie?

  • #2
    Re: Degelijke lens of niet?

    even kort door de bocht:
    nee da's geen goeie lens
    een bigma is sneller en scherper en duurder

    waar ga je de lens voor gebruiken ?
    Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

    Comment


    • #3
      Re: Degelijke lens of niet?

      Het zou vooral voor natuurfotografie zijn.. Vogels en zo.
      En liefst actiefoto's...

      Comment


      • #4
        Re: Degelijke lens of niet?

        zolang er acceptabel licht is, en de vogels blijven stilzitten is dit best een aardige lens.

        vanaf je vliegende vogels wil fotograferen zou ik toch iets met HSM/USM motor nemen
        het is voor een camera/lens erg moeilijk om te focussen op de vogel alstie vliegt
        Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

        Comment


        • #5
          Re: Degelijke lens of niet?

          Ik vreesde er eigenlijk al een beetje voor. Dan zal ik nog een eind moeten verder sparen.
          Bedankt voor de goeie raad.

          Comment


          • #6
            Re: Degelijke lens of niet?

            Oorspronkelijk geplaatst door ErrEs Bekijk bericht
            Ik vreesde er eigenlijk al een beetje voor. Dan zal ik nog een eind moeten verder sparen.
            Bedankt voor de goeie raad.
            beter doorsparen dan nu geld uitgeven aan iets wat niet aan je eisen voldoet.
            da's geld weggooien
            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

            Comment


            • #7
              Re: Degelijke lens of niet?

              Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
              beter doorsparen dan nu geld uitgeven aan iets wat niet aan je eisen voldoet.
              da's geld weggooien
              Zelf kan ik het niet beter zeggen.
              'k Heb zojuist ook een lens weggedaan voor en prikje....

              Had ik indertijd maar doorgespaard voor een Bigma.
              Resultaat : bijna terug van NUL te herbeginnnen..... voor de Bigma.

              Groetjes
              Skitch
              " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

              Comment


              • #8
                Re: Degelijke lens of niet?

                daar dient een forum voor he

                ik heb al een kitlens vervangen door een sigma 18-50, dan een tamron 18-200 , dan een sigma 24-70 en nu een canon L 24-70...
                daar moet ik het maar mee doen denk ik , gezien er niks beters meer is

                maar als ik het geweten had, had ik ook ineens de 24-70L gekocht (en zo minstens 500 euro bespaart aan verlies bij doorverkoop)
                @Skitch : welke heb je verkocht ?
                Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                Comment


                • #9
                  Re: Degelijke lens of niet?

                  Oorspronkelijk geplaatst door ijsje Bekijk bericht
                  ...................
                  @Skitch : welke heb je verkocht ?
                  De Sigma 135-400.
                  Een redelijk goede lens tot 300mm, van 300 tot 400mm verminderde scherpte.
                  Vanf f8 tot f11 ook nog redelijk goed tot 400mm. Maar dan krijg je beweginsonscherpte.
                  En ik had ze speciaal gekocht om boven de 300mm te geraken.

                  Groetjes
                  Skitch
                  " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Degelijke lens of niet?

                    Zelf ben ik een beginnende enthousiaste amateur

                    Ik lees hier altijd op het forum "doorsparen voor een goede lens"
                    Maar wat nu als je enthousiasme in de loop van de tijd verzwakt
                    Je doet eigenlijk niet zoveel meer met fotografie
                    Je hebt een hele dure lens, maar hij ligt meestal in de kast.
                    Dan heb ik liever een goedkopere lens in de kast liggen

                    Alhoewel, ik heb nu 6 lenzen met overlappende bereiken. Voor dat geld had ik ook 1 dure kunnen kopen
                    Ik ben op zoek naar een MB-20.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Degelijke lens of niet?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                      Zelf ben ik een beginnende enthousiaste amateur

                      Ik lees hier altijd op het forum "doorsparen voor een goede lens"
                      Maar wat nu als je enthousiasme in de loop van de tijd verzwakt
                      Je doet eigenlijk niet zoveel meer met fotografie
                      Je hebt een hele dure lens, maar hij ligt meestal in de kast.
                      Dan heb ik liever een goedkopere lens in de kast liggen

                      Alhoewel, ik heb nu 6 lenzen met overlappende bereiken. Voor dat geld had ik ook 1 dure kunnen kopen
                      dan heb je iig geen lens waar je achteraf spijt van had..
                      Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Degelijke lens of niet?

                        waarschijnlijk zal ook de interesse sneller weg zijn zonder degelijk materiaal...

                        maar er is een spreekwoord die ook zegt dat het materiaal er eigenlijk nt toe doet

                        nja ik ook aan het sparen voor een tele en ook direct een goeie (wat heb ik al spijt dat ik ook die kitlenzen erbij genomen heb) , voor mij waarschijnlijk een 300mm f4 of een 400mm 5.6 . De bigma is als je een goed exemplaar hebt zeker niet slecht maar ik zou het toch maar enkel gebruiken op de 500mm stand
                        [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                        Comment


                        • #13
                          Re: Degelijke lens of niet?

                          Zelf heb ik voor 80 euro de Nikkor 70-300 AF-G gekocht (tweedehands) Deze lens krijgt niet heel geweldige kritieken. Toch gebruik ik hem tot nog toe met tevredenheid, vaak in combinatie met statief voor landschaps en vogelfoto's. Misschien wil ik later meer, dan heb ik weer iets om naar uit te kijken
                          Ik ben op zoek naar een MB-20.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Degelijke lens of niet?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kiekvogel Bekijk bericht
                            Zelf heb ik voor 80 euro de Nikkor 70-300 AF-G gekocht (tweedehands) Deze lens krijgt niet heel geweldige kritieken. Toch gebruik ik hem tot nog toe met tevredenheid, vaak in combinatie met statief voor landschaps en vogelfoto's. Misschien wil ik later meer, dan heb ik weer iets om naar uit te kijken
                            voor 80 euro kan je inderdaad niet echt sukkelen,maar 740 euro zou ik het niet voor doen.
                            Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                            Comment

                            Working...
                            X